Volg hier het NK veldrijden 2022 in Rucphen
zondag 9 januari 2022 om 15:00

Volg hier het NK veldrijden 2022 in Rucphen

Ondanks de coronamaatregelen gaat het NK veldrijden toch door. Niet in Zaltbommel, maar in Rucphen, waar enkele weken geleden ook al de wereldbekerwedstrijd werd georganiseerd. Op hetzelfde parcours als toen strijden de Nederlandse veldrijders nu om de nationale driekleur. Wie gaat er met de zege vandoor? Volg het hier op WielerFlits.

Mathieu van der Poel is de enige afwezige op het NK. De Nederlander kampt met rugproblemen en komt dit veldritseizoen niet meer in actie. Bij de vrouwen betekent het dat Lucinda Brand, Denise Betsema en Marianne Vos er wel allemaal zijn, bij de mannen dat Corne van Kessel en Lars van der Haar de grootste gegadigden zijn. Ook de beloften strijden vanmiddag om de titel, maar doen dat in dezelfde wedstrijden als de elite-mannen en -vrouwen.

Het NK veldrijden bij de vrouwen en bij de mannen wordt live in beeld gebracht door de regionale zender Omroep Brabant. Vanaf 13.10 uur is op tv, online en op Facebook de vrouwencross te zien en vanaf 14.50 uur zijn de mannen aan de beurt. De NOS komt met een livestream op de website en app. En door een wijziging in de planning van het schaatsen wordt het NK bij de vrouwen vanaf 13.15 uur ook uitgezonden op NPO1.

Programma
13u15: Elite en beloften vrouwen
15u00: Elite en beloften mannen

Links
Voorbeschouwing
Programma en uitslagen
Deelnemerslijsten (KNWU)
Website

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
187 Reacties
09-01-2022 15:21
Knap van Mees.
09-01-2022 15:21
Van Kessel heeft nog last van zijn val?
    09-01-2022 15:22
    Tsja, zal nooit 100% zijn nee helaas. En hij zat vanaf de start al op een gat, ook niet ideaal.
09-01-2022 15:21
Om het belang van deze nationale titelstrijd aan te geven; in het livestreamscherm van de NOS; om 15:00 starten de vrouwen in Rucphen…. Jongens toch. Dit is echt de gelegenheid die de NOS eens aangegrepen heeft om hun eerstejaars stagiairs aan het werk te zetten.
09-01-2022 15:21
BK maar kijken, is spannender tot dusver.
09-01-2022 15:21
De Sauzen hebben bij de Belgen ondertussen de slag gemist.
09-01-2022 15:22
Mag Lars nu zijn NK trui verkiezen boven de EK trui? Of hoe zit dat?
    09-01-2022 15:24
    Nope, moet in europese trui rijden
    09-01-2022 15:24
    Nope, volgens mij verplicht EK trui dragen
    09-01-2022 15:24
    Ek boven Nk.
    09-01-2022 15:25
    EK zal ook meer startgeld opleveren lijkt me zo.
    09-01-2022 15:28
    Thuis mag hij de nationale driekleur aan.
    09-01-2022 15:28
    Hij gaat er vast iets leuks over zeggen.
09-01-2022 15:24
Fijn dat Mees door Thijs Niet nog als junior wordt gezien.
09-01-2022 15:25
Lars traint nog wat scherpte voor het WK
    09-01-2022 15:28
    WK boven EK boven NK.
09-01-2022 15:27
Mooi beeld Lars solo scherm 1, Wout solo op scherm 2.
09-01-2022 15:28
Mees gaat lekker, Ronhaar en Kamp op flinke afstand
    09-01-2022 15:31
    Ja, Mees lijkt gevlogen
    09-01-2022 15:34
    Meester bij de beloften inderdaad
09-01-2022 15:29
Saaiste veldritweekend tot nu toe ....
09-01-2022 15:31
Het is geen fraaie wedstrijd ofzo. Beetje het equivalent van de dames elite van het BK.
09-01-2022 15:33
Ronhaar lijkt ook niet zijn beste dag te hebben.
    09-01-2022 15:35
    Puck en Pim stellen teleur.
09-01-2022 15:38
Notriple zal blij zijn met de uitslag
    09-01-2022 15:38
    Hihi behalve die van het BK dan.
    09-01-2022 15:39
    Daar krijgt hij zelf uitslag van…
09-01-2022 15:38
Nys blijkbaar aanwezig als support voor Lars, mooi.
    09-01-2022 15:42
    Anrooij/Brand/Ronhaar/VDH. Tot nu toe alleen lars die dat de moeite waard maakt. Nys jr. kennelijk naar het ziekenhuis ivm val BK
    09-01-2022 15:51
    Oef dat laatste wist ik niet.
09-01-2022 15:41
Op zich snap ik de keus van de KNWU wel om alleen Lars en Corné mee te nemen naar het WK bij de elite.
09-01-2022 15:49
De omroeper vermaakt zich wel
09-01-2022 15:49
Eh, mag dat Ryan Kamp?
    09-01-2022 15:51
    Teruggewisseld naar dezelfde fiets… het is allemaal wel geheel in stijl van dit troosteloze NK.
    09-01-2022 15:52
    Als je afstapt en een dansje doet mag het.
    09-01-2022 15:52
    Ja, blijkbaar :)
09-01-2022 15:50
Geen fiets, hoe dan?
09-01-2022 15:54
Ik hoor net dat er naast Eli Iserbyt nog een stuk of 5 Belgen zijn die ook leuk kunnen fietsen…
09-01-2022 15:55
Corne toch naar twee?
09-01-2022 16:03
Mees derde deze race.
09-01-2022 16:04
Mooie belofte titel.
09-01-2022 16:05
Nos kapt haar eigen interview af...
    09-01-2022 16:06
    Maar bedankt voor het kijken!
09-01-2022 16:05
Haha, synchroon-omhelsen tussen Lars+Corné en Mees+Ryan.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.