Volg hier Milaan-San Remo 2016
zaterdag 19 maart 2016 om 09:55 Volg in Google

Volg hier Milaan-San Remo 2016

Vandaag staat de langste koers van het seizoen op het programma. Tussen Milaan en San Remo moeten de renners 291 kilometer afleggen. De grote vraag is: gaan we sprinten op de Via Roma, of blijft een groepje vooruit?

Veel zal afhangen van de beklimmingen van de Cipressa en vooral de Poggio. Dit zijn traditioneel de laatste twee hindernissen op het verder voornamelijk vlakke parcours. De laatste jaren ging de overwinning meestal naar sprinters, maar ook aanvallers zijn allerminst kansloos.

De renners gaan om 10:10 van start. De aankomst wordt tussen 16:45 en 17:27 verwacht. Sporza en de NOS beginnen vanaf 14:30 met de uitzending, Eurosport komt volgens haar website alleen met een herhaling. Bespreek hier het verloop van de koers.

MSR_16_alt-1

Links
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
185 Reacties
19-03-2016 16:30
Oei oei Cav, dat was flink lossen.
19-03-2016 16:31
Cavendish zijn carrière gaat ook sneller en sneller in het slop zeg...
19-03-2016 16:33
Vanmarcke nog goed voorin
19-03-2016 16:33
@ditisdavid
Je bedoelt die Cavendish die 2 weken terug nog wereldkampioen werd?
En die 1,5 maand geleden nog de ronde van Qatar won?
19-03-2016 16:33
Volgens mij zie ik Slagter voor in het peloton, toch een andere cannondale renner op de grond dan waarschijnlijk zojuist
19-03-2016 16:33
Nou hèhè, er gebeurt nog wat van voren.
19-03-2016 16:33
@ditisdavid, hij is net WK koppelkoers geworden met Wiggins. Niks slop, veelzijdiger juist.
19-03-2016 16:34
@Puffin
Wegcarrière doel ik meer op. Qatar is peanuts voor iemand met Cavs palmares natuurlijk.
19-03-2016 16:34
Cav heeft natuurlijk wel zijn beste dagen achter zich liggen. Dat zie je duidelijk.

Pippo enorm goed en attent op de Cipressa. Ik ben overtuigd!
19-03-2016 16:35
Ja en het is zijn keuze om voor de baan te gaan, maar het kost hem zijn plek in de wereldtop op de weg.
19-03-2016 16:37
Nog een grote groep, de Cipressa heeft wel eens grotere groepen laten lossen.
19-03-2016 16:37
Iemand Gaviria al gezien?
19-03-2016 16:38
Het was ook een makke beklimming, met uitzondering van de val-Ulissi.
19-03-2016 16:39
@DiD > Wat is nou je punt ?
19-03-2016 16:41
ik zie meer TLJ dan alleen Vanmarcke :)
19-03-2016 16:42
Waar is Matthews? Hoe ver rijdt die er achter? Kruis erover dus?

Gaviria nog aanwezig?
19-03-2016 16:42
Dat Cavendish a) minder wordt tov de rest en b) niet wereldtop kan zijn op baan en weg -> wrgcarriere in het slop, en deze wedstrijd typeert dat.
19-03-2016 16:44
Slagter weer eens achter in het peloton. Kan beter wat opschuiven.
19-03-2016 16:44
Gelukkig zit Cavendish daar minder mee dan jij.
19-03-2016 16:45
Vanmarcke met Martens helemaal achteraan, dat is miet zo handig.
19-03-2016 16:45
DD met vertrouwen in Hagen
19-03-2016 16:45
Hoe ver zit Matthews achter??
19-03-2016 16:46
Tlj naar mijn mening veel te ver achteraan op t moment
19-03-2016 16:46
Waar zeg ik dat ik er mee zit? Vind het hooguit zonde dat iemand van zijn kaliber uit de wegtop verdwijnt.
19-03-2016 16:47
Hoppa, Vanmarcke knal naar voor met ploegmaat

Reacties zijn gesloten.