Vuelta 2015: Volg hier de veertiende etappe
zaterdag 5 september 2015 om 11:35 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de veertiende etappe

In Spanje mogen de renners zich opmaken voor de langste etappe van deze Vuelta. Maar liefst 215 kilometer moet er afgelegd worden tussen Vitoria en Fuente del Chivo. De strijd om de rode trui kan nu echt losbarsten. De eerste van drie ritten met aankomst bergop gaat door het Baskenland. De aankomst is bovenop het skistation van Fuente del Chivo.

De officiële start is om 11:52 uur. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Vuelta 2015 etappe 14

Links:
Voorbeschouwing etappe 14

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 14

Livestream (NOS)

Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
152 Reacties
05-09-2015 13:15
Oei, Boy van Poppel gaat bij de dokter langs..
Gisteren ook al op ruime achterstand binnen gekomen, zou me niks verbazen als hij er zo ook mee stopt.
05-09-2015 13:18
Cherel, Rojas, Puccio, De Marchi en Quintero nu voorop. 30 seconde voorsprong, dit gaat hem wel worden denk ik.
05-09-2015 13:19
Alessandro De Marchi (BMC) Salvatore Puccio (Sky), Mikael Cherel (AG2R - La Mondiale) and Carlos Quintero (Colombia). Jose Joaquin Rojas
hebben meer dan 1 minuut
05-09-2015 13:47
Als ze wegblijven geef ik Rojas het meeste kans :p
05-09-2015 13:49
Hoe laat die live?
05-09-2015 13:50
DeMarchi 5:00+ geven is retegevaarlijk voor zij die zelf willen winnen.
05-09-2015 13:54
Gisteren weinig op wielerflits gekeken, dus misschien is het al voorbij gekomen. Maar:

[url=https://twitter.com/vanlooyalfas/status/639853629554458624]Zie hier dan eindelijk de beelden van hoe Sagan op schandalige wijze van zijn fiets wordt geknald![/url]

Als er nu nog steeds mensen zijn die vinden dat ie niet zo boos hoefde te doen..... Echt bizar idioot dit.
05-09-2015 13:58
Ook al was het zijn eigen vette schuld geweest kan ik me nog voorstellen dat je explodeert als je ineens op de grond ligt terwijl je in het hoofd al aan het winnen was, adrenalinekwestie, logisch.

Het is overigens niet zozeer de actie maar eerder de positie van de motor die ronduit vaag is, wat doet dat ding daar?
05-09-2015 14:01
@Romans
Elke dag omstreeks 16.00 uur volgens mij livebeelden.
05-09-2015 14:01
Toch wel eerder zo in het weekend in een bergetappe?
05-09-2015 14:04
@LyndaLid
Dit was hier nog niet voorbij gekomen. Het is natuurlijk schandalig en vreemd dat mensen zeggen dat Sagan zich niet kinderachtig mocht gedragen. Maar goed, hij heeft zijn ritzege binnen en ik heb wat foto's gezien dat hij alweer goed aan het trainen was. Hij is een paar dagen geleden zelfs al afgereisd naar Amerika, dus ik heb enorm veel vertrouwen in het WK!
05-09-2015 14:05
@LindaL: het is off-topic, maar wel een interessante link. Mijn reactie is tegengesteld aan die van jou: ik zie een motor die langs het peloton opschuift, aan de andere kant van de weg, en overvallen wordt door het naar links gaan van de kop van het peloton, terwijl hij er bijna langs is. Sagan schuift vooraan mee in de rij en wiebelt er van opzij tegenaan lijkt het wel.
Meer een kwestie van pech dan van heel dom rijgedrag van de motard lijkt me.
05-09-2015 14:07
Geen renner van Giant Alpecin mee in de ontsnapping, jammer...
05-09-2015 14:12
Maar Turtle, motoren moeten toch eigenlijk weten dat zo'n peloton als de neten heen en weer zwiept in een finale? Ik snap niet dat ze zo graag ernaast rijden terwijl het even goed erachter kan? Dat gezegd hebbende leek het meer een ongeluk dan idiote actie en 'van achteren aanrijden' dekt iig niet de lading.
05-09-2015 14:23
@offtopic
Lijkt wel alsof Sagan in de slipstream van de motor daarvoor wil kruipen (en daarvoor nog eerst even naar achteren kijkt). Weet eigenlijk niet of dit iets bedraagt aan schuld/onschuld.
05-09-2015 14:26
De machtige Marchi definitief terug op zijn oude vluchtvormpeil?
05-09-2015 14:31
Wel jammer dat de uitzending pas zo laat begint. Nu missen we de spectaculaire afdaling van de Escudo en de steilste klim van de dag.
05-09-2015 14:37
@rennerske, het lijkt er op, mooi dat hij weer terug is, kleurrijk renner!

@LL, volgens mij zijn die mensen er nooit geweest maar ging die discussie vooral over hoe je die boosheid uit. Sagan koos ervoor om het op deze manier te doen, en dat is in mijn ogen begrijpelijk maar levert ook een begrijpelijke boete op.
05-09-2015 14:38
Ja de boete is logisch, daar kon met niet omheen. Maar het gedrag an sich ook logisch, dat was vooral wat ik bedoelde.
05-09-2015 14:38
Die Quintero lijkt me de grootste kanshebber, die won al eens het bergklassement in de Vierdaagse van Duinkerken.
05-09-2015 14:41
@Lynda; weet niet of er mensen zijn die vonden dat hij niet boos mocht worden, maar zag wel mensen reageren dat je in je boosheid nog je beheersing moet bewaren. Mijn zoon geeft mij ook wel eens reden om heel boos te worden, maar dan nog zal het prettig zijn als ik niet overal tegenaan begin te schoppen en te slaan.

Als ik op stap een paar klappen krijg, ben ik ook bloedlink, maar hoef ik ook niet te slaan tegen een toegesnelde ambulance, wel?

Affin, you got the point, want er zijn nog veel meer 'leuke' voorbeelden te verzinnen... ;-)


Motard kon trouwens aan zien/voelen dat het peleton naar links zou komen. En die woede viel verder ook wel mee. Tis niet dat ie alles aanvliegt wat ie tegenkomt, maar enkele seconden later zit ie alweer op de fiets. Hoogte van de straf volgens mij dus best te begrijpen.
05-09-2015 14:41
@Rodney
De duinen die ze daar over moeten zijn ook echt te vergelijken met het parkoers van vandaag!
05-09-2015 14:47
Fuente del Chivo summit finishes: 15-10-6-4-2 for the first five
◾Category 1 climbs: 10-6-4-2-1 for the first five
◾Category 2: 5-3-1 points respectively
◾Category 3: 3-2-1 points
05-09-2015 14:48
Renners zouden inmiddels moeten weten dat motoren niet kunnen zwiepen. Als sagan net als paulinho zelf tegen de motor aanreed, zou het logisch zijn om de motard weer in koers te nemen.
05-09-2015 14:55
Lol @ Tutu

Reacties zijn gesloten.