Volg hier Milaan-San Remo 2016
zaterdag 19 maart 2016 om 09:55 Volg in Google

Volg hier Milaan-San Remo 2016

Vandaag staat de langste koers van het seizoen op het programma. Tussen Milaan en San Remo moeten de renners 291 kilometer afleggen. De grote vraag is: gaan we sprinten op de Via Roma, of blijft een groepje vooruit?

Veel zal afhangen van de beklimmingen van de Cipressa en vooral de Poggio. Dit zijn traditioneel de laatste twee hindernissen op het verder voornamelijk vlakke parcours. De laatste jaren ging de overwinning meestal naar sprinters, maar ook aanvallers zijn allerminst kansloos.

De renners gaan om 10:10 van start. De aankomst wordt tussen 16:45 en 17:27 verwacht. Sporza en de NOS beginnen vanaf 14:30 met de uitzending, Eurosport komt volgens haar website alleen met een herhaling. Bespreek hier het verloop van de koers.

MSR_16_alt-1

Links
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
185 Reacties
19-03-2016 12:33
Halen we de 300km dan?
19-03-2016 12:36
nickdt blijft hier hysterische over de afgelaste etappes blèren. Hou-es-op
19-03-2016 12:47
''Because of the landslide and the race diversion, the riders will cover 300 km, making this the longest ever edition of Milan-Sanremo.''
19-03-2016 12:47
@Prima Facie.
Begrijp me niet verkeerd. Ik vond het een goede keuze in Parijs-Nice, maar in de Tirreno bleek dat ze het te vroeg hadden afgelast. Maar ze moeten wel een lijn trekken vind ik, dat als er iets gebeurt in een koers waarbij slachtoffers vallen (En dan bedoel ik geen valpartijen), ze ook moeten stoppen. Maar je merkt het vaak genoeg dat als de renners er niet bij betrokken zijn, ze gewoon doorrijden en dat is verkeerd.
19-03-2016 13:06
Ze hebben het er altijd over dat erbij 200 km een omslag punt is, dan worden de groten van de kleinen onderscheiden. Zou dat bij 300 km ook zijn?
19-03-2016 13:08
Nee nick we begrijpen je niet verkeerd, je hebt het gewoon nog steeds niet verwerkt. Geen probleem, neem je tijd. Maar post je frustraties dan niet hier maar schrijf ze in een dagboek ofzo.
19-03-2016 13:15
@zjoske @tdlc Er is twijfel over die 300km , 9 kilometer autoweg is niet noodzakelijk +9km
19-03-2016 13:27
"Ik was deze week wat ziekjes en ben gisteren begonnen met een antibioticakuur. Ik denk niet dat het mijn koers zal beïnvloeden, maar ik weet niet of ik mijn beste niveau haa"l.
SEP VANMARCKE (LOTTONL-JUMBO)

Dat is niet erg bemoedigend. Wie van de deelnemers zou wel goed uit Parijs-Nice zijn gekomen?
19-03-2016 13:30
@ tight

Kristoff, Matthews en Bouhanni.. Maar die zouden het ook nooit hardop uitspreken als ze ziekjes waren nu. Ja, ik blijf erbij: dit jaar had de Tirreno echt een voordeel dankzij de wél op tijd afgelaste rit.

Overigens nog eens de finale van 2011 gekeken, wat was dat genieten zeg!
19-03-2016 13:48
Met een ijzersterke Goss. Jeetje, wat is die jongen afgegleden zeg door zijn drank- en motivatieproblemen. Dat was toch ook een geweldenaar.
19-03-2016 13:56
@purito: Illustratief was het dat Goss gisteren Handzame reed (115e), net als Ciolek (144e).
19-03-2016 13:58
Ja, en een ijzersterke Pozzato, die ook in 2010 de sterkste leek. Treurnis om die (voorheen) klasbakken nu (niet...) te zien rondrijden.
19-03-2016 14:04
Het is toch eigenlijk alleen John Degenkolb die we vandaag echt missen .
19-03-2016 14:17
Een goede Gilbert mis ik toch ook wel hoor.

En Freire zal ik altijd missen ;)
19-03-2016 14:20
Goss en Ciolek > perfecte voorbeelden van een wielercarriere die ondanks ups - en downs toch geloond heeft, 'wereldtoppers' heb je geen peloton vol van maar goede renners die op het juiste moment in de juiste vorm een goede dag, alle omstandigheden en hun eigen 'joie de course' meehebben kunnen toch die ene geweldige prestatie neerzetten, da's vet aan wielrennen, ik zie overigens geen duveltje uit een doosje vandaag de pot grijpen, misschien die gekke Gatto nog eens noemen ? :)
19-03-2016 14:21
Ik mis Merckx. Die was op de turchino al aangegaan ;)
19-03-2016 14:23
Vanmorgen onder de douche schoot ineens de naam Navardauskas te binnen.
Die past toch ook wel in dat rijtje ( Goss Ciolek)
19-03-2016 14:26
@Retro Lex,

Huh??? Je bedoelt de derde van het WK in Richmond?
19-03-2016 14:27
@ Retro Lex: Het is idd een "longshot", maar om die reden speel ik ook nog een euro op hem in Unibet tegen een quote van 81. Zou toch grappig zijn.
19-03-2016 14:27
Dit bericht is verwijderd
19-03-2016 14:33
Cannondale is eigenlijk met een selectie vol van die outsiders gekomen. Slagter, Clarke, Navardauskas, Moser... Dat team gaat wel lekker aanvallen denk ik.
19-03-2016 14:37
@ geraint.
Geen verkeerd woord over die man. Dat is echt een aanwinst in het peloton. Was niet verkeerd bedoeld. Maar in de voorbeschouwingen krijgt hij zelden 3/4/5 sterren. Meestal bij de outsiders genoemd. Laat hem vandaag maar wat proberen....
19-03-2016 14:40
Navardauskas met zn strakke groene broek!
19-03-2016 14:40
Zo maar een gedachte, zou de organisatie van de Tirenno bewust de bergetappe geschrapt hebben om de renners uitgeruster aan MSR te laten starten om zo hun status als voorbereidingskoers te bekrachtigen?
19-03-2016 14:41
Hoppa! We hebben beeld :)

Reacties zijn gesloten.