Vuelta 2016: Volg hier de tiende etappe
maandag 29 augustus 2016 om 12:15 Volg in Google

Vuelta 2016: Volg hier de tiende etappe

De niet-klimmers in het peloton zullen schrikken als ze de route van vandaag bekijken. Na twee zware bergetappes verwachten ze wellicht een makkelijker parcours, maar niets is minder waar. De aankomst vanmiddag wederom bergop. En op wat voor berg! De finish ligt op top van de legendarische Lagos de Covadonga!

Een dag voor de eerste rustdag moeten de renners dus nog een keer alle registers opentrekken. Kan Nairo Quintana de rode leiderstrui heroveren?

PROFIL lagos

Het startschot klinkt vandaag om 12.30 in Lugones, terwijl men de finish op de top van Lagos de Covadonga verwacht tussen 17.24 en 17.57. Om 15.00 gaan Eurosport en Sporza live, de NOS zendt de rit uit via internet. Bespreek het verloop van de etappe hier op WielerFlits.

Beelden vijftiende etappe Vuelta a España 2014

PROFILCOLSCOTES_2 covadonga

Links
Voorbeschouwing etappe 10 – WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NPO, vanaf 16:00)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
364 Reacties
1 8 9 10 11 12 15
29-08-2016 17:09
Gesink, held!
29-08-2016 17:09
Wielrennertje: je hebt gelijk, maar Froome heeft het nu wel echt moeilijk. Die gaat vandaag echt wel tegen de 2 minuten verliezen.
29-08-2016 17:10
Wat het resultaat ook is, in ieder geval mooi om Gesink om de overwinning te zien strijden.
29-08-2016 17:10
Ik snap niet zo goed wat er nou zo leuk is aan al dat negatieve gedoe van een aantal WF leden. Eerst is tjl stom omdat ze niet aanvallen. Nu is tjl weer stom omdat Gesink zijn eigen tempo kiest... Als je zo over wielrennen denkt ga je toch lekker pro cycling manager spelen, dan heb je het zelf in de hand.
29-08-2016 17:10
mooi om gesink weer zo te zien. lekker hoor, knallen man. Het Peloton komt ook niet echt snel dichterbij.
29-08-2016 17:10
Gesink beseft heel goed dat er doorgereden moet worden om de favorieten voor te blijven.
29-08-2016 17:11
Het lijkt wel of hier volgers zijn die er genoegen in hebben als TLJ in het algemeen en Gesink in het bijzonder eraf vliegen.

Daar is een woord voor: antisupporteren
29-08-2016 17:11
Lekkere tijdmeting weer pffff
29-08-2016 17:11
Bennett gelost. Die lijkt zich te hebben opgeblazen.
29-08-2016 17:11
haha wat een figuren weer hier zeg. Hij zei al dat hij nog niet zo goed was en wachtte 2de gedeelte van de Vuelta af. Ondertussen zit hij bij de beste 3 klimmers tot dusver van de kopgroep. Ik denk dat hij het gewoon goed doet.

bennett gaat ook stijgen zo te zien. Top 10 in zicht na vandaag zou de ploeg goed doen
29-08-2016 17:11
nu ineens minder dan een minuut, erg jammer
29-08-2016 17:11
Geweldenaar die Gesink !
29-08-2016 17:11
Gesink lost Rolland.
29-08-2016 17:11
Dit bericht is verwijderd
29-08-2016 17:12
Gesink rijdt ze er op karakter af, klasse!
29-08-2016 17:12
Mooi van Gesink maar het gaat niet genoeg zijn normaal gesproken.
29-08-2016 17:12
Komaan Gesink!
Wat het ook wordt, mooi om hem vol in beeld te zien geven.
Geen pielverzetje maar volle kracht geven, wow.
29-08-2016 17:12
Zuur, de beste van de kopgroep.. maar ben bang voor de groep favorieten
29-08-2016 17:12
GESINK WAT EEEN HELD!
29-08-2016 17:12
Oké Rolland is ook klaar
29-08-2016 17:12
En hij is weg! Kom op, gaat het waarschijnlijk niet redden maar wat goed zeg!
29-08-2016 17:12
Gesink is los, kom op Robert!
29-08-2016 17:12
Jaja Bertje
29-08-2016 17:12
Rolland kraakt

(niet gek op zo'n beestenklim btw)
29-08-2016 17:12
Jammer dat de favorieten hem in gaan halen
1 8 9 10 11 12 15

Om te reageren moet je ingelogd zijn.