Volg hier Milaan-San Remo 2015
zondag 22 maart 2015 om 09:55 Volg in Google

Volg hier Milaan-San Remo 2015

In een regenachtig Milaan gaat vandaag de 106e editie van Milaan-San Remo van start. 199 renners (Martijn Verschoor is niet gestart) zullen zich opmaken voor 293 kilometer van de modestad naar de badplaats San Remo. Afgelopen jaar ging Alexander Kristoff juichend naar huis. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, dus zal de Noor er weer alles aan moeten doen om zijn winst te prolongeren. Wie komt als eerste over de streep op de Via Roma? Volg het verloop van de koers hier op WielerFlits.

Onderweg staan zes klimmetjes te wachten op de renners. Achtereen de Passo del Turchino, de Capo Mele, de Capo Cervo en de Capo Berta vormen de opmaat tot de heuvels waar de koers moet ontspringen: de Cipressa (5,6 km aan 4,1%, max. 9%) en de Poggio (3,7 km aan 3,7%, max. 8%). Er staan dertien Nederlanders aan de start, aangezien Martijn Verschoor een DNS achter zijn naam heeft staan.

De start wordt om 10.10 uur gegeven in Milaan. De winnaar wordt in San Remo verwacht tussen tien voor vijf en half zes.

TV
Sporza zendt vanaf 14.30 uur live de koers uit op Eén met Michel Wuyts en José De Cauwer. Eurosport gaat ook om 14.30 uur live, zij hebben Jeroen Vanbelleghem en Michael Boogerd als commentatoren. Via nos.nl is La Primavera te volgen vanaf 15.15 uur.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Voorbeschouwing: Milaan-San Remo (WielerFlits)
Het laatste nieuws rond Milaan-San Remo

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
190 Reacties
22-03-2015 11:24
Capo Berto? Elk jaar opnieuw hoor je herhaaldelijk de naam 'Capo Berta' en nog zijn er volgers die zelfs fonetisch problemen hebben met correcte benamingen.
22-03-2015 11:30
Las ik nou ergens een post waarin stond "jammer het regent"

Hallelujah het regent! Zwaardere wedstrijd = een selectievere koers en dus een grotere kans dat we geen groot peloton aan de finish hebben. Natte afdaling is nog beter en dan ook nog meewind de laatste 3km.
22-03-2015 11:33
De kopgroep krijgt een stuk minder ruimte dan vorig jaar. Toen hadden ze rond de Turchino nog een minuut op tien, terwijl Katyusha het nu al terug heeft gebracht tot onder de negen minuten. Ondanks tien in plaats van zes vluchtgenoten, zal het voor Tjallingii vandaag waarschijnlijk niet mogelijk zijn weer tot zo diep in de wedstrijd te overleven.
22-03-2015 11:45
Ik denk dat Cimolai gaat verrassen!
22-03-2015 11:47
Lobato FTW!
22-03-2015 11:48
Denk dat Dumoulin rustig moet doen en niet mee mag springen als Degenkolb blijft hangen.. kan hij gaatje dichten.. naar hoop uiteraard dat hij mee zit en weg kan springen
22-03-2015 11:53
Ben benieuwd of Valverde mee gaat doen in de finale.
22-03-2015 11:56
@Kwibus
Daar zullen de meningen over verschillen, mooi weer kan er juist voor zorgen dat er frisser aan de finale wordt begonnen dus meer initiatief dus aanvallen want geen zombies. Vorig jaar was sprint weet je nog?
22-03-2015 11:59
Regent het. Doet Mollema mee.
22-03-2015 12:17
Degenkolb topfavoriet.

Daaronder Kristoff en wellicht dat Sagan en Lobato ook kunnen winnen.
22-03-2015 12:25
Bij een sprint gok ik Greipel top 3, met Cav en Kristoff.
22-03-2015 12:25
Mooi, Tjallingi in de kopgroep. Zo lang mogelijk vol houden en lekker solo op het laatst☺
22-03-2015 12:30
Het zal aan mij liggen maar ik word totaal niet warm van een Nederlander in een bij voorbaat volledig kansloze kopgroep.
22-03-2015 12:33
@krypton
Nochtans genoten vorig jaar van de inspanningen van Tjallingii. Het een gaat niet zonder het ander.
22-03-2015 12:35
Ach beter rijdt er een vooraan. Altijd nog beter dan helemaal je kop niet laten zien.
22-03-2015 12:35
Met een koers als MSR is het vooral belangrijk dat de commentatoren goed zijn, aangezien er in de koers vaak weinig gebeurd, dus mijn sterren voor MSR:

****Jose de Cauwer

En dat was het eigenlijk wel
22-03-2015 12:40
Vanmarcke trainde afgelopen dagen de finale van P-R.
Prima om zich te focussen op koersen waar hij echt winstkansen heeft.
Dat hij bij Lotto(NL) rijdt wil niet zeggen dat hij aan elke loterij mee moet doen.
22-03-2015 12:41
hoe laat is de finish nederlandse tijd? ik moet mijn wekkertje zetten
22-03-2015 12:46
@BrackenRidgeCycling

+- 17u
22-03-2015 12:58
Als er niemand van TLJ in de kopgroep zit is het kansloos en als er wel iemand van TLJ in de kopgroep zit is het kansloos.
Tsja, dan kun je niet veel goed doen als team.

Goed dat ze zich laten zien op deze manier want de kans op een top10 klassering is gewoon minder dan 10% met deze selectie.
22-03-2015 13:07
Heerlijk, het is weer koers! Allemaal veel plezier met kijken, genieten :)!
22-03-2015 13:30
Het regent flink! Kopgroep heeft nog 6 minuten en 20 seconden voorsprong op het peloton.
22-03-2015 13:46
@wheely
De voornaamste reden dat het een sprint werd is dat Le Manie er niet meer bij zit. De jaren dat die in het parkiers zat werd er bijna nooit met een grote groep gesprint, ondanks dat die klim ver voor het einde zat.
Nu ligt de finish iets dichter bij de top van de poggio wat de aanvallers zal helpen.
Leuk als iedereen fris is, maar dan wordt het zeker een sprint.
22-03-2015 13:50
Waarschijnlijk geen meewind op de poggio, maar tegenwind......

Een sprint dus, maar wie weet...
22-03-2015 13:58
[b]Nog dikke 5 minuten voor 11 man:[/b] Pauwels (MTN), Tjallingii (LottoNL-Jumbo), Frapporti & Dall'Antonia (Androni), Pirazzi (Bardiani), Barta (Bora), Kurek (CCC), Molano (Colombia), Bono (Lampre), Bérard (AG2R) en Peron (Novo Nordisk) [b]op het peloton.[/b]

Om te reageren moet je ingelogd zijn.