Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe
zaterdag 12 september 2015 om 12:36 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe

Het moment van de waarheid. Zo laat deze twintigste en voorlaatste etappe in de Vuelta a España zich het best omschrijven. Weet Tom Dumoulin op weg van San Llorezo de El Escorial naar Cercedilla de aanvallen van met name Fabio Aru te weerstaan, dan kan de eindzege hem in principe nauwelijks meer ontgaan. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van deze ongetwijfeld zenuwslopende etappe.

De wielerliefhebbers hoeven van deze laatste echte krachtmeting in de Vuelta nauwelijks iets te missen. De officiële start is om 12.47 uur, om tien over één begint NPO1 met Studio Sport. Sporza schakelt om half twee in, direct na het middagjournaal. Kijkers van Eurosport moeten wachten tot vier uur, na de kwalificatie van de MotoGP van San Marino. De finish is tussen half zes en zes uur.

Profile

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 20

Livestream NOS
Liveblog NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
649 Reacties
12-09-2015 14:09
Ik heb wel wat schrik van al die Movistars voorop. Weet nog dat Menchov zo een keer geflikt is en de ronde verloor, mede door zijn zwakke ploeg. Maar dat gaat Tom niet gebeuren. Toch?
12-09-2015 14:09
@Reynaerde
Wat Pelgo zegt en bovendien, als het verschil tien minuten is, moet je ook tien minuten langs de weg gaan staan. Dus het is of getelefoneerd of Aru moet tien minuten wachten op hulp.
12-09-2015 14:10
Ik snap eigenlijk niet echt waarom Giant niet een paar man vooruit heeft gestuurd.
Mochten Aru/Valverde bijv een klein gaatje hebben bovenop de 2e top, dan hebben zij een paar mannetjes met wie ze kunnen ronddraaien. En Tom zou het dan in z'n 1tje moeten doen? Kan je toch beter een mannetje of 2 vooruit sturen?
12-09-2015 14:11
Eerste keer dat ik hoop op een hele saaie koers
12-09-2015 14:12
@Wheely: dat zeg ik ook niet, dat het een oordeel is. Die etappe van Lindeman was trouwens veel minder zwaar ;).
12-09-2015 14:13
Ach Bennett zit er bij voor TD namen TLJ. Zal vast afgesproken zijn en zo zal zullen er ng wat wat pacts gesloten zijn door GA
12-09-2015 14:15
@Prima Facie
Natuurlijk is het dan getelefoneerd, maar dat nemen ze op de koop toe. Tom zit sowieso op het wiel van Aru, getelefoneerd of niet. Het gaat er om dat als Aru bijvoorbeeld op de voorlaatste col wegspringt bij TDM en een klein gaatje slaat (hij blijft de betere klimmer), TDM in de afdaling/op het vlakke makkelijk terug zou kunnen komen. Als Aru echter ploegmaats bij zich heeft wordt dat een heel lastig verhaal.
12-09-2015 14:16
Hmmm, ben vooral niet helemaal gerust op die vier movistars. 't Lijkt me een zekerheid dat Quintana bij de eennalaatste klim demarreert, en dat ze dan een ploegentijdritje gaan rijden. 't Is maar de vraag of Astana dan 't gat gaat dicht rijden...
12-09-2015 14:17
Aru stond stil, lekker band ofzo?

Edit: inmiddels weer achterin het peloton
12-09-2015 14:21
Een goede stream gevonden nu, lekkere borrel erbij, de vrouw weggestuurd, de kleine naar Opa en Oma :-)
12-09-2015 14:22
@Wielertje
En de putsch van Delgado niet te vergeten, ik meen in 1995 of zo, toen hij een achterstand van een minuut of vijf op Millar goedmaakte door heel vroeg in een etappe oorlog te gaan maken. Een horrorscenario waar ik vandaag een beetje bang voor was. Maar ik vermoed dat de concurrenten elkaar eerder zullen tegenwerken dan gaan helpen - althans, dat hoop ik!
12-09-2015 14:22
@edwins
daar ging het mij inderdaad om, als Aru wat mannetjes vooraan heeft zou dat voor Dumoulin ook fijn zijn, of Bennett die rol op zich gaat nemen vraag ik me af.
12-09-2015 14:24
Vooralsnog moeten de Movistars zo veel moeite doen om bij de kopgroep te komen dat Valverde/Quintana er straks weinig meer aan hebben
12-09-2015 14:26
@hors: ik denk Movistar ook rijdt voor het ploegenklassement, dat is nog een eerste prijs die ze kunnen pakken.
Daarnaast: het gaat topper voor Temmer Tom; 8 min. voorsprong nu voor de grote 2e groep, daar heeft Aru straks niks aan, en veel ploegmaats om hem te helpen zijn er niet bij hem.
12-09-2015 14:29
@Turtlehead
Inderdaad, Aru heeft nu maar twee en een halve man bij zich.
12-09-2015 14:31
Vanotti moet lossen.
12-09-2015 14:33
Zometeen zullen MTN en Orica ook wel gaan meehelpen ivm Arroyo. Kan het scenario idealer voor TDM? Vooralsnog niet.
12-09-2015 14:38
Aru heeft natuurlijk Landa , Cataldo en Rosa als knechten , in de daling zal je hier niet veel aan hebben maar op de een na laatste en laatste col wel natúurlijk

Verwacht veel aanvallen en verder valt het op dat iedereen een mannetje mee hebt behalve Dumoulin en dat er gepokerd lijkt te worden aangezien het verschil nu al gaat naar de 11 minuten .
12-09-2015 14:39
@Turtlehead
Temmer Tom.. Serieus?
12-09-2015 14:41
Plaza, wat een held is dat toch.

Dik 110 km te gaan, de wind staat stevig op de flanken en er volgen nog een aantal vlakken stukken waar je sowieso in het nadeel bent tov een groep. Maar gewoon gaan. Held.
12-09-2015 14:42
aanvulling op prima facie
Arroyo staat nu virtueel 10e vóór Meintjes
Sicard en Elissonde 13e en 14.e ( nog 3 min achter de nr12 Pozzovivo
Eerder deze week ging mtn rijden om de plek van meintjes te verdedigen. Of ze dat ook vandaag gaan doen ?
12-09-2015 14:42
MTN heeft al een mannetje in de Giant trein gezet.
12-09-2015 14:42
MTN op kop xD
12-09-2015 14:43
Weet iemand toevallig een goede stream die te bekijken is op een iPhone?
12-09-2015 14:44
Arroyo op zijn plaat. Die schrok natuurlijk dat MTN ging rijden.

Reacties zijn gesloten.