Volg hier Parijs-Roubaix 2015
zondag 12 april 2015 om 10:05 Volg in Google

Volg hier Parijs-Roubaix 2015

Bent u er al klaar voor? Vandaag wordt duidelijk wie de beste is in de Hel van het Noorden. 200 renners, 253 kilometer, 27 kasseistroken, 52,7 kilometer aan kasseien en het Vélodrome. Alexander Kristoff steekt in de vorm van zijn leven, en kan hij na Vlaanderen ook Roubaix winnen? Of gaat iemand anders Niki Terpstra opvolgen op de wielerbaan van Roubaix? Volg Parijs-Roubaix hier op WielerFlits.

Om 10.20 uur gaan de renners rijden, tien minuten later worden ze afgevlagd voor de officiële start. Tussen 16.32 uur en 17.10 uur gaat de winnaar de Vélodrome oprijden.

De tv-zenders zijn er vroeg bij vandaag. Eurosport start de uitzending om 12.55 uur, Sporza start op Eén om 13.30 uur, de NOS komt zo rond 13.10 uur op NPO 1, na afloop van de Marathon van Rotterdam.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Roubaix 2015 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Kasseistroken (Les secteurs pavés)
Deelnemerslijst

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
503 Reacties
1 4 5 6 7 8 21
12-04-2015 14:30
[b]KoersUpdate°[/b]
Wat gaat de jury doen met de mannen die alsnog overstaken ondanks de dichte spoorbomen?
De jury is niet te benijden op dit moment.
12-04-2015 14:31
Lijkt me sterk dat er iemand gediskwalificeerd gaat worden, want dat betekent dat de Franse kampioen uit koers is.
12-04-2015 14:31
[b]KoersUpdate°[/b]
De voorsprong van de koplopers is door de perikelen in het peloton gestegen naar vijf en een halve minuut.
12-04-2015 14:31
In 2006 werden Hoste, van Petegem en Goesev gediskwalificeerd na het negeren van een gesloten spoorwegovergang tijdens Parijs -Roubaix.
12-04-2015 14:31
Valpartij Thomas...
Niet zijn dag vandaag.
12-04-2015 14:31
[b]KoersUpdate°[/b]
Valpartij van Geraint Thomas!
12-04-2015 14:31
Thomas heeft zijn dag ook niet
12-04-2015 14:31
Thomas valt!
12-04-2015 14:32
En zo ken ik Thomas weer. In monumenten steevast op de grond.
12-04-2015 14:32
Hij viel over die put in de bocht.
12-04-2015 14:32
Thomas gaat m niet winnen.
12-04-2015 14:32
Die BMC-er die zelfs de motoragent negeerde moet sowieso uit koers. Verder is het lastig om een lijn te trekken.
12-04-2015 14:32
Eigen schuld dit keer, schuin tegen een stoeprand rijden is natuurlijk niet handig. Dat maakt iedereen wel eens mee, als je net van je zijwieltjes af bent.
12-04-2015 14:33
Thomas kan natuurlijk nog wel terugkomen maar dit was wel een 100%tje eigen fout.
Gelukkig neemt hij verder niemand mee.
12-04-2015 14:33
[b]KoersUpdate°[/b]
Kenneth Vanbilsen demarreert uit het peloton op 80 kilometer van het einde.
12-04-2015 14:34
In de regels wordt geschreven over "when the barrier is down". Dat zou betekenen dat er een redelijk scherpe grens getrokken kan worden tussen wie wel en niet een DQ zou moeten krijgen. Maar als je de renners kunt aanwijzen op TV, betekent dat nog niet dat je ze kunt identificeren...
12-04-2015 14:34
'In 2006 werden Hoste, van Petegem en Goesev gediskwalificeerd na het negeren van een gesloten spoorwegovergang tijdens Parijs -Roubaix'

Klopt, maar dat was een stuk helderder heterdaadje. Zoals het nu ging hebben ze de beste oplossing genomen, weer samen laten klonteren en niet meer over hebben.
12-04-2015 14:35
[b]KoersUpdate°[/b]
Vanbilsen is weer ingelopen door het peloton
12-04-2015 14:36
In Gent-Wevelgem maakte hij ook een fraaie koprol en reed hij nog naar de derde stek, dus er is nog niets zeker. Nu is asfalt natuurlijk wel iets harder dan zo'n mooie berm.
Winnen zal hij niet meer, maar hij kan Wiggins nu wel mooi hepen (moet ie nog wel terugkeren).
12-04-2015 14:36
[quote=RV]Zoals het nu ging hebben ze de beste oplossing genomen, weer samen laten klonteren en niet meer over hebben[/quote]
Tuurlijk. Want dan weet je tenminste zeker dat je een volgende keer weer dramatiek hebt, eventueel zelfs met doden. Je gaat bijvoeglijk naamwoorden tekort komen om daar een rap van te maken.
12-04-2015 14:36
[b]KoersUpdate°[/b]
André Greipel (Lotto-Soudal) heeft er vandaag zin in en sleurt aan kop van het peloton op de kasseien.
12-04-2015 14:37
Er was er maar één duidelijk te herkennen: de Franse kampioenstrui.

Ps. ze moeten wel gas gaan geven nu. 80km en nog 5 minuten.
12-04-2015 14:37
[b]KoersUpdate°[/b]
De mannen van Etixx leggen er flink de pees op op de strook van Hornaing. Het peloton verbrokkelt
12-04-2015 14:37
Ze rijden Sky kapot.
12-04-2015 14:38
@nickdt
Sky rijdt zichzelf misschien wel kapot.
1 4 5 6 7 8 21

Om te reageren moet je ingelogd zijn.