Volg hier Parijs-Roubaix 2015
zondag 12 april 2015 om 10:05 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2015

Bent u er al klaar voor? Vandaag wordt duidelijk wie de beste is in de Hel van het Noorden. 200 renners, 253 kilometer, 27 kasseistroken, 52,7 kilometer aan kasseien en het Vélodrome. Alexander Kristoff steekt in de vorm van zijn leven, en kan hij na Vlaanderen ook Roubaix winnen? Of gaat iemand anders Niki Terpstra opvolgen op de wielerbaan van Roubaix? Volg Parijs-Roubaix hier op WielerFlits.

Om 10.20 uur gaan de renners rijden, tien minuten later worden ze afgevlagd voor de officiële start. Tussen 16.32 uur en 17.10 uur gaat de winnaar de Vélodrome oprijden.

De tv-zenders zijn er vroeg bij vandaag. Eurosport start de uitzending om 12.55 uur, Sporza start op Eén om 13.30 uur, de NOS komt zo rond 13.10 uur op NPO 1, na afloop van de Marathon van Rotterdam.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Kasseistroken (Les secteurs pavés)
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
503 Reacties
1 3 4 5 6 7 21
12-04-2015 14:21
Wiggins zit weer achterin
12-04-2015 14:21
[b]KoersUpdate°[/b]
Wiggins aan de staart van het peloton.
12-04-2015 14:22
@Lotto Jumbo Fan
1. Bram Welten (NED)
2. Pascal Eenkhoorn (NED)
3. Stan Dewulf (BE)
12-04-2015 14:22
MrKennedy.

Dat was waarschijnlijk Tankink. Als het Vanmarcke is rijdt TLJ niet met vijf man in het peloton.
12-04-2015 14:23
Nog een erg gesloten koers zo.
12-04-2015 14:23
Vanmarcke wordt rechts naar voren gereden. Was dan toch achterop geraakt
12-04-2015 14:24
Wiggins ziet er lekker scherp en geinspireerd uit.
12-04-2015 14:24
[b]KoersUpdate°[/b]
Om alle ongerusten gerust te stellen. Sep Vanmarcke is volgens mij niet gelost maar zit vooraan mee.
Er zitten drie man van Lotto-Jumbo voorin.
12-04-2015 14:25
Slagboom dicht halverwege het peloton, wtf.
12-04-2015 14:25
[b]KoersUpdate°[/b]
Een dichte spoorwegovergang zorgt voor vertraging voor verschillende renners.
12-04-2015 14:25
Malloten... Ze mogen er nu een paar uit koers nemen wat mij betreft.
12-04-2015 14:26
@nickdt

Als je kopman Niet goed genoeg is moet je gewoon razendsnel omschakelen en een nieuw plan trekken. Eenmaal eraf betekent in Roubaix einde verhaal
12-04-2015 14:26
Tsja wat willen ze hier mee doen
12-04-2015 14:27
Levensgevaarlijk dit
12-04-2015 14:27
[i]Edit redactie: Let de volgende keer even op je woordgebruik[/i]
ik was er even niet gerust in. Ze bleven maar oversteken. Stel je voor. Onwaarschijnlijk beeld.
12-04-2015 14:27
Iedereen die doorfietste diskwalificeren?
Wel erg rigoureus maar goed...dan leren ze het wel voor de volgende keer ;-)
Regels zijn duidelijk, stoppen voor het spoor.
12-04-2015 14:27
[b]KoersUpdate°[/b]
De jury staat voor een lastige opgave.
Ze proberen het peloton lam te leggen om zodoende de mannen die moesten wachten terug te laten komen.
De voorsprong van de vluchters neemt hierdoor wel toe.
12-04-2015 14:28
Liever onder de TGV dan halve minuut verspelen, opzij, opzij, we hebbe ongeloofelijke haast.
12-04-2015 14:28
gunstig voor Wallays :)
12-04-2015 14:28
In Vlaanderen zou zoiets nooit kunnen voorkomen. De trein zou daar op de rem gaan staan.
12-04-2015 14:29
@Puffin.

Dit was een andere situatie dan normaal. Nu ging die halverwege het peloton dicht. Ook maar iedereen diskwalificeren die doorreed.
12-04-2015 14:29
Mja welke moet je dan diskwalificeren. De helft moest wel doorrijden omdat ze niet zo ff op de rem kunnen drukken met een half peloton achter je
12-04-2015 14:29
@Koersupdate
Geen lastige situatie hoor, gewoon reglementen. Alleen een kopgroep mag door, dat is altijd zo.
En als de kopgroep zelf moet wachten voor een spoorboom, moet het peloton dat ook.
12-04-2015 14:29
Ik geef zo langzamerhand Rast en Saramotins een aardige kans om behoorlijk ver te geraken trouwens
12-04-2015 14:29
Had echt een hartaanval. Eentje kwam er kapot hard tegen een lotto soudal renner aan. Maar die allerlaaste renner die ging toen iedereen al stil stond moet echt uit koers worden genomen.
1 3 4 5 6 7 21

Om te reageren moet je ingelogd zijn.