Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2016
zondag 24 april 2016 om 10:10 Volg in Google

Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2016

Met Luik-Bastenaken-Luik staat vandaag de laatste voorjaarsklassieker van het seizoen op het programma. Vandaag trotseren 200 renners de kou in een 253 kilometer lange tocht. Er staat ze tien hellingen te wachten, waaronder bekende hindernissen als La Redoute, Roche aux Faucons en de Saint-Nicholas. Nieuw is de toevoeging van de Cote de la Rue Naniot, een 600 meter lange met kasseien geplaveide helling van 10,5% gemiddeld. De finish ligt nog steeds in Ans. Kan iemand Alejandro Valverde van zijn vierde overwinning in Luik houden?

De officiële start is om half elf. De aankomst wordt verwacht tussen half vijf en tien over vijf. De voorbeschouwing en de koers zijn vanaf 13.45 uur live te zien op NOS.nl en NPO 1. Sporza start om 14:05 met de uitzending. Kijkers van Eurosport kunnen inschakelen om 15:15. Bespreek hier het verloop van ‘La Doyenne’.

Links
Website organisatie
Voorbeschouwing Luik-Bastenaken-Luik 2016 (WielerFlits)

Parcours
Deelnemerslijst

Livestream (NOS)

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (ASO, Engels)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
315 Reacties
24-04-2016 14:49
"Martishard" is toch wel een mooie gebruikersnaam. Mag ook gezegd worden.
24-04-2016 14:50
Ik vind die gebruikersnaam vooral dubieus. Suffe koers vooralsnog
24-04-2016 14:53
Gezapige koers om te zien inderdaad, ookal losse de renners bij bosjes.
24-04-2016 14:54
Vroeger, dan spreken we over pakweg een maand geleden, was het op 75km van de meet al volop koers. Wat een tijden waren dat.
24-04-2016 14:54
Heb het gevoel dat Valverde straks iedereen volledig wegblaast
24-04-2016 14:56
Hoe gaat het met de Nederlanders?
24-04-2016 14:58
Met mij gaat het prima
24-04-2016 15:02
Hier gaat het ook goed. XD
24-04-2016 15:02
Als ze Valverde willen verslaan moeten ze vroeg gaan. Maar de meesten gaan liever voor top 10....
24-04-2016 15:03
Lekker warm voor de kachel kijken naar fietsers in de sneeuw.
24-04-2016 15:04
Mooie beelden maar blij dat ik voor de kachel zit...
24-04-2016 15:04
Wat een beelden...
Gesink zit er nog aan in ieder geval F4L ;-)
Achterin een uitdunnend peleton, regen, hagel en sneeuw teistert hen...
24-04-2016 15:14
Wat een saaie koers... Gelukkig zijn de omstandigheden bijzonder om te zien.

Zeer benieuwd naar de tactiek van TLJ. Ik verwacht wel iets van Poels en TJS.

Als je als ploeg Valverde wil verslaan dan zal je de koers een stuk harder moeten maken.
24-04-2016 15:15
Dit peloton ziet er nog groot uit. Ik geloof die 100 uitvallers niet.
Het zal ook een prestigestrijd worden voor de renners. " Ook ik reed de heroïsche LBL van 2016 uit"
24-04-2016 15:15
Er gaat niet eerder wat gebeuren dan op de Redoute
24-04-2016 15:15
Zware koers voor renners , toeschouwers en tv-kijkers. (gaap)
24-04-2016 15:18
Tegenreactie!
24-04-2016 15:20
Komen niet weg.... Wel goed om zo Movistar op te roken
24-04-2016 15:21
Yates en Titi mochten niet weg van het peloton. Titi in zijn eentje nu dan.
24-04-2016 15:27
Die renner van Astana mocht niet weg, denk niet dat ze zich zorgen maken om Titi of Calmejane.
24-04-2016 15:29
Ik verwacht juist niets van Poels, dit is niet zijn weer. Van de Nederlanders misschien hooguit Mollema, die was goed in de sneeuw in de Tirreno vorig jaar.
24-04-2016 15:33
Nibali aant knechten?
24-04-2016 15:35
De tweet van Zonneveld over Voeckler is erg geestig.
Te zien op sporza ticker :-)
24-04-2016 15:37
Boscardin José
24-04-2016 15:37
Wat is Titi toch een ongelofelijke baas. Hopelijk springen Nibali en Wellens straks nog.

Reacties zijn gesloten.