Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2016
zondag 24 april 2016 om 10:10 Volg in Google

Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2016

Met Luik-Bastenaken-Luik staat vandaag de laatste voorjaarsklassieker van het seizoen op het programma. Vandaag trotseren 200 renners de kou in een 253 kilometer lange tocht. Er staat ze tien hellingen te wachten, waaronder bekende hindernissen als La Redoute, Roche aux Faucons en de Saint-Nicholas. Nieuw is de toevoeging van de Cote de la Rue Naniot, een 600 meter lange met kasseien geplaveide helling van 10,5% gemiddeld. De finish ligt nog steeds in Ans. Kan iemand Alejandro Valverde van zijn vierde overwinning in Luik houden?

De officiële start is om half elf. De aankomst wordt verwacht tussen half vijf en tien over vijf. De voorbeschouwing en de koers zijn vanaf 13.45 uur live te zien op NOS.nl en NPO 1. Sporza start om 14:05 met de uitzending. Kijkers van Eurosport kunnen inschakelen om 15:15. Bespreek hier het verloop van ‘La Doyenne’.

Links
Website organisatie
Voorbeschouwing Luik-Bastenaken-Luik 2016 (WielerFlits)

Parcours
Deelnemerslijst

Livestream (NOS)

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (ASO, Engels)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
315 Reacties
1 4 5 6 7 8 13
24-04-2016 16:09
Iemand nog iets leuks gedaan dit weekend? Iets lekkers gegeten? Leuke wandeling gemaakt?

Alles boeiender dan deze nonsens op tv :)
24-04-2016 16:10
Op deze manier rijden ook wieltjesplakkers als gerrans mee naar de finish. Wat een sof
24-04-2016 16:11
Er is gewoon teveel controle van Movistar. Je kunt wel aanvallen, maar het helpt geen reet.

Ik pleit toch ernstig voor minder renners per ploeg. Minder controle graag!
24-04-2016 16:12
Zie nog 4 Sky. Poels zit er gewoon nog.
24-04-2016 16:13
@Lynda

Met hindsight Brabantse Pijl qua koersverloop toch veruit het meest enerverend.
24-04-2016 16:13
Wat kijk ik toch uit naar Lombardije. Het mag dan wel op het einde van het seizoen zijn, maar door de vermoeidheid is de controle daar veel minder. En daarom ook altijd betere koers. En de beklimmingen + omgeving is/zijn daar veel mooier!
24-04-2016 16:14
Slagter gevallen?
24-04-2016 16:15
Er gebeurt wat! Valpartij...
24-04-2016 16:15
Slagter in de ambulance
24-04-2016 16:15
Slagter zat er inderdaad bij.
24-04-2016 16:15
Ook kleinere teams hebben geen zin. Movistar gebruikt nu ook maar 3 renners voor de controle. Ze zijn gewoon te goed.
24-04-2016 16:17
Wie van lotto-jumbo zit daar voorin?
24-04-2016 16:17
Battaglin
24-04-2016 16:17
Doe motor ertussen ook.. die gasten zijn niet echt veiliger geworden.

Qua koers, het is saai om te zien. Maar ik denk dat de renners daar iets anders over denken.
24-04-2016 16:18
Meer dan 95 procent is "gespecialiseerd" in dit soort heuvelkoersen. Hoge wattages, urenlang volgehouden. In navolging van Armstrong en nu Sky.
Juist de Vlaamse koersen kennen nog enkele specialisten die de koers nog wel weten te ontbranden. Nog even en RvV en PR zijn net zo gespecialiseerd als het veldrijden.
24-04-2016 16:19
Ik heb zo'n idee dat Gesink er ook al niet meer bij zit..
24-04-2016 16:19
Onzin dat movistar te sterk zou zijn.. Kijk eens hoe groot dat peloton nog is. Er wordt gewoon laf gekoerst.. Een bijna zekere top tien plek in de sprint is blijkbaar voor veel ploegen meer waard dan de kans op een overwinning.
24-04-2016 16:19
Ik heb LBL vanaf 1405 aan en cumulatief 10 minuten gezien
24-04-2016 16:20
Het is wel koers nu hoor!
24-04-2016 16:20
Gesink al weg?
24-04-2016 16:20
Voor TLJ enkel nog Battaglin
24-04-2016 16:20
Goede Poels
24-04-2016 16:20
@jochemajax Heb wel degelijk 2 TLJ renners gezien.
24-04-2016 16:21
Battaglin nog de enige TLJ.
24-04-2016 16:21
Inderdaad alleen Battaglin. Dat is toch wel om te huilen moet ik zeggen.
1 4 5 6 7 8 13

Reacties zijn gesloten.