Vuelta 2015: Volg hier de veertiende etappe
zaterdag 5 september 2015 om 11:35 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de veertiende etappe

In Spanje mogen de renners zich opmaken voor de langste etappe van deze Vuelta. Maar liefst 215 kilometer moet er afgelegd worden tussen Vitoria en Fuente del Chivo. De strijd om de rode trui kan nu echt losbarsten. De eerste van drie ritten met aankomst bergop gaat door het Baskenland. De aankomst is bovenop het skistation van Fuente del Chivo.

De officiële start is om 11:52 uur. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Vuelta 2015 etappe 14

Links:
Voorbeschouwing etappe 14

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 14

Livestream (NOS)

Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
152 Reacties
05-09-2015 14:58
@rodney
Niet voor iedereen weggelegd, humor.
05-09-2015 14:59
Results atop the puerto Estacas de Trueba (km 118):
1. Mikael Cherel (AG2R - La Mondiale)
2. José Joaquín Rojas (Movistar)
3. Salvatore Puccio (Team Sky)

Voorsprong 7 min.
05-09-2015 15:00
Hoe staat het met de wind na de Puerto del Escudo? Afgelopem zomer daar gefietst. Met het grote stuwmeer van de Ebro aan de zuidkant is het daar erg open. Zelf had ik Noordenwind en kwamen er wolken vanaf rechts die van de berg af leken te vallen. Het kan daar aardig spoken.
05-09-2015 15:01
[url=http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Vuelta/1.2432168]Dit[/url] heb ik ook volledig gemist gisteren op WF. Ook geen excuus van Tinkoff na zijn wilde beschuldigingen.
05-09-2015 15:03
Enorm jammer dat de beklimming van del Escudo niet live kunnen zien. Dat is toch andere koek dan de minder steile slotklim.
05-09-2015 15:07
@roberto
Lijkt me ook heel stug dat een motard die voor je zit je kan aanrijden. De bocht leek redelijk overzichtelijk dus motard treft geen enkele blaam lijkt me.
05-09-2015 15:18
Wanneer begint de TV uitzending op sporza?
05-09-2015 15:19
Erg jammer. Die Brussels Cycling Classic is zowat de saaiste koers van het jaar.
05-09-2015 15:20
@Chasse,

Laten we hopen dat ie keihard tegen staat want dan gaan we er nog wat van zien.
05-09-2015 15:22
@TeamNL Toch viel de beklimming van de Escudo mij mee. De weg is redelijk breed. Laatste 7km werd ie vervelend, maar blijft wel vrij regelmatig. Het vervelendste vond ik het vervolg. Nauwelijks een afdaling en een open terrein dat eindeloos leek te duren.
05-09-2015 15:24
@schipperaar

Je hebt gelijk dat een motard die voor je rijdt onmogelijk een achteropkomende renner kan aanrijden. In het normale verkeer is achteropkomend verkeer het haasje als ze niet op tijd vaart minderen en daardoor achterop hun voorligger knallen. In de koers gelden wel wat andere regels, namelijk dat de renners altijd vrij baan moeten hebben. Als renners knetterhard door een bocht gaan en een motard minder hard, dan rijdt die motard naar de normen van de koers gewoon in de weg. Dat betekent dus ten alle tijde zorgen dat je als motard ver genoeg voor de renners blijft, zodat je hen niet in de weg rijdt als zij veel harder door de bocht komen. Ik ben het dus niet met je eens dat de motard geen blaam treft.
05-09-2015 15:27
Dat incident met Sagan is een situatie die altijd kan gebeuren zolang er motoren rond het peloton meerijden en zolang die nodig zijn voor de tv-beelden. Met een minimum aan tv-motoren is de kans dat ze grote groepen moeten passeren om het wedstrijdverloop goed in beeld te brengen nog groter dan met één of twee extra.
In deze concrete situatie is de reflex om extra snel nog voor het inschuivende peloton langs te willen wel erg risicovol en daarom fout.

Dat van Paulinho is een aanrijding. Geen val maakt het niet minder ernstig. Ook hier een inschattingsfout van de motorrijder die veel te weinig snelheid maakt. Paulinho had de aanrijding kunnen voorkomen door rustiger door de bocht te gaan. Maar dat zou toch de wereld op zijn kop zijn in een sportwedstrijd?
05-09-2015 15:28
'Nauwelijks een afdaling en een open terrein dat eindeloos leek te duren'

Dat zijn dus de stukken om met een goed team concurrenten verschrikkelijke achterstanden aan te smeren. Geen gaatjes laten vallen!
05-09-2015 15:29
@ajw
Ook gelijk maar een motard heeft net als een renner weinig zicht op wat er achter hem gebeurt, enige verantwoording bij de renner lijkt me dus niet overbodig.
05-09-2015 15:29
Mee eens, geval Paulinho is verkeerd inschatten snelheid door motard. Die had niet nog in die bocht moeten zitten toen er een renner aan kwam.
05-09-2015 15:32
9,55 voorsprong
met nog 68 km te geaan
05-09-2015 15:34
Bijna 10 minuten nu, die is voor de vluchters. Bij gebrek aan BJL stem ik op DeMarchi, om zijn terugkeer aan het front te vieren.
05-09-2015 15:35
@alsjewint
Natuurlijk gaat die motard niet helemaal vrijuit, ook Paulinho niet. Maar het verhaal zit dus heel anders in elkaar dan Saxo en Tinkoff willen doen laten blijken. Hij is niet aangereden door de motor en al helemaal niet gevallen. Maar daar hoor je ze niet meer over..
05-09-2015 15:38
Ik denk dat het tijd wordt voor een specifieke opleiding voor motards tijdens een wielerwedstrijd! Leren inschatten van de snelheden van mede weggebruikers is van essentieel belang. Het verhaal van Tinkoff was sterk overdreven maar de motorrijder maakt een fout!
05-09-2015 15:39
Op Eurosport gaan ze er bijna aan beginnen!
05-09-2015 15:44
Yes! http://www.fixalen.tv/20150822/vv-1129095-cycling-55d7c5824330d5.06596138.html

Edit: oh nee, eerst herhalen wat we gisteren al hebben gezien....
05-09-2015 15:45
@Lalsacien
Goed idee en misschien zelfs selectiedagen houden, net zoals voor ballenjongens- en meisjes wordt gedaan bij grote tennistoernooien. Dus selecteren op bewezen vaardigheden. Als de UCI daar geld voor wil vrijmaken.

Hebben Tinkov en zijn team trouwens beweerd dat Paulinho was gevallen? Dat vind ik niet terug.
05-09-2015 15:46
'Ik denk dat het tijd wordt voor een specifieke opleiding voor motards tijdens een wielerwedstrijd!'

Ja, want dat geld ligt er helemaal voor klaar. Leuk idee maar dat gaat natuurlijk niet en al helemaal niet in Spanje.
05-09-2015 15:50
Kopgroep wint 100%, unibet weer binnen.
05-09-2015 15:57
Wat is die Dumoulin toch een fantastische kerel voor de camera ook. Flecha noemt hem de favoriet voor de eindzege.

Reacties zijn gesloten.