Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit
woensdag 2 september 2015 om 13:11 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de loodzware koninginnenrit

Vier cols van de eerste categorie, een van de buitencategorie en een van de tweede categorie. Dat is wat de renners in de relatief korte (138 kilometer), maar loodzware elfde etappe van de Ronde van Spanje te verstouwen krijgen. Lukt het Tom Dumoulin om in het hooggebergte de aanvallen op zijn rode leiderstrui te weerstaan?

Van deze rit – misschien wel de zwaarste ooit in de Vuelta- hoef je als tv-kijker niets te missen. Zowel Eurosport als Sporza zenden de etappe live uit vanaf de start in Andorra la Vella om half 2. Bij de NOS is de koers te volgen via een livestream. De aankomst wordt tussen 17.25 uur en zes uur verwacht. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 11

Livestream NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
419 Reacties
1 2 3 17
02-09-2015 13:13
Lees dat die Paul van den Bosch ook kritiek heeft op de zwaarte van deze rit.

Kom op man. Het moet toch geen sport worden voor mietjes. Het is slechts 138 kilometer. Een dergelijke rit moet gewoon kunnen. En om nu opnieuw het argument aan te halen dat dit soort ritten doping in de hand werkt, is ook zo slap en niet gebaseerd op feiten.
02-09-2015 13:17
Qua hoogtemeters veruit de zwaarste etappe aller tijden wordt gezegd. Hier een lijstje met de zwaarste etappes in 2015. (als we kijken naar de hoogtemeters, weersomstandigheden etc. daargelaten)[url=https://twitter.com/velofacts/status/639008816235982848]Klik[/url] En dan te bedenken dat deze etappe ongeveer 5200 hoogtemeters telt (!).
Denk zelf dat eigenlijk iedereen schrik heeft van deze etappe en de eerste paar bergen alles bij elkaar blijft. Al hoop ik natuurlijk op vuurwerk vanaf het begin!
02-09-2015 13:20
Als er een cluppie mag wegrijden in het begin en de toppers gewoon wachten tot halverwege de laatste col, is het prima te doen. En waarom zou het anders gaan? Het is 2015.
Alleen zit dan wel iedereen met een dikke sof vanavond (behalve TD2 :)).
02-09-2015 13:22
Een etappe kan nog zo zwaar zijn.....de renners maken toch de koers. Uiteraard is dit wel een epische etappe en ben heel benieuwd of Dumoulin stand kan houden. Ik ben met 1 a 2 minuten verlies dik tevreden met de tijdrit in het verschiet.
02-09-2015 13:23
@richardm, dat lijstje is met etappes van 2015 toch? niet aller tijden?
02-09-2015 13:27
34x28 vandaag voor Tom, hoe lang kan hij de anderen volgen? Ben benieuwd
02-09-2015 13:27
Vrinden. Heb het even nagetekend. Hier voor de liefhebbers het verschil tussen de Giro rit naar Val Martello en de rit van vandaag:
Giro:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=scwucjkqtpxoqupu
Vuelta
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=nsbgfomqlpynubac
02-09-2015 13:29
@Lance Beenstrong

Excuus, is inderdaad alleen van 2015.
02-09-2015 13:29
Het aantal toppen klink als veel maar als je een Tour de France alpenrit pakt met daarin de Galibier en nog een top of 3 (gebeurd wel eens) dan heb je een etappe die minstens zo zwaar is. Al is de lengte van de etappe in de TOur of Giro vaak een stuk langer (een km of 50 extra).
De bergen zijn nu relatief kort. 10km per klim ofzo? Croix de Fer is alleen al 30km.
02-09-2015 13:31
Heerlijke etappe, samen met mijn baas op het tweede computer scherm kijken.

Even off topic. wie van jullie kent maas van beek? hoe denken jullie over een ovaal blad?
02-09-2015 13:31
heeft er iemand lijstje aller tijden? :)
02-09-2015 13:32
@ topgear1977: +2
02-09-2015 13:34
TLJ's lekker voorin gegroepeerd, ben benieuwd wie er mee springen!
02-09-2015 13:35
Vergeleken met die 300+ km etappes die ze in de begintijd van de tour de france reden zal een etappe als vandaag in het niet vallen denk ik...
02-09-2015 13:35
Werkt dr nos stream bij jullie??
02-09-2015 13:36
Het zal vooral voor de renners in de bus zwaar zijn. Vaak zit er in bergetappes een vlakker stuk in waarin ze wat tijd kunnen goedmaken, maar nu is het alleen maar klimmen en dalen.
02-09-2015 13:37
Duarte!
02-09-2015 13:37
@aardappeljager
De 34 is voor froome, tom houdt het beter bij de 42 gezien zijn kracht.
02-09-2015 13:37
Ja hoor, die werkt gewoon.
02-09-2015 13:41
@ schipperaar, volgens de twitter van Giant-Alpecin heeft Tom toch echt een 34 gemonteerd. Bij Tinkov rijden ze trouwens met een 32 op de cassette.
02-09-2015 13:42
Mooi, gelijk strijd.
02-09-2015 13:42
Froome gevallen...
02-09-2015 13:43
Froome gevallen, lijkt last van zijn pols te hebben.
02-09-2015 13:43
Froome op zijn plaat.
02-09-2015 13:43
@ddb link klopt niet:
http://nos.nl/livestream/2055478-koninginnenrit-in-de-ronde-van-spanje.html
die werkt wel.
1 2 3 17

Om te reageren moet je ingelogd zijn.