Volg hier Milaan-San Remo 2016
zaterdag 19 maart 2016 om 09:55 Volg in Google

Volg hier Milaan-San Remo 2016

Vandaag staat de langste koers van het seizoen op het programma. Tussen Milaan en San Remo moeten de renners 291 kilometer afleggen. De grote vraag is: gaan we sprinten op de Via Roma, of blijft een groepje vooruit?

Veel zal afhangen van de beklimmingen van de Cipressa en vooral de Poggio. Dit zijn traditioneel de laatste twee hindernissen op het verder voornamelijk vlakke parcours. De laatste jaren ging de overwinning meestal naar sprinters, maar ook aanvallers zijn allerminst kansloos.

De renners gaan om 10:10 van start. De aankomst wordt tussen 16:45 en 17:27 verwacht. Sporza en de NOS beginnen vanaf 14:30 met de uitzending, Eurosport komt volgens haar website alleen met een herhaling. Bespreek hier het verloop van de koers.

MSR_16_alt-1

Links
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
185 Reacties
19-03-2016 15:56
Kleine 50 km nog met 1:40 voor de kopgroep. Status quo in het peloton.
19-03-2016 15:56
@Puffin
Dat wil niks zeggen, zo zien alle autospiegels er in Italië uit ;-)
19-03-2016 15:58
@ didisdavid:
je bedoelt de rockband? ;)
19-03-2016 15:58
wat bedoelde nos precies met 'Hansen over lijntje gegaan' ?
19-03-2016 16:00
Aaaaargh, komt er weer wat tussen. Het zit me nog niet mee dit klassiekerseizoen. Iemand goede stream voor op telefoon met 4G? NOS?
19-03-2016 16:00
Paolini is over het lijntje gegaan ;)
Ducrot praatte door het verhaal heen door te vermelden dat Hansen op kop van het peloton reed.
19-03-2016 16:03
Zo, laatste uurtje nog even kijken. Niks gemist sinds kwart over tien vanochtend, zo aan dit volgtopic te zien. Was wel gezellig, geloof ik. Maar nu koers jongens!
19-03-2016 16:03
@8.6 lol
19-03-2016 16:03
@HF
De NOS app heb ik op vakantie tijdens de Vuelta goed kunnen gebruiken.
19-03-2016 16:17
De motoren zijn ook weer in vorm dit jaar...
19-03-2016 16:20
Poeh, flinke valpartij
19-03-2016 16:20
Matthews bij de valpartij?
19-03-2016 16:21
Serieuze val ditmaal.
19-03-2016 16:21
Matthews ernstig opgehouden. Volgens mij Slagter naar geblesseerd, en ik dacht dat Thomas er ook slecht bij zat!
19-03-2016 16:22
Leek mij ook Thomas te zijn inderdaad.
19-03-2016 16:22
Dat leek me Slagter op de grond. Balen.
19-03-2016 16:22
Vanmarcke wordt in elk geval goed van voren gehouden.
19-03-2016 16:23
Renshaw, Thomas en Kennaugh zouden erbij gelegen hebben
19-03-2016 16:23
Volledig opgefokt peloton en de sprintteams met schade, dikke kansen voor de aanvallers mochten ze het momentum goed aangrijpen.
19-03-2016 16:23
Tot nu toe zie ik vooral valpartijen. Deze koers is ondanks zijn lengte eigenlijk te gemakkelijk: zelfs in de slotfase komt een zowat voltallig peloton op die paar heuveltjes aanstormen.
19-03-2016 16:26
Dit is gewoon een extreem lange sprintersetappe en die zijn echt belachelijk saai.
19-03-2016 16:28
MSR is natuurlijk niet saai itt biljartvlakke touretappes.

Hup Astana !
19-03-2016 16:29
iemand gleed op zijn muil in die bocht, sporza heeft t niet gezien.
19-03-2016 16:30
Cav lost!
19-03-2016 16:30
De toppers melden zich vroeg dit jaar. Meestal de winnaar pas in de laatste km,s in beeld.

Reacties zijn gesloten.