Volg hier Parijs-Roubaix 2019
zondag 14 april 2019 om 11:00 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2019

Mons-en-Pévèle. Carrefour de l’Arbre. Trouée d’Arenberg. Vandaag is het weer zover: Parijs-Roubaix! Wie zegeviert in de 117e editie van het Noord-Franse monument? Stof, lekke banden, valpartijen maar vooral heel veel kasseien. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Parijs-Roubaix start ook vandaag weer in Compiègne, een voorstad op zo’n tachtig kilometer ten noordoosten van Parijs. Wat de renners te wachten staat? Nou, wat te denken van 29 kasseistroken! In totaal krijgen de renners 54,5 kilometers aan Noord-Franse keien voorgeschoteld.

Daar komen nog ruim tweehonderd kilometer aan gewone asfaltwegen bij, waardoor we uitkomen op een totale afstand van 257 kilometer. Overigens doemt de eerste kasseistrook pas op na 96,5 kilometer: die naar Troisvilles. We kunnen de volgende stroken inmiddels wel dromen: Biastre, Saint-Python, Quiévy, Saint-Vaast…

Het kan in Parijs-Roubaix in feite overal gebeuren, maar de harten gaan pas écht sneller kloppen na het uitrijden van Wallers. Het Bos! Deze 2400 meter lange strook is al sinds 1968 (merci, Jean Stablinski!) een van de scherprechters van de Helleklassieker. Na het uitrijden van Het Bos is het nog ruim negentig kilometer tot de Vélodrome.

Maar met Mons-en-Pévèle en Carrefour de l’Arbre staan er nog twee vijfsterrenstroken op het menu. Na Carrefour is het nog 14,5 kilometer tot Roubaix. Hierna volgen nog de stroken van Gruson, Hem én de Espace Charles Crupelandts, vernoemd naar de tweevoudig winnaar van deze koers. De finish is uiteraard op de wielerbaan van Roubaix.

De renners beginnen om 11.15 uur aan hun wedstrijd. De finish op de Vélodrome is tussen 17.05 en 17.40 uur. Sporza en Eurosport zijn er vanaf de start al live bij. De NOS schakelt in om 13.10 uur.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix

Website organisatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)
Parcours

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
460 Reacties
14-04-2019 13:34
Gewoon Lampaert met Declerck mee. Goede zet van Deceuninck. Ook nog mannen als Trentin. Mooie groep.
In het jaar dat Hayman won, ontstond de kopgroep ook laat en hadden ze max 3 minuten ofzo.
14-04-2019 13:34
Sky de boot gemist?
14-04-2019 13:35
Jumbo zal hier toch ook niet echt tevreden mee zijn, maar vooralsnog erg terughoudend
14-04-2019 13:36
Ik nomineer van Poppel nu toch echt voor de chasse patat award 2019. Man man man wat koerst die kerel ongekend dom. Zelfs als je zou proberen zo dom mogelijk te koersen wordt je waarschijnlijk nog door hem overklast.
    14-04-2019 13:43
    Als we van dit seizoen tot dusver de top10 opmaken, heeft hij al zeker 4 nominaties. Die van RVV was het mooist.
14-04-2019 13:39
Zit Eenkhoorn nou wel of niet vooraan? Niet meer toch?
    14-04-2019 13:40
    Dat was van Poppel en die zit er niet meer bij. Geen enkele Jumbo vooraan.
    14-04-2019 13:42
    Oke. Sporza gaf een tijd lang zowel Eenkhoorn en Poppel vooraan, vandaar
14-04-2019 13:42
Enige Nederlander vooraan Cees Bol.
14-04-2019 13:43
Jumbo, Sky en UA hebben niemand mee en zullen dus moeten rijden.
14-04-2019 13:44
2 Jumbos die zich terug laten zakken ? Vind ik vreemd . Lekker bljven zitten de rest komt nog wel door
    14-04-2019 13:56
    Eenkhoorn heeft nooit vooraan gezeten. Foutieve melding. Er zaten steeds 6 Jumbo's in het peloton, nu weer 7.
14-04-2019 13:46
Ik vind het jammer dat zoveel van de kasseienstroken in het kantje, op het zand, genomen worden. Als ze de hele strook in de kant nemen heb je weinig aan de sterren, want ze rijden er niet over maar naast.
    14-04-2019 14:00
    Eens! Het is dan meer een onverharde strook dan een kasseistrook.
14-04-2019 13:51
Ze zaten er wel, niks geen chasse patat. Teruglaten zakken lijkt het, jammer.
    14-04-2019 13:52
    Van Poppel was de enige die (bijna) vooraan zat maar moest gewoon lossen op de kasseistrook, het was niet uit weelde dat hij zich liet terugzakken. Eenkhoorn heeft uberhaupt nooit vooraan gezeten.
    14-04-2019 14:02
    Zo is t.
14-04-2019 14:03
Straf tegenwindje toch nog.
14-04-2019 14:09
Wat een *** die fotograaf!!! Even snel een kiekje maken voor de centen en de renner laten liggen. Gadverdamme!
    14-04-2019 14:12
    Als je geen medische achtergrond hebt en niet weet wat er aan de hand is kan je ‘m ook beter laten liggen; er is kans dat je nog meer beschadigd. Foto’s maken is niet chique nee
    14-04-2019 14:12
    Je zal maar je werk doen.
    14-04-2019 14:21
    Is elke oorlogsfotograaf ook een ***fotograaf? En de fotograaf die de foto van Hoogerland maakte? Zijn de cameramannen medeplichtig?
14-04-2019 14:10
Wow, dat zag er niet goed uit zeg.. en wat een k*tfotograaf!
    14-04-2019 14:11
    Laat mij maar ff liggen zij hij
    14-04-2019 14:11
    Met het incident van vorig jaar in mijn achterhoofd kan ik hier nog geen grappen over maken. Zou graag horen dat alles ok met hem is
14-04-2019 14:10
Harde val van volgens mij van der Hoorn. Die is klaar voor vandaag, hopelijk geen grote schade
14-04-2019 14:13
Waaiers! Mooi dit
14-04-2019 14:13
Waar zou van Aert zitten ?
14-04-2019 14:13
Rare, harde val. Dan kan het beter wat regenen, dat akkerland is nu keihard
14-04-2019 14:17
Wat een schande dat ze niet gingen kijken. Hij lag daar echt stil en bij mij schoot meteen ook vorig jaar in mijn achterhoofd.
14-04-2019 14:22
Schakel net in. Peloton weer zo ongeveer aangesloten!? 5 tjv in peloton zag ik net volgens mij. Geen vd hoorn en nog 1 eraf dan
    14-04-2019 14:26
    Van Poppel, die is nu ook abandon volgens de koersradio.
    14-04-2019 14:26
    Van Poppel net opgegeven, meldt Jumbo op Twitter.
14-04-2019 14:23
Lars wint bij de junioren.
    14-04-2019 14:25
    Directvelo noemt Van Veenendaal als winnaar... Ook een Nederlander.
    14-04-2019 14:26
    2e Toumire en 3e Lars Boven.
    14-04-2019 14:29
    Nouja, als die andere Lars ook op het podium komt, dan vind ik dat al heel wat.
    14-04-2019 14:31
    Zou zeker mooi zijn!
14-04-2019 14:25
Al meer bekend over Taco?
    14-04-2019 14:30
    @JumboVismaRoad
    #ParisRoubaix
    Unfortunately we lost Taco van der Hoorn in the peloton after a crash on the previous cobbles section.

    Denk dat we hieruit kunnen concluderen dat het 'een gewone' valpartij was
    14-04-2019 14:32
    'lost' wat vreemde woordkeuze
14-04-2019 14:25
Danny van Poppel afgestapt...
14-04-2019 14:27
Wel lekker zo’n motor voor je bij het peloton.
14-04-2019 14:27
Danny van Poppel afgestapt vind ik opvallend. Die zal wat onder de leden hebben neem ik aan?
14-04-2019 14:27
Peloton weer in stukken gebroken

Om te reageren moet je ingelogd zijn.