zaterdag 19 maart 2016 om 09:55
•
Volg in Google
Volg hier Milaan-San Remo 2016
Vandaag staat de langste koers van het seizoen op het programma. Tussen Milaan en San Remo moeten de renners 291 kilometer afleggen. De grote vraag is: gaan we sprinten op de Via Roma, of blijft een groepje vooruit?
Veel zal afhangen van de beklimmingen van de Cipressa en vooral de Poggio. Dit zijn traditioneel de laatste twee hindernissen op het verder voornamelijk vlakke parcours. De laatste jaren ging de overwinning meestal naar sprinters, maar ook aanvallers zijn allerminst kansloos.De renners gaan om 10:10 van start. De aankomst wordt tussen 16:45 en 17:27 verwacht. Sporza en de NOS beginnen vanaf 14:30 met de uitzending, Eurosport komt volgens haar website alleen met een herhaling. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)
Begrijp me niet verkeerd. Ik vond het een goede keuze in Parijs-Nice, maar in de Tirreno bleek dat ze het te vroeg hadden afgelast. Maar ze moeten wel een lijn trekken vind ik, dat als er iets gebeurt in een koers waarbij slachtoffers vallen (En dan bedoel ik geen valpartijen), ze ook moeten stoppen. Maar je merkt het vaak genoeg dat als de renners er niet bij betrokken zijn, ze gewoon doorrijden en dat is verkeerd.
SEP VANMARCKE (LOTTONL-JUMBO)
Dat is niet erg bemoedigend. Wie van de deelnemers zou wel goed uit Parijs-Nice zijn gekomen?
Kristoff, Matthews en Bouhanni.. Maar die zouden het ook nooit hardop uitspreken als ze ziekjes waren nu. Ja, ik blijf erbij: dit jaar had de Tirreno echt een voordeel dankzij de wél op tijd afgelaste rit.
Overigens nog eens de finale van 2011 gekeken, wat was dat genieten zeg!
En Freire zal ik altijd missen ;)
Die past toch ook wel in dat rijtje ( Goss Ciolek)
Huh??? Je bedoelt de derde van het WK in Richmond?
Geen verkeerd woord over die man. Dat is echt een aanwinst in het peloton. Was niet verkeerd bedoeld. Maar in de voorbeschouwingen krijgt hij zelden 3/4/5 sterren. Meestal bij de outsiders genoemd. Laat hem vandaag maar wat proberen....