Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2016
zondag 24 april 2016 om 10:10 Volg in Google

Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2016

Met Luik-Bastenaken-Luik staat vandaag de laatste voorjaarsklassieker van het seizoen op het programma. Vandaag trotseren 200 renners de kou in een 253 kilometer lange tocht. Er staat ze tien hellingen te wachten, waaronder bekende hindernissen als La Redoute, Roche aux Faucons en de Saint-Nicholas. Nieuw is de toevoeging van de Cote de la Rue Naniot, een 600 meter lange met kasseien geplaveide helling van 10,5% gemiddeld. De finish ligt nog steeds in Ans. Kan iemand Alejandro Valverde van zijn vierde overwinning in Luik houden?

De officiële start is om half elf. De aankomst wordt verwacht tussen half vijf en tien over vijf. De voorbeschouwing en de koers zijn vanaf 13.45 uur live te zien op NOS.nl en NPO 1. Sporza start om 14:05 met de uitzending. Kijkers van Eurosport kunnen inschakelen om 15:15. Bespreek hier het verloop van ‘La Doyenne’.

Links
Website organisatie
Voorbeschouwing Luik-Bastenaken-Luik 2016 (WielerFlits)

Parcours
Deelnemerslijst

Livestream (NOS)

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (ASO, Engels)
Liveticker (Cyclingnews, Engels)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
315 Reacties
24-04-2016 12:48
@Blokland Een De Gendt van een paar jaar geleden zou het ook moeten kunnen.
24-04-2016 12:48
Met dit weer toch nog een keertje mijn darrrrk horse noemen: Nordhaug
24-04-2016 12:52
@ LyndaLid, Nordhaug moest in de Waalse Pijl wel erg vroeg lossen.
24-04-2016 12:56
Typisch Bert Jan Lindeman weer. Ben verbaasd dat hij niet tussen de koplopers zit.
24-04-2016 12:57
Ze mogen wel eens gaan rijden. Negen minuten, snert weer, en een aantal gevaarlijke klanten in de kopgroep
24-04-2016 12:58
Hier net ten zuiden van Eindhoven is het eigenlijk best lekker weer, fris maar wel een zonnetje. In de Ardennen dus bar en boos.
24-04-2016 13:02
9 minuten. Sterke kopgroep. Interessant!
24-04-2016 13:10
Net ten oosten van Eindhoven nu sneeuw en hagel.
24-04-2016 13:24
@ Lynda. Hoezo Nordhaug. Ik zie echt geen reden waarom hij zou winnen? Prima renner, maar als je hem noemt nog 35 lijkt me. Beetje sneeuw brengt daar echt geen verandering in toch?
24-04-2016 13:28
Ja, jammer dat Lindeman er niet bij zit, bij de vlucht.
24-04-2016 13:30
Daarom heet het ook een dark horse. De echte favorieten voor mij zijn de Etixx mannen, Costa, Valverde, Bardet en Wellens.
Maar met dit weer zie ik een sterke, wat minder magere Noor toch echt prima uit de verf komen.
24-04-2016 13:35
@nasibal. Het was de 100e editie. 1913 was het eerste jaar dat hij is verreden. WO1 niet gereden WO2 wel
24-04-2016 13:35
@LL
Boasson Hagen doet niet mee :)
24-04-2016 13:55
Ik zit momenteel in Oostenrijk en wil doorgraag de koers via een livestream volgen maar voor die van de NOS heb ik geen helaas geen rechten hier. Iemand een goede livestream? Mijn dank ik groot
24-04-2016 14:01
Gezien de kwaliteit van de vluchters kan het dat deze vlucht tot het einde draagt. TLJ had er goed aan gedaan een sterke man (Lindeman, Battaglin) mee te sturen. Jammer dat dat niet gelukt is.
24-04-2016 14:03
@Martishard: [url=http://www.cyclinghub.com]cyclinghub[/url]
24-04-2016 14:06
https://www.procyclinglive.com/livestream/
of cyclinghub
24-04-2016 14:18
Degene (van de favorieten/schaduwfavorieten) die het best met de weersomstandigheden om kan gaan heeft toch een enorm voordeel. Hierbij denk ik aan Wellens, Vakoc, ...
24-04-2016 14:18
Het weer ziet er minder drastisch uit dan verwacht...
24-04-2016 14:21
@DeLuiaardVanLimburg
Ze gaan nog nattigheid krijgen hoor. Dit weer zal uiteindelijk ook wel gevolgen hebben, wees daar maar zeker van.
24-04-2016 14:22
@ BasBelgie, Vakoc ? Die rijdt nu al op kop bij de achtervolgers. Doet dus niet mee voor winst.

De voorsprong is nu al geslonken naar 5'30". Duidelijk dat de achtervolgende ploegen deze vluchtgroep gaan terug halen.
24-04-2016 14:26
@Ideefiks

Had ik nog niet door. Jammer, hij zal dan niet het speerpunt zijn vandaag.
24-04-2016 14:26
Vakoc reed al op kop van het peloton dus die zal in de finale minder fris zijn.
24-04-2016 14:44
https://twitter.com/BMCProTeam/status/724209324000722944
Dit lijkt me nogal overdreven van BMC of vergis ik me. Volgens mij is het peleton nog gewoon heel erg groot.
24-04-2016 14:49
Bij de NOS hadden ze het ook over een mannetje of 90 al afgestapt...

Reacties zijn gesloten.