Vuelta 2015: Volg hier de veertiende etappe
zaterdag 5 september 2015 om 11:35 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de veertiende etappe

In Spanje mogen de renners zich opmaken voor de langste etappe van deze Vuelta. Maar liefst 215 kilometer moet er afgelegd worden tussen Vitoria en Fuente del Chivo. De strijd om de rode trui kan nu echt losbarsten. De eerste van drie ritten met aankomst bergop gaat door het Baskenland. De aankomst is bovenop het skistation van Fuente del Chivo.

De officiële start is om 11:52 uur. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Vuelta 2015 etappe 14

Links:
Voorbeschouwing etappe 14

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 14

Livestream (NOS)

Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
152 Reacties
05-09-2015 15:57
@schipperaar

Ik denk dat je nu precies een cruciale punt aansnijdt. Een motard heeft inderdaad geen ogen in zijn rug en in je spiegel kun je niet altijd precies de juiste afstand en de snelheid van de renner inschatten. Dat vraagt van de motards inlevingsgevoel wat kennelijk niet iedereen gegeven is. Alle reden temeer om altijd te zorgen dat je als motard ver voor de renners blijft. Maar omdat ze graag mooie plaatjes willen schieten nemen ze misschien onbewust veel risico, want mijn stelling dat de renners vrij baan moeten hebben bljjft overeind. Als Paulinho minder hard door de bocht was gegaan was het ongeluk niet gebeurd, maar dat is de omgekeerde wereld. Ik heb niet het idee dat Paulinho met deze snelle bocht andere renners in gevaar bracht, dus is er in mijn ogen hem niet veel te verwijten. Ben het wel met @Roberto eens dat de video wat anders laat zien dan hetgeen Oleg met veel bombarie twitterde, en dat je daar weinig meer over hoort van Oleg.
05-09-2015 15:59
Leuk, dat inkijkje bij Giant in de bus.
05-09-2015 16:03
Giant in de bus gezien: Belachelijk zo'n gezapige en slecht Engels sprekende Fransoos. Ik zou hem als renner vervangen willen zien door een goed verstaanbare en stimulerende coach.
05-09-2015 16:08
Denk dat Aru alle komende ritten gaat aanvallen, die wil denk ik minstens 4 minuten hebben op Dumoulin om redelijk veilig te zijn in de tijdrit.
05-09-2015 16:11
Results atop the puerto del Escudo (km 158.5):
1. Mikael Cherel (AG2R - La Mondiale)
2. Jose Joaquin Rojas (Movistar)
3. Salvatore Puccio (Team Sky)
4. Carlos Quintero (Colombia)
5. Alessandro de Marchi (BMC)
05-09-2015 16:12
Zeker, maar het 'spannende' zit 'm in de vraag: [i]waar precies[/i] zal Aru elke komende dag aangaan ?
05-09-2015 16:12
Ze zijn wel heel gezapig omhoog gegaan in het peloton.
05-09-2015 16:14
Indien het vandaag en morgen te weinig oplevert zal hij maandag absoluut de voorlaatste klim aangrijpen. Die dag is het wel erop of eronder.
05-09-2015 16:15
Ik denk dat, gezien de resultaten in het verleden, Rojas de meeste kans heeft..... om vierde of vijfde te worden!
05-09-2015 16:18
Balen dat het daar langs het meer niet harder waait. Is een ideaal stukje om met de juiste wind waaiers te trekken. :(
05-09-2015 16:18
In ieder geval is Dumoulin weer 1 berg verder overgekomen zonder pijn en dus belangrijke km's dichter bij de chrono gekomen. De eindklim van vandaag is er op zich wel eentje voor Aru om op de grote plaat te nemen, dat kan hij.
@Chasse > idd, ziet er echt spookachtig uit daar.
05-09-2015 16:20
Ik had de ronderenner in Dumoulin nog niet gezien. Zag hem vooral als een geweldige tijdrijder die ook goede klassementen in korte rittenkoersen kan rijden. Maar ben mijn mening langzaam aan het bijstellen. Het is moeilijk te bevatten, maar hij is gewoon een serieuze kandidaat voor de eindwinst. Aru is voor mij nog steeds top favoriet. Die zal echt wel zorgen dat hij minstens 3 minuten marge heeft voor de tijdrit. Maar podium lijkt me best reëel.
05-09-2015 16:23
Ideaal scenario voor Tom tot nu toe. Als het zo door gaat zijn de boni's al weg. mocht Aru dan in de laatste km wegspringen zal hij niet meer dan een hand vol sec pakken.
05-09-2015 16:26
@ikbenprocycling
Pas op wat je zegt, er zijn hier mensen die vinden dat het bij Giant qua ploegleiding allemaal perfect is ;) Ik denk niet dat Dumoulin er minder hard van gaat rijden als die man een wat slappe indruk maakt. Wat wordt hier altijd veel waarde gehecht aan de uitstraling van de ploegleiders.
05-09-2015 16:31
@ibpc
Engels voor een fransman is net zo moeilijk als Frans voor een nl'r. Zolang ie verstaanbaar is, is er geen enkel probleem voor de renners lijkt me, niet ontslaan dus.
05-09-2015 16:35
Wat een ongelooflijk lastige prijsvraag weer ;)
05-09-2015 16:38
Aru kan niet [i]heel vroeg[/i] aanvallen [i]elke[/i] dag, want dan gaat hij een dezer dagen onvermijdelijk heel hard kraken, en mogelijk zichzelf opblazen.Remember: https://www.youtube.com/watch?v=93tA6EvrioA (FFW naar 2:22)
Aru zal zoals david zegt 1 etappe voor vroege aanval kiezen, om nodige marge te proberen te pakken. Wat zou Tom een Geschke kunnen gebruiken.
05-09-2015 16:43
Alvast 1 oranje overwinning binnen vandaag . Edit fotofinish. .. Toch niet. .. of toch wel? Grappig. ..
05-09-2015 16:46
Jammer... Groenewegen op 2mm net niet. Ik keek even, maar ik vond t al vreemd dat ie dacht dat ie won.
05-09-2015 16:50
Saaaaai.
05-09-2015 16:51
@DrJ
toch wel hoor :p
05-09-2015 16:52
Overigens alleen maar gunstig dat een kopgroep dit wint voor Tom, scheelt weer boni's.
05-09-2015 16:53
Matig middagje wielrennen.
05-09-2015 16:56
@Wheely

Inderdaad, nu weer wel.... hmm.. toch verkeerd gezien. Mooie overwinning!
05-09-2015 16:57
Toch blij wanneer Sporza inschakelt, rotreclames op dat E-sport, doe dat gewoon bij voetbal ofzo.

Reacties zijn gesloten.