Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe
zaterdag 12 september 2015 om 12:36 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe

Het moment van de waarheid. Zo laat deze twintigste en voorlaatste etappe in de Vuelta a EspaƱa zich het best omschrijven. Weet Tom Dumoulin op weg van San Llorezo de El Escorial naar Cercedilla de aanvallen van met name Fabio Aru te weerstaan, dan kan de eindzege hem in principe nauwelijks meer ontgaan. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van deze ongetwijfeld zenuwslopende etappe.

De wielerliefhebbers hoeven van deze laatste echte krachtmeting in de Vuelta nauwelijks iets te missen. De officiƫle start is om 12.47 uur, om tien over ƩƩn begint NPO1 met Studio Sport. Sporza schakelt om half twee in, direct na het middagjournaal. Kijkers van Eurosport moeten wachten tot vier uur, na de kwalificatie van de MotoGP van San Marino. De finish is tussen half zes en zes uur.

Profile

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 20

Livestream NOS
Liveblog NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
649 Reacties
12-09-2015 16:42
Melkzuur, en Thomas de Gendt dan?
12-09-2015 16:42
Dumoulin moet snel naar een andere ploeg. giant heeft meer verstand van sprinten...
12-09-2015 16:42
[i]Edit redactie: Let op je taalgebruik[/i]
12-09-2015 16:42
[i]Edit redactie: Niet insinueren[/i]
12-09-2015 16:42
Heel jammer
12-09-2015 16:42
Hij eindigt nog als zevende....
12-09-2015 16:44
Jammere is nog dat Aru niet eens zo heel sterk is vandaag lijkt me.
Nadat Tom op een gat zat konden Majka, Rodriguez, Landa en Chaves allemaal de jump naar Aru maken. Enkel Tom en Nieve niet. Zonde...

Blijft hoe dan ook een prachtige Vuelta voor Nederland, maar wel met een bittere nasmaak.
12-09-2015 16:44
Klopt beste renner van de vuelta is dumoulin niemand anders
12-09-2015 16:44
Geen ploeg
12-09-2015 16:44
Dumoulin gaat duikelen naar plek 6 a 7. Echt een deceptie dit, Astana gewoon te sterk. Ducrot en Dijkstra doen nu net alsof Aru niet gewoon sowieso sterker zou zijn bergop. Het was te verwachten dit, alleen op deze manier vind ik wel heel k*t.
12-09-2015 16:44
Een klassieke hongerklop, hij is helemaal kapot gereden.

Jammer, maar Tom je blijft een held!
12-09-2015 16:44
Tactisch onvoorstelbaar zwak. Heel zwakke ploeg kan ook. Ten onder aan stress en te weinig rust ?
12-09-2015 16:44
Slim gespeeld van Astana.
12-09-2015 16:44
Prachtige coup, jammer voor dumoulin.
12-09-2015 16:44
House verdient een centje bij.
12-09-2015 16:44
Kijk ook die koffiemolen die hij trapt, op het vlakke. Dat komt niet meer goed.
12-09-2015 16:44
Toch een Belg gevonden die een TV in zijn camper heeft. Tactisch gewoon erg slim van Astana. Het had heel wat uitgemaakt als hij er op die top nog aan zat maar hij zat er echt ver doorheen.

Erg pijnlijk is het wel. Gaat nog de buiten de top 5 vallen.

En toch is Aru ook niet sterk vandaag. Ik hoop eigenlijk dat Rodriguez vol aangaat onderaan de klim.
12-09-2015 16:44
Tja, toch in het pak genaaid door slimmere en vooral sterkere ploegen. Geen mannetjes mee vooruit, dus nu in z'n eentje ploeteren. Doodzonde.
12-09-2015 16:45
Tom heeft een beetje hulp nu
12-09-2015 16:45
Achteraf is het makkelijk praten met die "tactisch sterk" opmerkingen. Dumoulin is gewoon net niet sterk genoeg. Als hij had kunnen volgen op de top rijden ze hem met 4 Astana's naar de streep en is het tactisch zeer zwak van Astana.
12-09-2015 16:45
Ik hoop dat purito die aru er af gaat rossen.
12-09-2015 16:45
[i]Edit redactie: Niet op reageren[/i]
12-09-2015 16:45
Wat een slechte verliezers hier zeg, het is toch een prachtige koers? Tuurlijk is het zuur voor Dumoulin maar dit soort werk is juist wat koers mooi maakt.
12-09-2015 16:45
Jammer genoeg zit Dumoulin alleen. Het ploegenspel bepaalt de winst. Logisch.
12-09-2015 16:45
Toch wel een tactische blunder van Giant om niemand mee te hebben. Wetende welk parcours je hebt en dat je concurrent wel twee man vooruit heeft is dat gewoon dom.

Maar goed, het lijkt erop dat Aru ook gewoon sterker is.

Reacties zijn gesloten.