Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 11 september 2015 om 12:45 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe

Met nog drie dagen te gaan komt het einde van deze Vuelta in zicht. Vandaag gaat het over 185 kilometer van Medina del Campo naar Ávila. Onderweg krijgen de renners met de Alto de Valdavia en de Alto La Paramera een beklimming van derde en tweede categorie voorgeschoteld. De finale richting de binnenstad van het ommuurde Ávila gaat over een hellende kasseistrook. Blijft Tom Dumoulin in het wiel van Fabio Aru, of weet hij zelfs tijd op hem te pakken?

Vuelta 2015: Volg hier de negentiende etappe

Het officiële startschot klinkt om 13:02. Rond de klok van vier uur beginnen de NOS, Sporza en Eurosport met de live-uitzending. De aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 19

Website organisatie
Deelnemerslijst Vuelta 2015
Parcoursinformatie etappe 19

Livestream (NOS)

Liveblog (NOS)
Liveticker (Sporza)

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
273 Reacties
1 2 3 11
11-09-2015 12:50
Het nagelbijten kan weer beginnen.

Ik houd geen vinger meer over...
11-09-2015 12:52
Voel de spanning zelf al de hele dag , dat beloofd nog wat voor morgen. go Tom
11-09-2015 12:52
Nog drie te gaan. Kom op jong!
11-09-2015 12:53
"Gisteravond, toen Fabio Aru zijn tanden stond te poetsen, zag hij in de spiegel iets roods bewegen achter het douchegordijn. Hij probeerde het te negeren. Maar toen hij sliep droomde hij dat hij werd achtervolgd door een man in een rode trui. En toen hij vanmorgen zijn ogen opendeed lag die kerel in het rood naast hem in bed te glimlachen."
11-09-2015 12:53
Er zal toch niks gebeuren tot Avila. Die klim van 2e categorie is niet meer dan een lange verkeersbrug.

Ik zie Tom wel wat seconden pakken op Fabio aan het einde van de rit.
11-09-2015 12:53
Okee, op naar Avila dus! B)
11-09-2015 12:53
Krijgt Aru vandaag te maken met een potje [i]T-time[/i] van Dumoulin?
11-09-2015 12:53
Ook in Parijs steunen ze onze held!

http://paris.selliance-travel.com/wp-content/uploads/2012/08/moulin1.png
11-09-2015 12:59
Tom moet vandaag proberen wat seconden te pakken op het einde, want de etappe zelf is echt niet zwaar, die klim is meer een vluchtheuvel en morgen is ook niet zo zwaar als het lijkt. Die klimmen zijn allemaal lopers en niet te vergelijken met 1 cat. cols in Frankrijk, alleen als er al vroeg gekoerst wordt, gaat het lastig worden. Echter morgen op de derde klim kan het pas spannend worden, paar strookjes van 9-10%, steiler wordt het morgen niet en duurt elke keer max 200 m. Nee, ik blijf bij mijn stelling die al sinds afgelopen zondag overeind staat: alleen een hongerklop of pech (AUB niet!!) zal Tom van de eindoverwinning afhouden. Deze topper doet me denken aan de Indurain van weleer. Rustig, sympathiek, intelligent, mega-long inhoud en bovenal een begenadigd tijdrijder. Wat een held, nu al...
11-09-2015 13:02
@vinnievidefietsen: idd. Ik was over die rit van gisteren onzekerder dan over die van morgen. Vooral die laatste klim morgen, dan gaat het eerst nog een paar kilometer vlak, voordat het omlaag gaat naar de streep.
11-09-2015 13:03
De rit van gister heeft mijn vertrouwen wel vergroot, maar het blijft stressen t/m zondag...
11-09-2015 13:05
Misschien zijn morgen de afdalingen wel linker dan de beklimmingen. Aru rijdt Dumoulin er bergop niet zomaar af, maar in de afdaling kan er zomaar iets mis gaan. Nagelbijten ....
11-09-2015 13:09
@supporters
Neem een voorbeeld aan Dumoulin: blijf rustig;-)
11-09-2015 13:11
#VamosTom
https://twitter.com/jaygazza/status/642294134833827840
11-09-2015 13:16
Het merendeel van de wielerflitsers, mijzelf inbegrepen, is waarschijnlijk zenuwachtiger dan Tom zelf. De spanning zal hem vandaag waarschijnlijk vooral in de laatste paar kilometers zitten.
11-09-2015 13:18
Vamos Tom!
11-09-2015 13:20
Het zal wel weer oorlog worden om in de ontsnapping te geraken!
11-09-2015 13:23
24 man aan de leiding. Geen NL'ers of TGA of TLJ
11-09-2015 13:23
Aankomst op een hellende kasseienstrook? Lijkt me in het voordeel voor een grote man in een rood shirt. ff een paar secondjes pikken vandaag
11-09-2015 13:24
prima groep
11-09-2015 13:25
Normaal zou ik zeggen: help, geen Nederlanders erbij. Nu zeg ik: lamaargaan.
11-09-2015 13:25
Ze zijn al weg! 24 man
11-09-2015 13:29
:30:04
MONFORT M. 116LTS+00:55:28
BOUET M. 72EQS+00:59:26
OLIVEIRA N. 107LAM+01:01:30
MACHADO T. 185KAT+01:26:04
COPPEL J. 93IAM+01:36:57
VORGANOV E. 189KAT+01:38:16
VILELA R. 49CJR+01:49:51
VAN DER SANDE T. 118LTS+01:53:17
AMADOR BIKKAZAKOVA A. 122MOV+01:53:23
LEMOINE C. 54COF+02:16:32
DUQUE L. 63COL+02:18:55
DUARTE AREVALO F. 62COL+02:27:00
MOINARD A. 36BMC+02:35:45
BERHANE N. 131MTN+02:36:18
KING B. 155TCG+02:36:43
VENTOSO ALBERTI F. 128MOV+02:45:20
VALENCIA GONZALES J. 69COL+02:47:48
KNEES C. 5SKY+02:55:41
IRIZAR ARRANBURU M. 212TFR+02:57:41
BRUTT P. 204TCS+03:13:04
DELAGE M. 83FDJ+03:19:50
GOUGEARD A. 14ALM+03:27:04
ENGOULVENT J. 165EUC+03:44:03
en als laatste Arroyo CAJA
11-09-2015 13:30
Lekker laten gaan, tussensprint boni's, finish boni's: pak ze maar jongens, graag, gratis en voor niets, toe maar! Vandaag moet goed te controleren zijn hoor, alleen een lekke band zou zwaar kloten zijn, maar met genoeg mannen om zich heen, moet dat ook goedkomen. Vandaag is meer een helling dat een berg om eerlijk te zijn.
11-09-2015 13:33
Perfecte aankomst voor onze Tommie!
1 2 3 11

Om te reageren moet je ingelogd zijn.