Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2016
zondag 24 april 2016 om 10:10 Volg in Google

Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2016

Met Luik-Bastenaken-Luik staat vandaag de laatste voorjaarsklassieker van het seizoen op het programma. Vandaag trotseren 200 renners de kou in een 253 kilometer lange tocht. Er staat ze tien hellingen te wachten, waaronder bekende hindernissen als La Redoute, Roche aux Faucons en de Saint-Nicholas. Nieuw is de toevoeging van de Cote de la Rue Naniot, een 600 meter lange met kasseien geplaveide helling van 10,5% gemiddeld. De finish ligt nog steeds in Ans. Kan iemand Alejandro Valverde van zijn vierde overwinning in Luik houden?

De officiële start is om half elf. De aankomst wordt verwacht tussen half vijf en tien over vijf. De voorbeschouwing en de koers zijn vanaf 13.45 uur live te zien op NOS.nl en NPO 1. Sporza start om 14:05 met de uitzending. Kijkers van Eurosport kunnen inschakelen om 15:15. Bespreek hier het verloop van ‘La Doyenne’.

Links
Website organisatie
Voorbeschouwing Luik-Bastenaken-Luik 2016 (WielerFlits)

Parcours
Deelnemerslijst

Livestream (NOS)

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (ASO, Engels)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
315 Reacties
1 3 4 5 6 7 13
24-04-2016 15:41
Voeckler komt bij Brutt. Maar die is leeg.
Edit Upd. 6 km verder. Voeckler komt bij Benedetti. Op weg naar tiralongo en Roy
En ook voeckler weer ingelopen....
24-04-2016 15:45
Ik zie bar weinig tlj...
24-04-2016 15:50
@Jesse
TLJ rijdt LBL ook alleen maar als voorbereiding he...
24-04-2016 15:50
Sky zou alleen nog maar Froome, Kwiatkowski en Golas in het peloton hebben. Geen Poels dus
24-04-2016 15:51
Sneeuw op de redoute zou mooi zijn....
24-04-2016 15:52
Wat een troosteloze dorpjes...
24-04-2016 15:54
Wat een troosteloze koers. Verschrikkelijk jammer, na al die mooie kassei koersen :-(
24-04-2016 15:54
spijtig dat er niemand met voeckler meeging. Er gesloten allemaal tot nu toe. Misschien durt iemand het nu op la redoute
24-04-2016 15:56
Hoe komen die Movistars zo sterk?
24-04-2016 15:58
Ik had het wel gedurfd op de Redoute... keihard er achteraan afkletsen... geen probleem!

Maar wat een weer daar zeg... blij dat ik er niet hoef te rijden hoor!
24-04-2016 15:59
Poels schijnt trouwens al een tijd gelost te zijn. Alleen, Kwiat, Froome en Golas nog voor SKY in dit peloton
24-04-2016 16:01
Treurig... Het lijkt een beetje op een gemiddelde sprintetappe in Tour, oersaai.
24-04-2016 16:01
Weer 7 man van Movistar vooraan.. kan dat?
24-04-2016 16:02
Ze laten zich weer allemaal naar de slachtbank leiden
24-04-2016 16:02
Het is slecht weer, maar dit peloton is nog twee keer zo groot als het peloton in de Amstel Gold Race. Er is helemaal niks gebeurd. Waalse Pijl 2.0 in het vooruitzicht...
24-04-2016 16:03
Die Sutherland is toch echt wel ongelofelijk sterk, vond dat altijd een vreemde eend in de bijt bij Movistar nu weten we ook waarom die daar rijdt !
24-04-2016 16:04
Sutherland heeft dus praktisch op zijn eentje een gat van 9 minuten dicht gereden....
24-04-2016 16:05
Betancur, Valverde, Moreno en Izagirre zonder 1 seconde in wind gezeten te hebben de finale in.
24-04-2016 16:06
Astana. Je kan zeggen wat je wil maar ze willen wel aantal aanvallen...
24-04-2016 16:06
@Dayer ... tja ... de rest toch ook? Alleen Sutherland zit in de wind ;)
24-04-2016 16:06
beweging!
24-04-2016 16:06
Grivko met een poefje
24-04-2016 16:07
Wat is die groep nog groot....
24-04-2016 16:08
Ongelooflijk groot peloton ook nog, en in dit weer, bizar.
24-04-2016 16:09
Gewoon 10 motoren tussen de koplopers en het peloton
1 3 4 5 6 7 13

Reacties zijn gesloten.