Volg hier Kuurne-Brussel-Kuurne 2015
zondag 1 maart 2015 om 11:45 Volg in Google

Volg hier Kuurne-Brussel-Kuurne 2015

‘Deze koers kent geen genade’. Deze slogan prijkt op het affiche van Kuurne-Brussel-Kuurne 2015 (1.1), die traditiegetrouw de dag na de Omloop Het Nieuwsblad verreden wordt. De renners staat 196 kilometer te wachten met daarin negen hellingen. Op het einde worden er in Kuurne nog twee plaatselijke rondes verreden. Afgelopen jaar gingen de bloemen naar Tom Boonen. Wie volgt hem op? Volg het verloop van de koers hier op WielerFlits.

De renners vertrekken om 12.00 uur vanuit Kuurne, niet veel later zullen zij vrijgelaten worden. Na het keerpunt in Ninove (en niet in Brussel, zoals de naam doet vermoeden) maakt men terug vaart richting Kuurne. Hier wordt de aankomst verwacht tussen 16.32 en 16.48 uur.

Sporza zendt vanaf 14.45 uur live de koers uit op de Belgische zender Eén. Michel Wuyts en José De Cauwer becommentariëren de wedstrijd, Renaat Schotte zit op de motor in de koers.

Links:
Voorbeschouwing
Parcours
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
136 Reacties
01-03-2015 14:52
Geef mij maar een roompotje
01-03-2015 14:53
Is blijkbaar toch niet Coquard vooraan.
01-03-2015 14:53
@roberto
Vang nu maar niet elk pietluttig detail als chauvinistisch op
01-03-2015 14:54
Theuns en Wyss ondertussen al in de tegenaanval.

edit: ondertussen al niet meer.
01-03-2015 14:55
@Tostar
Ik denk dat ik dat zelf maar uit ga maken.
01-03-2015 14:56
De worldtour teams allemaal een zeer matige koers. Kunnen wel afstappen, Roompot een hele sterke koers, van Ginneken in de kopgroep, dus de rest van de ploeg kan afstappen.
01-03-2015 14:59
@roberto
Ok. sneu maar ja :)
01-03-2015 14:59
En hupla, Etixx-Quickstep maakt weer koers. Zeg wat je wil, maar ze zorgen steeds voor mooie koersen!
01-03-2015 14:59
Ze gaan weer los hoor vandaag. Mooi.
01-03-2015 15:00
@Knaljaas
Klop maar LottoNL ook he ;)
01-03-2015 15:02
Groenewegen er al af, jammer.
01-03-2015 15:02
Boonen wil waarschijnlijk definitieve afscheiding na de Kwaremont?
01-03-2015 15:10
Hoe kan zo'n grote brede vent als Engoulvent nou door elkaar gehaald worden met iemand als Coquard....
01-03-2015 15:11
Groepje met Boonen, Stybar, Vanmarcke... en jaja Stannard :D
01-03-2015 15:11
Stannard die weer weigert mee te werken.
Edit: nu toch een beetje
01-03-2015 15:12
@knaljaar
Boonen die hem even ging zeggen "vandaag wel he" :p
01-03-2015 15:13
Boonen wil Cavendish niet bij laten komen?
01-03-2015 15:14
Boonen wil vooral Kristoff en BMC laten werken denk ik
01-03-2015 15:14
Mooi groepje
01-03-2015 15:14
De gele Lotto's vallen me in de breedte niet mee...
01-03-2015 15:15
@roberto
Daar gaan we weer ;) Cavendish kan nu ook gewoon in een zeteltje gaan zitten.
01-03-2015 15:15
Michel Kreder of een andere RPSL?
01-03-2015 15:16
Geen stream bij de NOS? Jammer...
01-03-2015 15:17
O nee jammer Van Ginneken
01-03-2015 15:18
Bennett ook mee. Die kan een mooie uitslag rijden vandaag :p

Om te reageren moet je ingelogd zijn.