Vuelta 2015: Volg hier de veertiende etappe
zaterdag 5 september 2015 om 11:35 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de veertiende etappe

In Spanje mogen de renners zich opmaken voor de langste etappe van deze Vuelta. Maar liefst 215 kilometer moet er afgelegd worden tussen Vitoria en Fuente del Chivo. De strijd om de rode trui kan nu echt losbarsten. De eerste van drie ritten met aankomst bergop gaat door het Baskenland. De aankomst is bovenop het skistation van Fuente del Chivo.

De officiële start is om 11:52 uur. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Vuelta 2015 etappe 14

Links:
Voorbeschouwing etappe 14

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 14

Livestream (NOS)

Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
152 Reacties
05-09-2015 16:57
Mooie finish. Nu wachten tot het hier losbarst. Met het oog op bonificatie seconden wel een goede situatie voor de heer Dumoulin
05-09-2015 16:59
Rv, ik heb NOS stream aan staan voor HQ met geluid uit, met eurosport commentaar aan (af en toe inderdaad balen bij reclame). Maar toch een 'saaie' boel dusver, echter totaal niet verbazend. Ondertussen andere computerklusjes doen. Koers gaat straks helemaal goed komen !

P.S. Jammer dat NOS en Euro niet meer synchroon lopen, scheelt circa 100 m. Expres veranderd ? Vroeger liep het wel gelijk.
05-09-2015 17:04
1. Rojas
2. De Marchi
3. Cherel

Dit wordt hem.
05-09-2015 17:05
Soit, ik ben hier ook mijn administratieve klussen aan het bijwerken maar had liever al naar de kast gevlogen voor cashewnootjes en op de bank gelijmd geweest ;)

Ook heeft de sporzastream bagger geluid waardoor Wuyts himself in miniatuur-versie vanuit mijn extrene harde schijf commentaar lijkt te geven. Dermate beangstigend dat nu Ducrot en ? aan staan.

T'is gewoon zo'n dag.
05-09-2015 17:06
Rustig kabbelend peleton.
05-09-2015 17:11
Ik heb nog nooit zo overduidelijk een bus gevormd zien worden als net
05-09-2015 17:11
Ik zet mijn geld op Cherel.
05-09-2015 17:12
Madrazo gaat in zijn eentje dik acht minuten dichtrijden (in zijn dromen).
05-09-2015 17:13
Leuke luchtshot van de grupetto vorming net. Ik zou wel een minischermpje willen welke de gein in de bus volgt. (gedachte die ik al langer heb)
05-09-2015 17:13
Bergkoning ook in de bus.
05-09-2015 17:14
Heel tlj in de bus
05-09-2015 17:18
Het eerste uur heeft er blijkbaar ingehakt. Of is het de angst voor de volgende dagen? Tegenwind? Of gewoon de brede weg en een weinig uitnodigende klim?
05-09-2015 17:18
Dumoulin moet in de laatste 2 a 3 km maar even ervandoor gaan. Dit is een ideale aankomst om paar secondes te pakken.
05-09-2015 17:19
Finale: doe geluid nu toch ook maar naar NOS.
Op snelste schema kennelijk.
05-09-2015 17:20
Ventoso kijkt niet echt heel fris uit zijn ogen, ligt hij bij Quintana op de kamer?
05-09-2015 17:20
Astana trekt de boel langzaam in gang. LLS zet even de achterdeur open.
05-09-2015 17:25
Ik zou het peloton toch nog niet uitvlakken.
05-09-2015 17:26
Voorsprong van de koplopers vliegt ook naar beneden. Tempo van LLS is ideaal voor Tom.
05-09-2015 17:27
Gaat rap in het peloton.
05-09-2015 17:28
@TeamNL ideaal voor Tom tov van wie?
05-09-2015 17:28
Toch zit Craddock er nog bij. Oké Giant heeft niet een klimploeg, maar zo slecht is het nou ook weer niet...
05-09-2015 17:28
8km te gaan 8min voorsprong nu bij 6km nog 6 min.. zou het kunne?
05-09-2015 17:30
Wat een gezwets weer van Ducrot. Miste helemaal dat Tom oprukte naar laatste man van Astana op kop peloton.
05-09-2015 17:34
Rojas ziet er kansrijk uit.
05-09-2015 17:35
Eigenlijk jammer dat LLS niet een Europees kampioenschapstruitje mag dragen.

Reacties zijn gesloten.