Vuelta 2016: Volg hier de tiende etappe
maandag 29 augustus 2016 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de tiende etappe

De niet-klimmers in het peloton zullen schrikken als ze de route van vandaag bekijken. Na twee zware bergetappes verwachten ze wellicht een makkelijker parcours, maar niets is minder waar. De aankomst vanmiddag wederom bergop. En op wat voor berg! De finish ligt op top van de legendarische Lagos de Covadonga!

Een dag voor de eerste rustdag moeten de renners dus nog een keer alle registers opentrekken. Kan Nairo Quintana de rode leiderstrui heroveren?

PROFIL lagos

Het startschot klinkt vandaag om 12.30 in Lugones, terwijl men de finish op de top van Lagos de Covadonga verwacht tussen 17.24 en 17.57. Om 15.00 gaan Eurosport en Sporza live, de NOS zendt de rit uit via internet. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Beelden vijftiende etappe Vuelta a España 2014

PROFILCOLSCOTES_2 covadonga

Links
Voorbeschouwing etappe 10 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NPO, vanaf 16:00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
364 Reacties
29-08-2016 17:04
Zeik maar op Gesink. Geen enkele vluchter gaat het halen. Nu Froome eraf is, wordt het volle bak!
29-08-2016 17:04
Rolland reageert elke keer heel vlug. Die lijkt wel de sterkste. De enige echte concurrentie die hij nog heeft zijn denk ik geen mannen uit de kopgroep.
Al ja Gesink altijd het sterkste op zijn eigen tempo.
29-08-2016 17:04
Bennett hangt er nog aan.
29-08-2016 17:04
@jochemajax, jij bent ook klaar voor vandaag, wegwezen! Gesink rijdt weer voor het eerst sinds lange tijd een etappe voorin, geniet daar nou eens gewoon van. Of geniet er niet van maar houd dan ook je waffel.
29-08-2016 17:04
Slecht voor de koplopers dat Froome er af is, nu zullen ze helemaal door trekken. Quintana of Contador wint vandaag.
29-08-2016 17:05
Gesink sterk. Goed om te zien!
29-08-2016 17:06
Al die paniek hier. Gesink zit er gewoon weer bij. Eigen tempo rijden is het verstandigst.
29-08-2016 17:06
Bennett ook nog steeds bij de besten. Knap zeg.
29-08-2016 17:06
Quintana niet te lang wachten!
29-08-2016 17:07
Bam! En Gesink lost het groepje.
29-08-2016 17:07
''Gesink er al af.'' ''En gesink is waarschijnlijk weer klaar voor vandaag.'' Oja?
29-08-2016 17:07
Kijk hen gaan die gesink. Wat een cult held!
29-08-2016 17:07
Gesink is goed bezig!
29-08-2016 17:07
Gesink weer vooraan
29-08-2016 17:07
Heb geen goed woord voor de manier hoe rolland rijdt. Geen vinger uitgestoken en dan lekker fris aanvallen? Moet nog maar zien of Froome definitief gelost is;)
29-08-2016 17:08
Tijdsverschil loopt weer op
29-08-2016 17:08
Sjongejonge, wat een negativiteit weer hier. Wacht nou eerst eens af voordat je je oordeel velt.
Sommige renners kunnen niks goed doen.
29-08-2016 17:08
Gesink klimt goed, voor hem te hopen dat Quintana wieltjes blijft zuigen zoals hij altijd bij Froome deed
29-08-2016 17:08
Blij dat Gesink zich weer kan tonen. Als ik het iemand gun....
29-08-2016 17:08
"The finish is at the finish line" geldt ook vandaag weer!
29-08-2016 17:09
Weetje, ik ga iedereen negeren die gesink afzeikt. Ik ben blij die gozer weer in de aanval te zien. Als hij het haalt, respect, en anders nog steeds mooi gereden. Hetzelfde geld voor campenaerts. En die twee hebben al mooier gereden dan het afwachtende 3tal van cannondale.

Nu maar kijken wie het hardste omhoog knalt, Movistar is ook de meeste mannetjes kwijt.

Edit: Sillin verbaasd me tot nu toe. Had op andere tegenstanders gerekend.
29-08-2016 17:09
En dat is jammer van Quintana. Hij moet gewoon nu gaan. Ff Froome op twee minuten zetten. Altijd te afwachtend. Zet ff alles in vuur en vlam en schakel Froome meteen uit.
29-08-2016 17:09
Wow gesink, kom op!
29-08-2016 17:09
Zie die Gesink eens knallen..wat een held
29-08-2016 17:09
Gesink erop en erover.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.