Volg hier Milaan-San Remo 2015
zondag 22 maart 2015 om 09:55 Volg in Google

Volg hier Milaan-San Remo 2015

In een regenachtig Milaan gaat vandaag de 106e editie van Milaan-San Remo van start. 199 renners (Martijn Verschoor is niet gestart) zullen zich opmaken voor 293 kilometer van de modestad naar de badplaats San Remo. Afgelopen jaar ging Alexander Kristoff juichend naar huis. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, dus zal de Noor er weer alles aan moeten doen om zijn winst te prolongeren. Wie komt als eerste over de streep op de Via Roma? Volg het verloop van de koers hier op WielerFlits.

Onderweg staan zes klimmetjes te wachten op de renners. Achtereen de Passo del Turchino, de Capo Mele, de Capo Cervo en de Capo Berta vormen de opmaat tot de heuvels waar de koers moet ontspringen: de Cipressa (5,6 km aan 4,1%, max. 9%) en de Poggio (3,7 km aan 3,7%, max. 8%). Er staan dertien Nederlanders aan de start, aangezien Martijn Verschoor een DNS achter zijn naam heeft staan.

De start wordt om 10.10 uur gegeven in Milaan. De winnaar wordt in San Remo verwacht tussen tien voor vijf en half zes.

TV
Sporza zendt vanaf 14.30 uur live de koers uit op Eén met Michel Wuyts en José De Cauwer. Eurosport gaat ook om 14.30 uur live, zij hebben Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd als commentatoren. Via nos.nl is La Primavera te volgen vanaf 15.15 uur.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Voorbeschouwing: Milaan-San Remo (WielerFlits)
Het laatste nieuws rond Milaan-San Remo

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
190 Reacties
22-03-2015 14:18
Nog dikke 4 minuten voor 11 man: Pauwels (MTN), Tjallingii (LottoNL-Jumbo), Frapporti & Dall’Antonia (Androni), Pirazzi (Bardiani), Barta (Bora), Kurek (CCC), Molano (Colombia), Bono (Lampre), Bérard (AG2R) en Peron (Novo Nordisk).
22-03-2015 14:20
Regen hoeft voor mij niet in de koers. Dat vergroot de kans op valpartijen en die zie ik liever niet. Mooi weer verkleint de kans op pech.

Vanmarcke had hier wel mogen starten. Hij had zeker kans gemaakt en in april moet hij er maar staan.
22-03-2015 14:33
Bij de NOS is Schaatsen? Gaat dat tegenwoordig het hele jaar door ofzo?
22-03-2015 14:36
Niemand wil valpartijen maar daarom kunnen regenkoersen wel leuk zijn om te zien. Van mij mag het regenen bij Parijs - Roubaix van dit jaar. Puur voor de strijd en de grotere kans voor Lars Boom om te winnen ;)
22-03-2015 14:37
Ik zeg u: Tony Gallopin!!
22-03-2015 14:46
1 Valverde 2 Nibali 3 Sagan
22-03-2015 14:48
Nu we toch over schaatsen hebben, was t zoveel leuker met Ard, Keessie en Jan Bols of was het dat we niks anders hadden, of was het de zwart wit tv, de krant waar we zelf de tijden invulden en wisten hoeveel Keessie moest goedmaken op de tien km.
22-03-2015 14:49
Een verrassing: Sam Bennett!
22-03-2015 14:49
hoe laat worden de renners bij de Cipressa verwacht. In verband met werk moet ik even tactisch besluiten wanneer ik inschakel.
22-03-2015 14:51
Zijn er al belangrijke renners gelost?
22-03-2015 14:52
@Jorik
Bij een gemiddelde van 42 km/h om 16.40 uur. Ze zitten nu rond dat schema.
22-03-2015 14:52
@Bazzz, nee.
22-03-2015 15:03
Nog 80km ploegentijdrit, nog altijd 5 min, treintje draait geolied ondanks de regen, zou leuk zijn als ze wegbleven.
22-03-2015 15:06
De uitzending bij de NOS is nog geen 2 minuten begonnen en Maarten Ducrot noemt alweer 2 Katusha renners (Paolini en een ander) Kristoff, terwijl ze in de verste verte niet op hem lijken. Wat een aanfluiting.
22-03-2015 15:19
Michel begint over het toestelletje tussen de benen van José; er gebeurt dus niet zoveel.
22-03-2015 15:19
Er wordt nog geen twee minuten uitgezonden of er zijn er al weet aan het zeuren over de commentator.
22-03-2015 15:24
@Bulcke 'Voormalig toptijdrijder' Visconti is het ongetwijfeld met me eens.
22-03-2015 15:25
Hahaha @Bulcke +1
Kijk gewoon Sporza als je niet tegen die commentatoren op nos kan. Kijk zelf altijd Sporza, veel professioneler daar met leukere commentatoren. Dat ze altijd voor de Belgen zijn, ach stoor me er niet aan.
22-03-2015 15:26
@Dereffe
LOL
22-03-2015 15:29
@dereffe: niks persoonlijk hoor. Na elf berichten kan ik nog weinig tegen je hebben. Maar het is standaard dat er worst afgegeven op de commentatoren. En precies wat sven241 zegt. Als het ene commentaar je niet bevalt kijk je naar een andere zender. Ik word zelf niet goed van het gelul op de Belg, maar dat hoef ik ook niet te melden. Ik ben gewoon blij dat er wielrennen op tv te zien is.

On: go tjallingi!
22-03-2015 15:31
De kopgroep gaat met deze voorsprong wel de finale halen. Bij de voet van de Cipressa is Tjallingi nog voorop hopelijk.
22-03-2015 15:38
Turbo komt erop bij de kopgroep, hopelijk blijven ze samen.
22-03-2015 15:48
Valpartij!
22-03-2015 15:54
Slim van die Bora-renner, mooi spatbordje ;).
22-03-2015 15:55
@Bulcke, helemaal eens!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.