Volg hier Kuurne-Brussel-Kuurne 2015
zondag 1 maart 2015 om 11:45 Volg in Google

Volg hier Kuurne-Brussel-Kuurne 2015

‘Deze koers kent geen genade’. Deze slogan prijkt op het affiche van Kuurne-Brussel-Kuurne 2015 (1.1), die traditiegetrouw de dag na de Omloop Het Nieuwsblad verreden wordt. De renners staat 196 kilometer te wachten met daarin negen hellingen. Op het einde worden er in Kuurne nog twee plaatselijke rondes verreden. Afgelopen jaar gingen de bloemen naar Tom Boonen. Wie volgt hem op? Volg het verloop van de koers hier op WielerFlits.

De renners vertrekken om 12.00 uur vanuit Kuurne, niet veel later zullen zij vrijgelaten worden. Na het keerpunt in Ninove (en niet in Brussel, zoals de naam doet vermoeden) maakt men terug vaart richting Kuurne. Hier wordt de aankomst verwacht tussen 16.32 en 16.48 uur.

Sporza zendt vanaf 14.45 uur live de koers uit op de Belgische zender Eén. Michel Wuyts en José De Cauwer becommentariëren de wedstrijd, Renaat Schotte zit op de motor in de koers.

Links:
Voorbeschouwing
Parcours
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
136 Reacties
01-03-2015 13:27
Hopen dat het een pittige harde koers wordt, na gisteren zijn de messen geslepen in ieder geval.
01-03-2015 13:30
de kopgroep is al meer dan een half uur weg, en we hebben nog steeds niet alle namen. tot zo ver het nut van een live-ticker. :(
01-03-2015 13:33
Dit zijn de 8. [url]https://instagram.com/p/zrx9aqHFxI/[/url] Kan helaas geen kaderplaatjes zien :(
01-03-2015 13:34
Kristoff zelf denkt dat het erg lastig zal worden Cav te verslaan in een sprint. Die heeft frissere benen en hij kon zelf gisteren de sprint van het peloton niet eens meer winnen, omdat ie zo moe was zei ie.

Overigens won Luke Rowe die sprint! Ik noemde hem al een paar keer in voorbeschouwingen, maar die is nog jong en komt er echt aan op de kasseien. Kan ook bij Sky perfect worden opgeleid, en traint met beukers als Stannard en Wiggins. Benieuwd of ie bijvoorbeeld in de E3 ook bij de besten mee doet.
01-03-2015 13:37
Sven van Ginniken is de man van Roompot!
01-03-2015 13:40
154. Pozzo Mattia (ITA) zit er ook bij.
01-03-2015 13:42
De laatste lijkt me eentje van SouthEast
01-03-2015 13:44
@nietram: sjoerd van ginneken
01-03-2015 13:45
Is er een live stream hiervan op NOS?
01-03-2015 13:45
Xandro Meurisse zit erbij, aan de comments bij de instagram-foto te zien.

Roompot!
01-03-2015 13:46
Sjoerd van Ginneken :klap:
01-03-2015 13:47
Geen topsportvlaanderen dus lijkt het, slechte zaak of zijn ze goed genoeg om een rol te spelen in de finale?
01-03-2015 13:49
Coquard toont in ieder geval aanvalslust, maar of dit nou de meest verstandige keuze is vraag ik me wel een beetje af.
01-03-2015 13:50
Sjoerd van Ginneken ook in de aanval in Ruta del Sol, hier weer, leuk.
01-03-2015 13:54
@wheely
Ik denk wel dat ze mee een finale willen rijden met oa Theuns en Wallays.
01-03-2015 14:01
Ah, dus de donderpreek van Breukink heeft effect gehad. ;)
01-03-2015 14:04
Michel en José zijn klaar voor Kuurne-Brussel-Kuurne. Straks om 14u30 op EEN.
01-03-2015 14:39
In thailand krijg ik niet alle reacties meer tussen 14.14 uur en 14.39 geen enkele
01-03-2015 14:41
denk dat er na 14:04 geen reacties meer geplaatst waren ;)
01-03-2015 14:42
Uitzending gaat beginnen, ze zullen wel weer binnenstromen vanaf nu :p
01-03-2015 14:46
Joepie we zijn live
01-03-2015 14:47
Zucht, een "Quickstep-koers"...
01-03-2015 14:50
@Roberto
Kijk jij liever naar Sky etappes ? ;)
01-03-2015 14:51
Hey wist niet dat Theo Bos meedeed vandaag , dat lijkt me nou eens een leuke winnaar. Helemaal als die Cav er op legt. Maar ja het wordt geen massasprint zegt Sep.
01-03-2015 14:51
@Retro
Bestaan die dan?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.