Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe
zaterdag 12 september 2015 om 12:36 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe

Het moment van de waarheid. Zo laat deze twintigste en voorlaatste etappe in de Vuelta a EspaƱa zich het best omschrijven. Weet Tom Dumoulin op weg van San Llorezo de El Escorial naar Cercedilla de aanvallen van met name Fabio Aru te weerstaan, dan kan de eindzege hem in principe nauwelijks meer ontgaan. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van deze ongetwijfeld zenuwslopende etappe.

De wielerliefhebbers hoeven van deze laatste echte krachtmeting in de Vuelta nauwelijks iets te missen. De officiƫle start is om 12.47 uur, om tien over ƩƩn begint NPO1 met Studio Sport. Sporza schakelt om half twee in, direct na het middagjournaal. Kijkers van Eurosport moeten wachten tot vier uur, na de kwalificatie van de MotoGP van San Marino. De finish is tussen half zes en zes uur.

Profile

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 20

Livestream NOS
Liveblog NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
649 Reacties
12-09-2015 13:09
De vluchters:
Plaza, Pellaud, Warbasse, Hansen, Venter, Navarro, McCarthy, GonƧalves, Vorganov, Rubiano en Arashiro.
12-09-2015 13:10
Er komen nog veel meer renners er aan!
12-09-2015 13:13
https://mobile.twitter.com/olegtinkov/status/642389222767374337
12-09-2015 13:13
Toch heb ik schrik dat die Spaanse ploegen hem op de e en of andere manier nog een loer gaan draaien
12-09-2015 13:14
De gemiddeldes van de beklimmingen moeten te doen zijn voor Tom in top vorm , grootste gevaar is de afstand tussen de 2e top en de voet van de derde top zo'n 42 kilometers.
Laatste afdaling is volgens het profiel niet echt technisch .

Km / To Go ; 30 / 146 , Climb ; Puerto de Navacerrada , Length ; 9,4 km , Grade ; 6,6% , Max ; 11,25% , Cat. ;1
Km / To Go ; 68 / 108 , Climb ; Puerto de la Morcuera , Length ; 11,5 km , Grade ; 5,4% , Max ; 8,5% , Cat. 1
Km / To Go ; 127 / 49 , Climb ; Puerto de la Morcuera , Length ; 10,4 km , Grade ; 6,6% , Max ; 9,5% , Cat. 1
Km / To Go ; 158 / 18 , Climb ; Puerto de Cotos , Length ; 11 km , Grade ; 5,3% , Max ; 8,5% , Cat. 1
Km / To Go ; 168 / 8 ,Descent of Puerto de Cotos ; Length 10,3 km , Grade ; -6,5%
[url=http://www.steephill.tv/players/veloviewer/?title=Descent+of+Puerto+de+Cotos+3D+Interactive+Climb+Profile&dashboard=vuelta-a-espana&id=10304529&yr=2015]Profiel laatste afdaling[/url]
12-09-2015 13:14
Ik wordt ineens heel zenuwachtig, kriebels in m'n buik. Wat raar...
12-09-2015 13:16
2 astana en movistars. Ook een TLJ mee, in de tweede groep.
12-09-2015 13:18
Zojuist 20 euro op Aru gezet maar wat verlies ik die centen graag om DUMOULIN te zien winnen!!
12-09-2015 13:22
Hoorde ik de NOS nu zeggen dat er meer golf te zien is om 15.10 uur??
12-09-2015 13:22
@Thomas
Gevalletje 'indekken'? In voetbalpools gok ik meestal 0-0. Niet zozeer omdat ik verwacht dat het dat wordt, maar omdat ik de schurft heb aan wedstrijden zonder doelpunten - dan zorgt het winnen van de pool toch nog voor een leuke avond.
12-09-2015 13:23
Net de beelden gezien op de NOS en het lijkt terecht dat Aru geen tijdstraf heeft gekregen.
12-09-2015 13:23
Verlengde helikopterbeelden: Sanchez moet nog maar eens gaan oefenen, duwtje van niets eigenlijk.
12-09-2015 13:24
Nu duidelijke en scherpe helicopterbeelden kunnen zien op de NOS.
Op basis hiervan prima besluit van de jury om Aru niet te straffen.
LLS bood een handaflossing aan, Aru wilde dat niet en LLS gaf nog een heel slap duwtje toen. Maar Aru liet duidelijk blijken geen hulp te willen.
12-09-2015 13:25
Grote groep weg, 28 man op jacht naar de eerste 11.
12-09-2015 13:25
Aru heeft dus de uitgestoken hand van LLS geweigerd. Goede beslissing van de jury om geen straf te geven dus
12-09-2015 13:27
Movistar (Visconti, Amador en Rojas) en Astana (Zeits/LLS) in stelling gebracht. Bennett (TLJ/TGS) ook van de partij in achtervolgende groep
12-09-2015 13:28
Klopt terecht dat Aru geen straf heeft gekregen!
12-09-2015 13:30
Die Astana's in de kopgroep belooft toch weinig goeds, die zijn wat van plan. Dat was te verwachten, maar toch.
12-09-2015 13:31
Prima koersverloop zo. Lekker laten wegrijden al die mannen, tot een minuut of 7/8, liefst nog meer, dan heb je niks aan al die ploegmaats voorin.
12-09-2015 13:31
Die Goncalves is me er eentje
12-09-2015 13:32
Lekker zo ver mogelijk laten rijden die kopgroep en hopen dat Aru zo LL Sanchez en Zeits niet meer terugziet.
12-09-2015 13:32
De koplopers zijn nu al aan steilste kilometers bezig van de dag!
12-09-2015 13:34
Haha dan moet je toch echt lachen om alle reacties onder dat topic!

[quote]Aru had veeeeeeeel meer baat bij een duwtje waarbij lls ineens geparkeerd stond dan het zichtbare autohang gedrag van Nibali.Twee minuten voor nibali had op zijn plaats geweest, voor aru dus ook. [/quote]
[quote]Belachelijke corrupte bende.[/quote]

Het doet wat met de mensen hier hoor, die aankomende winst van Dumoulin. Als hij dat duwtje had gekregen en ze hadden hem tien seconden gegeven... ik gok 600 woedende reacties hier.
12-09-2015 13:34
@krypton
Toch niet te ver. Want, Arroyo staat maar op 15 minuten!!
LLS die gaat in een afdaling gewoon rustig rijden en wacht dan op Aru, zelfs al krijgen ze een half uur voorsprong.
12-09-2015 13:36
Laat die kopgroep maar rijden en die boni's oprapen. Dat er Astana's bij zitten die straks nog wat kopwerk kunnen doen, boeit minder. Dumoulin moet toch bij Aru in het wiel zitten, ongeacht wie het kopwerk doet.

Reacties zijn gesloten.