Vuelta 2015: Volg hier de dertiende etappe
vrijdag 4 september 2015 om 12:50 Volg in Google

Vuelta 2015: Volg hier de dertiende etappe

De overgangsetappe naar Tarazona lijkt er eentje te worden voor de vluchters. Met drie aankomsten bergop in het vooruitzicht zal het peloton ongetwijfeld een groepje aanvallers een vrijgeleide geven. Onderweg zijn drie beklimmingen voor de bergprijs, van respectievelijk derde, tweede en derde categorie. De laatste klim ligt op 35 kilometer van de streep. Houdt een groepje met vluchters het tot het einde vol?

Profile

De start is om 13:05, de aankomst wordt verwacht tussen half zes en zes uur. De koers is vanaf vier uur live te volgen op Sporza, Eurosport en op NOS.nl. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing etappe 13

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 13

Livestream NOS

Liveticker Sporza

Liveticker organisatie
Twitter organisatie

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
104 Reacties
04-09-2015 15:27
Samenstelling kopgroep: Chérel, Plaza, Meyer, Coppel, Arashiro, De Marchi, Chavanel, Oliveira, Sicard, Roche, Henao, Arroyo, Poljanski, Simon, Rojas, Brambilla, Monfort, Elissonde, Nocentini, Terpstra, Bagot, Réza en Conti. Cummings is de 24e man.
04-09-2015 15:27
Als dit zo blijft met die 2 á 2,30 minuut, dan komt het peloton terug. Of Terpstra solo. Want Terpstra rijdt wel goed de laatste dagen.
04-09-2015 15:28
Terpstra is als een beest voor het WK aan het trainen. Zijn beste WK reed hij in 2010. Zijn tot op heden beste Vuelta reed hij ook in 2010. Ik zie dit positief in.
04-09-2015 15:31
Prima dat Dumoulin de leiderstrui kwijt is. Nu hoeft hij het gewicht van de koers niet te dragen en kan hij energie sparen voor de zwaardere etappes. Laat Astana maar zorgen dat het verschil met de kopgroep binnen de perken blijft.
04-09-2015 15:34
@Tuubke: niet echt nodig, niemand hoeft bang te zijn voor een Sicard lijkt me. Laat ze die paar minuten lekker pakken, aan het einde blijft er vaak niet al teveel over. Sicard is een redelijke klimmer, maar rijdt (vlakke) tijdritten als een natte krant, geen angst dus.
04-09-2015 15:39
Lindeman niet in de kopgroep? Tegenvaller.....
04-09-2015 15:39
voorsprong 3.34 met nog 88 km te rijden
04-09-2015 15:39
Eerste keer dat we deze vuelta terecht licht commentaar kunnen geven op lotto jumbo, maar het is ze vergeven
04-09-2015 15:41
@ vinnie - ik bedoel ook niet dat de eindzege dan in gevaar is, of zo. Maar als leider zit je er ook niet op te wachten dat zo'n kopgroep een kwartiertje wegrijdt. Dan moet je alsnog gaan rekenen, want dan komt zelfs iemand als Roche opeens weer bovenin het klassement.
04-09-2015 15:46
Wie van de 24?
Hoe zwaar is het heuveltje in de finale!?

Rojas, Reza en Simon zijn de rappe mannen, maar die gaan het niet bijeen houden...
04-09-2015 15:48
Ha Terpstra voor de vierde Nederlandse zege
04-09-2015 15:48
@Prima Facie: Ja, dat viel me ook op. Gisteren had 'ie ook gewoon ineens het gekke idee om mee te sprinten en wellicht eenzelfde stunt uit te halen als op het NK. Jammer dat 'ie Degenkolb daarbij enigszins in de weg reed, maar hij voelt zich goed!
04-09-2015 15:50
Terpstra met een lange solo. Dat hebben we nog niet gehad na Lindeman uit een kopgroepje, Dumoulin als overblijvende van de favorieten en Van Poppel in een sprint. Dan volgende week nog 'iemand' met winst in de tijdrit en dan zijn we compleet, toch? Oh nee, het eindklassement nog!
04-09-2015 15:58
koplopers lopen uit, 4.10 nu het verschil met 73 km te gaan
04-09-2015 16:01
Grote verliezer is misschien wel Caja Rural, de ploeg die ik bij de voorbeschouwing grote kansen toedichtte vandaag (onder invloed van de hoge gunfactor). Doe hebben één man mee en ook nog eens de verkeerde voor een dergelijke etappe. Mas, Bilbao of Gonçalves of misschien zelfs Barbero had gewoon mee moeten zitten.

Rojas of Reza als het zootje bijeen blijft. Ook Conti valt niet uit te sluiten aangezien Lampre het overwicht heeft.
04-09-2015 16:06
Ze gaan da spel daar op kant trekken!
04-09-2015 16:10
Dit is voor de vluchters. Als Terpstra wint lag ik me krom. Go jongen, go!

Lach :(
04-09-2015 16:15
Ik lag me ook krom
04-09-2015 16:16
Hebben jullie ook last van heel slecht beeld of is dit alleen bij mij?
04-09-2015 16:18
@ jochem

Hier ook slecht beeld. Sporza geeft de Spanjaarden de schuld.
04-09-2015 16:18
24 vluchters blijven echt niet bij elkaar tot de finish. Dit is niet te voorspellen. Gaat erom wie het langst blijft pokeren (zonder te laat te zijn), maar het geluk heeft om op het juiste moment wel gaat.
04-09-2015 16:23
Lekker windje ad finish, kan nog wel een verraderlijk waaiertje opleveren.
04-09-2015 16:25
Rojas heeft de hoogste gunfactor in de kopgroep.

Overigens loopt de voorsprong hard terug en zouden andere teams wel renners bij mogen zetten. Als je niets doet, dan win je zeker niet en het aantal kilometers dat er nog gewerkt moet worden is relatief laag.
04-09-2015 16:26
Lang peloton.
04-09-2015 16:32
3.15 met 45 km te gaan, kan nog beide kanten op, kennelijk wordt er nu toch gereden in het peloton

45 km - 3.15
41 km - 3.33

Om te reageren moet je ingelogd zijn.