Volg hier Milaan-San Remo 2015
zondag 22 maart 2015 om 09:55 Volg in Google

Volg hier Milaan-San Remo 2015

In een regenachtig Milaan gaat vandaag de 106e editie van Milaan-San Remo van start. 199 renners (Martijn Verschoor is niet gestart) zullen zich opmaken voor 293 kilometer van de modestad naar de badplaats San Remo. Afgelopen jaar ging Alexander Kristoff juichend naar huis. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, dus zal de Noor er weer alles aan moeten doen om zijn winst te prolongeren. Wie komt als eerste over de streep op de Via Roma? Volg het verloop van de koers hier op WielerFlits.

Onderweg staan zes klimmetjes te wachten op de renners. Achtereen de Passo del Turchino, de Capo Mele, de Capo Cervo en de Capo Berta vormen de opmaat tot de heuvels waar de koers moet ontspringen: de Cipressa (5,6 km aan 4,1%, max. 9%) en de Poggio (3,7 km aan 3,7%, max. 8%). Er staan dertien Nederlanders aan de start, aangezien Martijn Verschoor een DNS achter zijn naam heeft staan.

De start wordt om 10.10 uur gegeven in Milaan. De winnaar wordt in San Remo verwacht tussen tien voor vijf en half zes.

TV
Sporza zendt vanaf 14.30 uur live de koers uit op Eén met Michel Wuyts en José De Cauwer. Eurosport gaat ook om 14.30 uur live, zij hebben Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd als commentatoren. Via nos.nl is La Primavera te volgen vanaf 15.15 uur.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Voorbeschouwing: Milaan-San Remo (WielerFlits)
Het laatste nieuws rond Milaan-San Remo

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
190 Reacties
22-03-2015 16:02
Hahaha, geweldig om Smeets te horen praten over Bouhanni. Sagan goed voorin, ook Cavendish, Stybar en Kwiatkowski (Etixx dus) present ;).
22-03-2015 16:04
Tjallingi lost uit de kopgroep, hopelijk kan hij nog terug komen. Goed gedaan van hem!
Boasson Hagen helemaal achterin.
22-03-2015 16:05
Ruim 3 man van LTJ achteraan..
22-03-2015 16:08
Boeckmans erbij vrees ik.
Sky pakt toch risico's
22-03-2015 16:09
Boeckmans gevallen, veel renners nu gevallen in de natte afdaling!
22-03-2015 16:09
Tis Gallopin denk ik
22-03-2015 16:09
Sky zet het peloton onder druk in de afdaling, dat zie je ook niet vaak.
Paar man hard gevallen. Vooral die jongen van Tinkoff, JuulJensen, hard gevallen.
22-03-2015 16:10
Ze vallen nu echt met trosjes in die afdaling.
22-03-2015 16:10
Eigenlijk wel slim van Sky..
22-03-2015 16:10
Sterker nog, er rijden drie man van Sky weg in de afdaling!
Rowe, Thomas en Swift?

Edit: Het is er toch eentje van Sky die als eerste onderuit ging.
22-03-2015 16:11
Team Sky, meesterploeg in tactisch vallen.
22-03-2015 16:12
Dju toch Boeckmans. stiekem hoopte ik dat hij zich eens bewees in een top klassieker..
22-03-2015 16:12
Nieuwe tactiek van Sky? Eentje laat zich vallen om de rest op te houden.
22-03-2015 16:13
Toch Boeckmans. Erg zuur :/.
Wat is dat met die tubes van Sky?
22-03-2015 16:13
De 3 mannen van Sky gaan nu niet ineens de benen stil houden, als je toch op kop fietst, waarom niet een dikke 300 meter voorop het peloton? ;)
22-03-2015 16:13
Ai topfavoriet Boeckmans eruit..
22-03-2015 16:13
Matteo [url=http://hetiskoers.nl/casual-t-shirt-im-pretty-complete-rider/] 'I'm a pretty complete rider, i go slow on every type of terrain' [/url] Bono op kop :)
22-03-2015 16:14
Goed geoliede banden weer van Sky, Hou me hart vast voor de Cipressa.
22-03-2015 16:15
Het was trouwens David Tanner van IAM die ook aan de zijkant zat na de val.
22-03-2015 16:16
Alleen: wat gaat Sky zometeen doen als Rowe op is? Het is nog veel te ver voor zo'n klein groepje, en Thomas en Swift nu al uitspelen lijkt me geen optie aangezien ze dan eigenlijk niemand meer hebben voor een plan B.
22-03-2015 16:17
Tjalingi denkt, ff herstellen met hulp van Sky en dan weer zometeen ff d'r op poffen ;).
22-03-2015 16:20
Misschien zou de UCI zich beter bezig houden met standaard banden en wielen, in een flauwe bocht onderuit gaan roept toch vraagtekens op.
22-03-2015 16:20
@poetertjes: Ze zullen de Cipressa aan kunnen vangen met voorsprong, dat is al een mooie winst.
22-03-2015 16:21
Dillier van BMC als springplankje ;).
22-03-2015 16:21
Stybar gaat! En Van Avermaet zit er ook bij :D

Om te reageren moet je ingelogd zijn.