Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe
zaterdag 12 september 2015 om 12:36 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe

Het moment van de waarheid. Zo laat deze twintigste en voorlaatste etappe in de Vuelta a EspaƱa zich het best omschrijven. Weet Tom Dumoulin op weg van San Llorezo de El Escorial naar Cercedilla de aanvallen van met name Fabio Aru te weerstaan, dan kan de eindzege hem in principe nauwelijks meer ontgaan. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van deze ongetwijfeld zenuwslopende etappe.

De wielerliefhebbers hoeven van deze laatste echte krachtmeting in de Vuelta nauwelijks iets te missen. De officiƫle start is om 12.47 uur, om tien over ƩƩn begint NPO1 met Studio Sport. Sporza schakelt om half twee in, direct na het middagjournaal. Kijkers van Eurosport moeten wachten tot vier uur, na de kwalificatie van de MotoGP van San Marino. De finish is tussen half zes en zes uur.

Profile

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 20

Livestream NOS
Liveblog NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
649 Reacties
12-09-2015 13:37
Arroyo: dat zou wat zijn...

gisteren een kwartier gewonnen en vandaag nog even overdoen.
12-09-2015 13:38
@LL Stemmingmakerij. Natuurlijk doet het wat. Een #Dumoulist in de rode trui.
Jury heeft besloten. Er is 3 weken lang gekoerst. Regenjasjes werkten niet mee. Er werd gevallen. Er werden seconden verloren. 6 seconden op de nummer 2. Punt.
12-09-2015 13:39
Niemand kon Tom een duwtje geven helaas, hij was al veel te ver vooruit, haha.
12-09-2015 13:40
Als de spaanse ploegen en Astana echt ballen hebben rijden ze gwn niet. Arroyo die 15 minuten pakt. En dan Dumoulin op kop dwingen.

Gelukkig zijn ze niet zo slim en moet Dumoulin gewoon het viel van Aru pakken
12-09-2015 13:40
Arroyo als best geklasseerd op bijna 15 minuten. Als je de groep 10 minuten geeft dan heeft Aru niets aan de twee vooruit geschoven knechten.
12-09-2015 13:43
@Jeje:

Voor die tijd zijn er allang andere ploegen die gaan rijden omdat ze hun top-10 plek in gevaar zien komen.
12-09-2015 13:46
@jeje
Tsja en dan winnen ze zelf dus ook niet...
12-09-2015 13:50
Astana heeft blijkbaar een plan met de vooruitgeschoven mensen. Laat het gat maar groot genoeg worden (10 minuten ofzo) dan hebben ze er niets aan.
12-09-2015 13:51
Astana begint al te laat, dat is vooralsnog in het voordeel van Dumoulin.
12-09-2015 13:52
Daar hebben ze sowieso niets aan als Aru Dumoulin niet los kan rijden. Het is al dagenlang gewoon hetzelfde: als Dumoulin Aru kan volgen wint ie de Vuelta, dan maakt het helemaal niets uit wie er van welke ploeg hoe hard op kop rijdt.
12-09-2015 13:53
Waarom denkt iedereen dat de Astana's in de kopgroep blijven zitten als het gat heel groot is?
Die laten zich natuurlijk gewoon op een goed moment terugzakken zodat Aru er wel iets aan heeft...
12-09-2015 13:54
Voorlopig opent het gezapig. Goed voor TDM. Ik had stiekem nog gevreesd voor een aanval op de eerste col van Valverde of Quintana. Movistar staat nu op plekken die ze weinig interesseren. Movistar wel vier mannen mee van voren. Die gaan nog wel wat proberen.

@Zjoske
Dan duurt het wel minimaal tien minuten voordat Aru hen inhaalt. Is het maar de vraag of ie daar wat aan heeft.
12-09-2015 13:54
@LL: niet per definitie, andere klassementsrenners kunnen met een vroege aanval ook nog wat forceren. Dumoulin erkende dat zelf ook.
12-09-2015 13:55
Die Arroyo is wel een held. Kan zo maar weer top 10 rijden als die groep 10 minuten pakt
12-09-2015 13:57
krypton - 12 september 2015 om 13:32 - Bewerkt op 12 september 2015 om 13:32
Lekker zo ver mogelijk laten rijden die kopgroep en hopen dat Aru zo LL Sanchez en Zeits niet meer terugziet.

Dat krijg je er van als je de hand van LLS afwijst, LLS heeft ooit al wel eens wat gewonnen.
12-09-2015 14:01
Geen Nederlanders in de kopgroep?
12-09-2015 14:02
@Wheely: welke Nederlander zou er moeten zitten? Ken jij nog een klimmer in koers behalve Tom? Wel Bennet erin trouwens.
12-09-2015 14:03
@Prima Facie
Je begrijpt dat ze bij wijs van spreken langs de kant van de weg kunnen gaan staan? Het is toch een koud kunstje je uit te laten zakken vóór Aru aanvalt, zodat Ôls hij aanvalt ze er nog maar kort voor zitten.
12-09-2015 14:03
Tweede groep wil erbij komen. Vooral de Movistars. Anders draait hun plannetje in de poep.
12-09-2015 14:05
Tof om te zien hoe Movistar met iets bezig is, dat maakt het fietsen zo mooi.
12-09-2015 14:06
@Timo
Het zijn lang niet allemaal klimmers die vooruit zitten natuurlijk, Lindeman heeft al aangetoond dat hij een bergrit kan winnen. Het was overigens maar een vraag geen oordeel.
12-09-2015 14:07
@Reynaerde, maar dat zou dan gewoon een aankondiging van een aanval zijn. Dan zal Dumoulin nog dichter achter Aru's wiel zitten.
12-09-2015 14:07
LLS rijdt voor etappe winst. Als dat niet gaat lukken, laat die zich (ook) wel afzakken.
12-09-2015 14:08
huh?
ik ga net kijken, bijna 50 man voorop in twee groepen, peloton er ruim 7 minuten achter?
edit; 40 man dus, verdeeld over 2 groepen van 11 en 29.
12-09-2015 14:09
Groep Astana/Movistar houdt ermee op.

Reacties zijn gesloten.