Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe
zaterdag 12 september 2015 om 12:36 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de laatste bergetappe

Het moment van de waarheid. Zo laat deze twintigste en voorlaatste etappe in de Vuelta a EspaƱa zich het best omschrijven. Weet Tom Dumoulin op weg van San Llorezo de El Escorial naar Cercedilla de aanvallen van met name Fabio Aru te weerstaan, dan kan de eindzege hem in principe nauwelijks meer ontgaan. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van deze ongetwijfeld zenuwslopende etappe.

De wielerliefhebbers hoeven van deze laatste echte krachtmeting in de Vuelta nauwelijks iets te missen. De officiƫle start is om 12.47 uur, om tien over ƩƩn begint NPO1 met Studio Sport. Sporza schakelt om half twee in, direct na het middagjournaal. Kijkers van Eurosport moeten wachten tot vier uur, na de kwalificatie van de MotoGP van San Marino. De finish is tussen half zes en zes uur.

Profile

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 20

Livestream NOS
Liveblog NOS
Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
649 Reacties
12-09-2015 16:39
Heel jammer dit, kapot gereden door Astana, die het vandaag heel slim spelen. Toch een topprestatie van Dumoulin
12-09-2015 16:39
[i]Edit redactie: Niet op de man[/i]
12-09-2015 16:39
[i]Edit redactie: Reactie is aangepast[/i]
12-09-2015 16:39
Hopen dat hij podium blijft
12-09-2015 16:39
Ik zeg nog in het begin, waarom zijn er geen Nederlanders vooruit, hier kon je op wachten.
12-09-2015 16:39
zat op 7 seconden

Katusha en Astana zouden verboden moeten worden. Wat een hekel heb ik aan die ploegen. Niet alleen vandaag...
[i]Edit redactie: Let op je taalgebruik[/i]
12-09-2015 16:39
Ik snap nog steeds niet waarom Giant niet gewoon 3 man mee heeft gestuurd met de kopgroep...die hadden nu mooi op Tom kunnen wachten :(
12-09-2015 16:39
Grote faal van giant om niemand mee te sturen. Klotezooi!!
12-09-2015 16:39
Tokstar nee zit op 2 minuten dan hoef je als jumbo niks te verwachten
12-09-2015 16:40
[i]Edit redactie: Niet nodig[/i]
12-09-2015 16:40
Kan zo ongelofelijk pissig worden dat Giant zo ongelofelijk dom aan het rijden is
12-09-2015 16:40
Die gaat minuten verliezen helaas. Heel shit dit en heel jammer. Top gedaan Tom bedankt voor deze mooie dagen!!
12-09-2015 16:40
[i]Edit redactie: Reactie is aangepast[/i]
12-09-2015 16:40
[i]Edit redactie: Let op je taalgebruik[/i]
12-09-2015 16:40
Kwaad en verdrietig. Net niet aangesloten voordat lls.... nou ja, laat maar.
12-09-2015 16:40
Dit worden minuten!
12-09-2015 16:41
Jammer voor Dumoulin, maar eerlijk is eerlijk, fantastisch ploegenspel van vooral Astana. Dat vooruitsturen van mannetjes levert meestal niks op, maar zo moet je het doen, doortrekken op het vlakke na een beklimming.

Vrees dat Dumoulin het podium misschien nog gaat verliezen, dat zou hij niet verdienen na zo'n fantastische Vuelta.
12-09-2015 16:41
@ouwe Boef, hoezo faal mentaliteit?
Niemand had van te voren iets verwacht van Tom. De kans dat hij de Vuelta vandaag zou verliezen was groter dan dat hij hem zou winnen, immers hij zei het zelf al ik kan deze Vuelta niet winnen. Laten we trots zijn op Dumoulin. Zijn jaren kom nog wel.
12-09-2015 16:41
@mollemarijden
Ach zever niet, hij rijdt tenslotte nog altijd voor een andere ploeg. Als ik me goed zou voelen zou ik niet zomaar iemand van een ander team gaan helpen.
12-09-2015 16:41
Podium haar ook niet lukken.
12-09-2015 16:41
Vierde is geen schande... We moeten immers al teruggaan naar Jurgen VDB in de TDF om nog eens een laaglander op het podium van een grote ronde te zien.
12-09-2015 16:41
Vergeet niet dat we 4 etappes hebben deze Vuelta. Zelfs nu Dumoulin van het podium lijkt te kukelen is het een goede ronde geweest.

En hij zat voor LLS kwam op 9 tellen...
12-09-2015 16:41
Wielrennen is niet eerlijk.
Achteraf had hij dus beter niet de rode trui gepakt in de tijdrit.
Jammer, jammer, jammer...
12-09-2015 16:41
LLS steekt TDM mes in zn rug. Maar wat hebben we als Nederlanders vaak voor LLS gejuicht :)
12-09-2015 16:42
Tom is een held. Fietst de Vuelta feitelijk al weken in zijn uppie. Zijn benen laten'm nu enkele uren te vroeg in de steek. Pijnlijk.

Reacties zijn gesloten.