Volg hier Milaan-San Remo 2016
zaterdag 19 maart 2016 om 09:55 Volg in Google

Volg hier Milaan-San Remo 2016

Vandaag staat de langste koers van het seizoen op het programma. Tussen Milaan en San Remo moeten de renners 291 kilometer afleggen. De grote vraag is: gaan we sprinten op de Via Roma, of blijft een groepje vooruit?

Veel zal afhangen van de beklimmingen van de Cipressa en vooral de Poggio. Dit zijn traditioneel de laatste twee hindernissen op het verder voornamelijk vlakke parcours. De laatste jaren ging de overwinning meestal naar sprinters, maar ook aanvallers zijn allerminst kansloos.

De renners gaan om 10:10 van start. De aankomst wordt tussen 16:45 en 17:27 verwacht. Sporza en de NOS beginnen vanaf 14:30 met de uitzending, Eurosport komt volgens haar website alleen met een herhaling. Bespreek hier het verloop van de koers.

MSR_16_alt-1

Links
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
185 Reacties
19-03-2016 14:43
@ Hakkie.
Cannondale vind ik een leuk team maar het lijkt wel of ze meer dan gemiddeld pech hebben. En ook een beetje net niet. Ik denk aan valpartijen in TTT. Talansky totaal leeg in de tour en stopte. Dan Martin valt in de laatste bocht van ( was het LBL ? ).
Dit jaar gaan ze vol voor de Giro met Uran. Ben benieuwd
19-03-2016 14:46
@Verweggistan
Ja, verrek. Maar ja, wel beide een monument gewonnen. Dus carrière geslaagd zou ik zeggen. Niet iedereen heeft natuurlijk de ijzeren discipline van een Cancellara of GvA.

@LyndaLid
Pippo start hier nog wel. Ik kan er niks aan doen, maar ik ben toch benieuwd. Zou hij nog kunnen verrassen? :)
19-03-2016 14:50
Hofland niet gestart. Keelpijn.
19-03-2016 14:51
@ purito

Als ik dan die vorige edities terugkijk kan je bijna niet anders dan Pozzato stiekem toch weer vooraan verwachten... Maarja, vorig jaar hebben we allebei geroepen en gehoopt dat het goed zou zijn, en toen was het eigenlijk al niets (behalve RVV). Dit jaar heb ik minder geloof, maar ergens knaagt er toch dat beetje hoop dat ie er opeens weer is.
19-03-2016 14:55
@LyndaLid
Het is natuurlijk zo dat die ziekte in de periode rond de E3 zijn voorjaar volledig heeft verpest. Hij was toch erg goed in de lastige ritten in de Dubai Tour, Tirreno en Oman. Dat hij na die periode van ziekte nog 12e werd in Vlaanderen, geeft wel aan dat hij echt goede benen had.

Ik blijf nog altijd bij mijn standpunt dat hij zonder zijn ziekte sowieso top-5 had gereden in zowel Vlaanderen als Roubaix, en dan spreek je over een totaal ander seizoen.
19-03-2016 15:12
@purito

Is wel een hele dikke "als". Je hebt er zo weinig aan. Behalve dan lekker over fietsen lullen :)
19-03-2016 15:14
@Kwibus
Eigenlijk bestaat het hele leven uit 'als' ;)
19-03-2016 15:17
volgens mij bestaat het leven juist niet uit 'als' maar uit dingen die feitelijk gebeuren. maar goed, voor Purito is het dus anders. ;)
19-03-2016 15:20
Kan iemand ducrot even vertellen dat hij de deur dicht doet? Bij de Belg is het heerlijk stil.
19-03-2016 15:24
@berendries: er wordt meegelezen :)
19-03-2016 15:24
Dank
19-03-2016 15:26
@8.6
Dus jouw leven loopt exact zoals je het van tevoren hebt uitgestippeld? ;)

On: Ja ja! Pippo Pozzato zit helemaal voorin, gegangmaakt door een ploegmakker. Hou je vast Lynda!!! ;)
19-03-2016 15:28
Strakke groene broek, die staat hem goed, hahaha!
Raahre toerist op straat met zijn telefototoestel.
19-03-2016 15:29
Ik ben echt al heel blij als Pippo met de uiteindelijke groep mee over de Poggio komt. Dan belooft het nog voor de E3 en alles daarna! Maar tot nu is het dit jaar drama...
19-03-2016 15:41
@ Purito:
nee, maar wat heeft dat met 'als' te maken?
on: mooi om te zien dat Pippo nog fans heeft.
19-03-2016 15:45
@8.6
Nou, als in de zin van 'als ik dit en dit nu had gedaan, en niet zus of zo'. Dat heeft iedereen zo af en toe wel eens? ;)
19-03-2016 15:45
Zo, ik ga er voor zitten! See on you on the other side.

Ik ben benieuwd naar Gaviria, wanneer Cancellara aanvalt, en of Nibali en zijn ploeg echt durven forceren. Oh, en HUP SAGAN!
19-03-2016 15:47
Timmer heeft de start gemist? Had hem wel in de kopgroep verwacht zo zonder Degenkolb.
19-03-2016 15:49
Zo flinke smak voor Zurlo.

Slagter en Bakelants lagen er ook bij.
19-03-2016 15:50
Ik denk dat Gaviria niet mee gaat sprinten. 290 km lijkt me iets te veel voor hem...
19-03-2016 15:51
Niet zo handig ook om je auto daar te parkeren hè...
Nu weet ik niet of dat de valpartij heeft veroorzaakt, maar dat spiegeltje was wel goed geraakt ;)
19-03-2016 15:51
@ purito:
je bedoelt zoiets van: 'als ik nou niet gereageerd had op Purito hadden we nu niet deze stomme discussie gehad tijdens MSR'? ;)
maar goed, ik dacht dat je het over de toekomst had, en niet over het verleden. dan krijg je dus dingen zoals: 'als het morgen olifanten regent heb je aan een paraplu ook maar bar weinig.' ;)
19-03-2016 15:53
@8.6
Haha, zie je nou wel dat je het begrijpt :)
19-03-2016 15:54
Lol, aangenaam topic
19-03-2016 15:54
Iemand koersupdate? Zit in el trino

Reacties zijn gesloten.