Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe
zaterdag 12 september 2015 om 12:36 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe

Het moment van de waarheid. Zo laat deze twintigste en voorlaatste etappe in de Vuelta a EspaƱa zich het best omschrijven. Weet Tom Dumoulin op weg van San Llorezo de El Escorial naar Cercedilla de aanvallen van met name Fabio Aru te weerstaan, dan kan de eindzege hem in principe nauwelijks meer ontgaan. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van deze ongetwijfeld zenuwslopende etappe.

De wielerliefhebbers hoeven van deze laatste echte krachtmeting in de Vuelta nauwelijks iets te missen. De officiƫle start is om 12.47 uur, om tien over ƩƩn begint NPO1 met Studio Sport. Sporza schakelt om half twee in, direct na het middagjournaal. Kijkers van Eurosport moeten wachten tot vier uur, na de kwalificatie van de MotoGP van San Marino. De finish is tussen half zes en zes uur.

Profile

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 20

Livestream NOS
Liveblog NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
649 Reacties
12-09-2015 16:45
[i]Edit redactie: Niet insinueren, en let op je taalgebruik[/i]
12-09-2015 16:45
Bedankt Howes voor je werk.
12-09-2015 16:45
@peterk Beetje boos?
12-09-2015 16:45
Mensen reageer is normaal, of reageer gewoon niet als je teleurgesteld bent.

Het is gewoon realistisch dat Dumoulin de vuelta niet wint, ondanks dat ik zeker had gehoopt dat hij zou winnen. Maar op dit moment komt hij te kort in de echt zware klim/berg etappes als ze vroeg aan gaan.

DEAL WITH IT!
12-09-2015 16:45
Dan maar hopen op Purito!
12-09-2015 16:46
Nogmaals mijn dank aan lotto jumbo voor de hulp aan dumoulin als hij rood zou verliezen. Ze hebben vast niemand een paaar minuten rijden vooe dumoulin die zou kunnen helpen
12-09-2015 16:46
Enige positieve nog dat ik mn geld vanmorgen op Aru heb gezet. Maakt de teleurstelling een heel klein beetje minder.
12-09-2015 16:46
Straks houdt hij er nog een trauma aan over. Zegt ie het ronderijden vaarwel. Ik hoop dat ie keihard terugslaat en ze komende jaren allemaal aan gort rijdt.
12-09-2015 16:47
Tom was 2e geworden wanneer hij een fatsoenlijke ploeg had, kan me hier zo aan irriteren ongelofelijk.. hoe kan je zo dom zijn?!
12-09-2015 16:47
Eerlijkheid gebied beste renner deze vuelta is Aru.
12-09-2015 16:47
Nu komen metƩƩn de doping insinuaties aan het adres van Aru weer! Keihard juichen als een Nederlander harder rijdt, maar als die Italiaan vervolgens bij hem weg rijdt is er doping in het spel.

[i]Edit redactie: Reageer normaal en niet op de man[/i]
12-09-2015 16:47
Howes doet mooi werk. Hopelijk komt Bennett dadelijk nog in beeld.
12-09-2015 16:47
Aan iedereen dat hier nu Astana de volle laag geeft: wordt eens volwassen. Dit is ploegenspel, dit is wielrennen.
12-09-2015 16:47
De ploeg maakt hier het verschil. Een goed plan van Astana, dat ook nog eens goed wordt uitgevoerd. Het wonder is dat Dumoulin nog zover gekomen is in een loodzware Vuelta met erg veel aankomsten berg op. Dat biedt enorm veel perspectief voor de toekomst.
12-09-2015 16:47
waarom eet tom niet...
12-09-2015 16:47
Aru moet misschien nog uitkijken voor Purito maar Dumoulin is, zowel fysiek als toch ook zeker tactisch, gezien. Podium gaat heel lastig worden.

Chapeau Aru, altijd maar keihard blijven proberen aanvallen loont, niks gestolen, Goede hulp van Landa maar toch echt zelf de genadeklap uitgedeeld. Uiteraard ook slim om 2 beulen vooruit te sturen.
12-09-2015 16:47
En iedereen zeggen dat teams niet tellen. Maar Giant had vandaag mensen in de kopgroep mOeten hebben.
12-09-2015 16:48
En Purito wint de Vuelta!
12-09-2015 16:48
[i]Edit redactie: Niet nodig[/i]
12-09-2015 16:48
het is van GA gewoon oerstom dat ze die grote groep met 2 Astana's en 4 movistarts laten rijden. Dan weet je toch dat er iets gaat gebeuren. Ze hadden dat nooit mogen toestaan ,maar ja achter af is alles makkelijk. En daarnaast lijkt het ook een hongerklop.
Echt jammer, ik gunde het hem zoooooo. Dan liever Rodriquez

[i]Edit redactie: Dat is niet nodig om te zeggen. Insinuaties kan je ergens anders kwijt[/i]
12-09-2015 16:48
Dit is een onvoorstelbaar zware Vuelta geweest voor een niet-klimmer zonder klassementsteam. Laten we goed onthouden dat Tom puur vergeleken met Aru niet de mindere is !
12-09-2015 16:48
@WCeend: +1. Ik zit gek genoeg toch te genieten van mooi wielrennen.
12-09-2015 16:49
Eens met Geit:Tactische blunder van Giant.Kantelpunt het wachten van 2 Astana's toen Tom op 9 sec.zat. 2 Giant mannen hadden hem kunnen helpen dat klein gaatje alsnog dicht te rijden
12-09-2015 16:49
@Lyndalid "jullie". Zullen we het weer over wielrennen hebben? Vraag is of Dumoulin podium houdt. Ik vrees van niet #vamostom
12-09-2015 16:49
Kom zeg, LLS is hier niet de man die TDM doodsteekt, Aru is gewoon in dit werk een slagje beter dan TDM. Podium lijkt ook al weg, maar dit blijft een memorabele ronde voor Nederland

Reacties zijn gesloten.