Volg hier Kuurne-Brussel-Kuurne 2015
zondag 1 maart 2015 om 11:45 Volg in Google

Volg hier Kuurne-Brussel-Kuurne 2015

‘Deze koers kent geen genade’. Deze slogan prijkt op het affiche van Kuurne-Brussel-Kuurne 2015 (1.1), die traditiegetrouw de dag na de Omloop Het Nieuwsblad verreden wordt. De renners staat 196 kilometer te wachten met daarin negen hellingen. Op het einde worden er in Kuurne nog twee plaatselijke rondes verreden. Afgelopen jaar gingen de bloemen naar Tom Boonen. Wie volgt hem op? Volg het verloop van de koers hier op WielerFlits.

De renners vertrekken om 12.00 uur vanuit Kuurne, niet veel later zullen zij vrijgelaten worden. Na het keerpunt in Ninove (en niet in Brussel, zoals de naam doet vermoeden) maakt men terug vaart richting Kuurne. Hier wordt de aankomst verwacht tussen 16.32 en 16.48 uur.

Sporza zendt vanaf 14.45 uur live de koers uit op de Belgische zender Eén. Michel Wuyts en José De Cauwer becommentariëren de wedstrijd, Renaat Schotte zit op de motor in de koers.

Links:
Voorbeschouwing
Parcours
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
136 Reacties
01-03-2015 15:58
Ik ben benieuwd naar wat van Asbroek kan betekenen in de sprint.
01-03-2015 15:59
Ik hoop stiekem wel op een snelle Bos of sluwe Ligthart zo meteen.
01-03-2015 16:00
Moeten ze nog over kasseistroken?
01-03-2015 16:00
Dit bericht is verwijderd
01-03-2015 16:01
@jerteg
Nope
01-03-2015 16:05
Opvallend trouwens dat Roompot vandaag met een compleet andere ploeg aan de start staat dan gisteren, zeer benieuwd hoe kort ze kunnen komen.
01-03-2015 16:05
@ klootje:

inderdaad. het lekrijden van Vanmarcke heeft Etixx de das omgedaan. nou ja zeg! :p
01-03-2015 16:11
Dit bericht is verwijderd
01-03-2015 16:19
Was toch een correcte analyse? Als Vanmarcke mee vooraan zat, gingen de 3 quicksteprijders zich niet kapotgereden hebben om de groep Vanmarcke voor te blijven. Of ze gingen winnen is een ander verhaal, maar met die analyse is niets mis.
Trouwens, Lefevere zei dat dat "misschien" de oorzaak was. Sommigen denken hier behoorlijk ongenuanceerd.
01-03-2015 16:23
Als Vanmarcke niet lek was gereden.....

Hij had gewonnen!
01-03-2015 16:23
Iemand een idee of de wind zodanig staat, dat er op een open stuk nog wat kan gebeuren.
Anders wel een sof deze editie.
01-03-2015 16:23
[quote]Als Vanmarcke mee vooraan zat, gingen de 3 quicksteprijders zich niet kapotgereden hebben om de groep Vanmarcke voor te blijven.[/quote]

Lees dat nog eens..
Waarom rijden ze zich dan kapot om Vanmarcke voor te blijven? Ze hadden ook kunnen wachten..
01-03-2015 16:24
@roberto: idd, dat was hun fout...
01-03-2015 16:25
Dit bericht is verwijderd
01-03-2015 16:25
Als Vanmarcke niet lek had gereden dan had Sep gewoon gewonnen. dus ik weet niet waarom hij deze onzin uitschreeuwt ipv dat hij gewoon zegt dat ze gefaalt hebbben!
01-03-2015 16:26
@ knaljaas:
het beste was nog geweest met maar een man in de kopgroep te zitten. :p

@ Roberto:
heel scherp. :)
01-03-2015 16:28
Vandaag zaten ze wel met Sep in de kopgroep. :p
01-03-2015 16:28
@Knaljaas
Dan is het toch onzin wat Lefevre uitkraamt?
01-03-2015 16:30
@klootje: ik kan me wel vinden in jouw analyse
01-03-2015 16:33
@roberto: ja en nee. Want dat was wel degelijk een van de redenen dat ze zich onderweg kapot gereden hadden. Je krijgt gewoon een heel andere koers als Vanmarcke mee was.
Dat ze er dan beter op gewacht hadden,dat is natuurlijk makkelijk gezegd achteraf.
01-03-2015 16:33
Toch nog kasseien ;)
01-03-2015 16:35
Aanval Gilbert!
01-03-2015 16:36
Gilbert lekker achter de motor...
01-03-2015 16:37
@Knaljaas
Je kunt dan niet zeggen dat het aan de lekke band van Vanmarcke lag. Ze wisten dan Vanmarcke achterop reed en toch vol gas doortrekken om voor te blijven. Dat is dan hun eigen keuze en schuld en niet die lekke band. Het is gewoon een slap excuus van Lefevre en ook makkelijk gezegd achteraf..
Gisteravond kregen trouwens de motoren nog de schuld. Benieuwd wat het morgen weer wordt..
01-03-2015 16:37
Toch vind ik dit niet echt een klassieker. Natuurlijk wel heuvels, maar met die laatste twee rondjes is het toch gewoon vaak gecontroleerd en weinig spektakel en sprinten.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.