Volg hier Parijs-Roubaix 2019
zondag 14 april 2019 om 11:00 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2019

Mons-en-Pévèle. Carrefour de l’Arbre. Trouée d’Arenberg. Vandaag is het weer zover: Parijs-Roubaix! Wie zegeviert in de 117e editie van het Noord-Franse monument? Stof, lekke banden, valpartijen maar vooral heel veel kasseien. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Parijs-Roubaix start ook vandaag weer in Compiègne, een voorstad op zo’n tachtig kilometer ten noordoosten van Parijs. Wat de renners te wachten staat? Nou, wat te denken van 29 kasseistroken! In totaal krijgen de renners 54,5 kilometers aan Noord-Franse keien voorgeschoteld.

Daar komen nog ruim tweehonderd kilometer aan gewone asfaltwegen bij, waardoor we uitkomen op een totale afstand van 257 kilometer. Overigens doemt de eerste kasseistrook pas op na 96,5 kilometer: die naar Troisvilles. We kunnen de volgende stroken inmiddels wel dromen: Biastre, Saint-Python, Quiévy, Saint-Vaast…

Het kan in Parijs-Roubaix in feite overal gebeuren, maar de harten gaan pas écht sneller kloppen na het uitrijden van Wallers. Het Bos! Deze 2400 meter lange strook is al sinds 1968 (merci, Jean Stablinski!) een van de scherprechters van de Helleklassieker. Na het uitrijden van Het Bos is het nog ruim negentig kilometer tot de Vélodrome.

Maar met Mons-en-Pévèle en Carrefour de l’Arbre staan er nog twee vijfsterrenstroken op het menu. Na Carrefour is het nog 14,5 kilometer tot Roubaix. Hierna volgen nog de stroken van Gruson, Hem én de Espace Charles Crupelandts, vernoemd naar de tweevoudig winnaar van deze koers. De finish is uiteraard op de wielerbaan van Roubaix.

De renners beginnen om 11.15 uur aan hun wedstrijd. De finish op de Vélodrome is tussen 17.05 en 17.40 uur. Sporza en Eurosport zijn er vanaf de start al live bij. De NOS schakelt in om 13.10 uur.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
460 Reacties
1 3 4 5 6 7 12
14-04-2019 15:11
Wat gebeurde daar dan joh. Verkeerde banden? Zo scherp was die bocht niet
14-04-2019 15:11
kouwe banden! glijpartij
    14-04-2019 15:13
    Haha ja, achterbanden mogen nog maar tot 80 graden opgewarmd worden ;)
14-04-2019 15:12
Wtf gebeurde daar nu met Van Aert, leek geen ingewikkelde bocht?
14-04-2019 15:12
Wout en Matthieu vinden wegfietsen gewoon niet zo spannend..
14-04-2019 15:12
Sjonge jonge, hoe daar onderuit gaan?
Als ie nu nog terug komt.......
14-04-2019 15:12
Rustig tussen de auto's terug komen. Hij heeft zijn ploegmaats later nog hard nodig.
14-04-2019 15:12
Ik wilde net schrijven hoe goed Van Aert dit doet. Maar die val gooit flink roet in het eten.
14-04-2019 15:13
Ik zie überhaupt weinig Jumbo Visma in het peloton. Alleen Mike en Maarten?
    14-04-2019 15:21
    Volgens mij is dat zo sinds eind van het bos waar Eenkhoorn ergens zijn fiets heeft afgestaan.
14-04-2019 15:13
Hoeveel AG2R zijn er nu in de eerste groep? Vlak voor het bos waren ze nog met zeker 6.
14-04-2019 15:13
Roosen ook verdwenen van tjv....
    14-04-2019 15:14
    Ik gok dat ie zich laat uitzakken naar wout
14-04-2019 15:14
Rare val. Waarom niet een mannetje laten wachten?
14-04-2019 15:15
Benoot en van Aert samen. Wynants blijft achterin.

Wout was sterk.

Wat een idioot van een ploegleider daar!
14-04-2019 15:16
Het wordt wel weer fantastisch in beeld gebracht, je ziet echt wat voor hel deze koers is
14-04-2019 15:16
Lekker manoeuvre van de total wagen.
14-04-2019 15:16
Als ze mannetje gebruiken om wout terug te rijden zijn ze die meteen kwijt. Daarom laten ze hem tussen de autos terug keren, gaat in principe makkelijker zelfs achter de auto.
14-04-2019 15:17
Geen Jumbo Visma bij de voorste 30 in het peloton.
    14-04-2019 15:18
    Teunissen voorin. Wynants laatste wiel.
    14-04-2019 15:20
    Teunissen inderdaad goed opgeschoven. Sterk.
    14-04-2019 15:36
    Ik tel er drie.
14-04-2019 15:18
Gelukkig laat Jumbo Visma duidelijk zien dat van Aert de absolute kopman is
    14-04-2019 15:19
    Je snapt het niet he..
    14-04-2019 15:22
    Hij snapt het juist als 1 van de weinig wel.
    14-04-2019 15:24
    Je laat je lekker kennen vandaag. Zien we je weer op het forum?
14-04-2019 15:19
Mohoric val. Boom pech.
14-04-2019 15:19
Boom mechanische pech.
14-04-2019 15:20
Over en out van Aert.
14-04-2019 15:21
Verschil voor van aert loopt op. 1.13 wordt lastig, denk niet dat t nog stilvalt.
14-04-2019 15:21
Hebben Benoot en Van Aert geen ploeggenoten of wat?
14-04-2019 15:22
Nou, alle ballen op een 15e plek voor Teunissen dan maar!
    14-04-2019 15:23
    Mike gaat enorm soepel over de stroken en zit goed vooraan telkens. Kan maar zo mee doen voor de winst! Overigens zou zelfs dat een betere uitslag zijn dan de RVV ;)
14-04-2019 15:22
Hoop dat Boom nog terug kan komen. Zag er sterk uit vandaag.
14-04-2019 15:23
Jumbo-Visma nu officieel de meest gehate ploeg in Vlaanderen. Chapeau!

Dan trek je een Vlaamse kopman aan om je populariteit in Vlaanderen te vergroten, maar nu werkt het alleen maar tegen je als je hem aan zijn lot over laat.
    14-04-2019 15:23
    Opruier..
    14-04-2019 15:24
    Ach, zoveel Jumbo’s zijn er nog niet in Vlaanderen.
    14-04-2019 15:24
    AlfredoBinda nu officieel meest irriterende wielerflits gebruiker!
    14-04-2019 15:25
    Op welke term zoek jij dan? Als ik op Aert zoek op twitter, zie ik niet veel boze commentaren.
    14-04-2019 15:27
    https://twitter.com/JumboVismaRoad/status/1117415381533122560
    https://twitter.com/JumboVismaRoad/status/1117414463664214022
    https://twitter.com/JumboVismaRoad/status/1117412435969937408

    100en reacties van mensen die de ploeg afbranden. En dit is slechts een kleine selectie.
    14-04-2019 15:28
    Dank. Geweldig.
    14-04-2019 15:34
    twitteranussen, moeten we dat serieus nemen?
    14-04-2019 15:35
    Natuurlijk moeten we de publieke opinie serieus nemen. Populariteit winnen en de publieke opinie beïnvloeden zijn letterlijk de hoofdreden waarom bedrijven sponsor worden in het wielrennen.

    Hier nog 1tje nu hij weer terug is trouwens:
    https://twitter.com/JumboVismaRoad/status/1117419818616000514
1 3 4 5 6 7 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.