Volg hier Kuurne-Brussel-Kuurne 2015
zondag 1 maart 2015 om 11:45 Volg in Google

Volg hier Kuurne-Brussel-Kuurne 2015

‘Deze koers kent geen genade’. Deze slogan prijkt op het affiche van Kuurne-Brussel-Kuurne 2015 (1.1), die traditiegetrouw de dag na de Omloop Het Nieuwsblad verreden wordt. De renners staat 196 kilometer te wachten met daarin negen hellingen. Op het einde worden er in Kuurne nog twee plaatselijke rondes verreden. Afgelopen jaar gingen de bloemen naar Tom Boonen. Wie volgt hem op? Volg het verloop van de koers hier op WielerFlits.

De renners vertrekken om 12.00 uur vanuit Kuurne, niet veel later zullen zij vrijgelaten worden. Na het keerpunt in Ninove (en niet in Brussel, zoals de naam doet vermoeden) maakt men terug vaart richting Kuurne. Hier wordt de aankomst verwacht tussen 16.32 en 16.48 uur.

Sporza zendt vanaf 14.45 uur live de koers uit op de Belgische zender Eén. Michel Wuyts en José De Cauwer becommentariëren de wedstrijd, Renaat Schotte zit op de motor in de koers.

Links:
Voorbeschouwing
Parcours
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
136 Reacties
01-03-2015 15:18
102: Van Ginneken.
01-03-2015 15:20
Cavendish zit er vooraan gewoon bij
01-03-2015 15:21
Dus Cav en Kristoff beiden vooraan.
01-03-2015 15:22
Lotto-jumbo is wel goed zichtbaar vanuit de helicopter
01-03-2015 15:23
3M (LottoNL) en Nippo (Roompot) moeten hun shirt even aanpassen...
01-03-2015 15:25
Van Asbroeck schijnt ook vooraan te rijden. MTN in de achtervolgin voor Bos?
01-03-2015 15:25
Bos voor de winst!
01-03-2015 15:29
@Tokstar
Ja, nu wel. Maar toen Cav nog op achterstand reed en bij wilde halen, trapte Boonen op kop vol door..
01-03-2015 15:31
Zitten er nog roompotjes voorin?
01-03-2015 15:31
@ wheely nee is een fout het is vanmarcke en wynants van jumbo
01-03-2015 15:34
@den OPQS
klopt, zag hem ook al niet.
01-03-2015 15:34
@roberto: Als je nu nog beweert dat Boonen enkel voor zichzelf rijdt, dan zie jij een andere koers dan ik denk ik. Hoe die man mee aflost, dat vind ik bewonderenswaardig.
01-03-2015 15:35
@Knaljaas
Ja, het is helemaal geweldig, hij verdient een standbeeld...
01-03-2015 15:35
@knaljaas
+1
Vraag me af of onze vriend nero ook naar deze koersen kijkt..
01-03-2015 15:38
@ Roberto

*gniffel*

Boonenboys, we weten dat ie wel wat kan, grijp nou niet elke mogelijkheid aan om dat te benadrukken.
01-03-2015 15:38
Waar is Sky mee bezig? Dat kan toch niet dat niemand even checkt waar Viviani zit.
01-03-2015 15:40
Sky doet zijn reputatie wel weer eer aan zeg. Wat een gepruts.
01-03-2015 15:43
Haha, prachtig. Skytrain gaat automatisch in werking.
01-03-2015 15:44
Wederom straffe koers...
01-03-2015 15:45
@panne: akkoord, als de anti-boonenfans dit ook doen.
Benieuwd trouwens naar Thwaites en Bennet.
01-03-2015 15:46
Ze worden bijgehaald.
01-03-2015 15:51
het gaat ineens erg hard ja...
01-03-2015 15:52
Als dit geen massasprint wordt eet ik mijn schoen op...
01-03-2015 15:55
Beetje dom met krachten smijten in de kopgroep.
01-03-2015 15:56
Zou Bos er nog bij zitten?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.