Volg hier het NK op de weg voor elite mannen 2016
zaterdag 25 juni 2016 om 08:10 Volg in Google

Volg hier het NK op de weg voor elite mannen 2016

Op een ongebruikelijke dag en op een ongebruikelijk tijdstip wordt vandaag op Goeree-Overflakkee gestreden om de Nederlandse titel op de weg. Niki Terpstra is er door een blessure niet bij, dus hij zal zichzelf niet opvolgen als kampioen. Wie treedt er in zijn voetsporen en doet vandaag met succes een gooi naar de rood-wit-blauwe trui?

Al om half 9 krijgen de profs het startschot te horen. Ze beginnen met een grote lus over het eiland en werken daarna vijf lokale rondes af. Krijgen we een massasprint, of slaat de wind op de Brouwersdam het peloton uiteen? Dat zal dan wel moeten gebeuren met slechts windkracht 3 vandaag.

Rond half twee vanmiddag weten we wie er de komende twaalf maanden in de nationale driekleur rijdt. De NOS komt met live beelden vanaf 11.30 uur op NPO1.

parcours_nk_2016

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website NK 2016
Deelnemerslijst

Liveticker (KNWU Twitter)

Pre-race interviews (WielerFlits)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
122 Reacties
25-06-2016 12:38
LottoNL-Jumbo maakt vrienden in peloton. ...NOT
25-06-2016 12:38
Van der poel is wel explosief zeg, poeft paar keer een aardig gat in 1 x dicht
25-06-2016 12:39
Ik hoop op Dumoulin, die verdient het. TLJ zijn wieltjeszuigers.
25-06-2016 12:39
Ik snap de kritiek op de manier van rijden van TLJ niet (behalve deze domme actie van Tankink). Als je de favoriet hebt in de sprint waarom dan een grotere gok nemen door een andere renner in een groepje te laten rijden voor de overwinning.
25-06-2016 12:40
Mooi om Mathieu in de aanval te zien ookal levert het waarschijnlijk weinig op.
25-06-2016 12:42
Als je alles zo goed onder controle hebt, waarom dan het risico nemen om zelf aan te vallen als Tankink zijnde, waardoor je weet dat er snellere renners mee gaan komen.
25-06-2016 12:43
Dumoulin gaat voor Van Poppel rijden. Let maar op
25-06-2016 12:43
Intervalletje vd poel, een gat van 100m in no time dicht, niet kansloos id sprint maar volgens Ducrot zijn alle benen al leeg, wind lijkt toch wel naar 3/4te neigen aan de vlaggen te zien.
25-06-2016 12:45
De verhoudingen bij TLJ worden heel pijnlijk duidelijk zo, Hofland heeft weinig krediet als hij puur in dienst moet...
25-06-2016 12:45
Mathieu is echt sterk. Hoop dat hij snel de weg op gaat!
25-06-2016 12:45
Wat een idioot die Tankink, je zou hem toch van z'n fiets trekken als ploegleider. Zoveel ervaring en dan zo dom koersen.
25-06-2016 12:47
Huub Duyn meervoudig kampioen van Curacao? Zijn ze dronken bij de NOS? Marc de Maar... Die lijkt niet eens op Huub Duyn.
25-06-2016 12:47
Tlj wedt wel volledig op één paard.
25-06-2016 12:48
Tankink gaat gewoon winnen :P
25-06-2016 12:49
Roompot heeft nou ook niet echt de juiste man mee trouwens. Als ik Duijn was zou ik ook af en toe een beurt overslaan.
25-06-2016 12:51
Van Der Poel tegen Boy van Poppel is wel interessant qua sprint
25-06-2016 12:51
Ik zou het schitterend vinden als Bram de titel zou pakken! In een sprint acht ik trouwens Lars Boom ook niet kansloos, in zo'n rare koers kan hij opeens komen bovendrijven.
25-06-2016 12:52
Snap niet dat Giant niks doet, die hebben ook niks zo.
25-06-2016 12:53
Boy in dienst van zijn broer? Draai gewoon mee man.
25-06-2016 12:54
Heel goed van Giant juist: laat TLJ maar rijden!
25-06-2016 12:56
Uiteindelijk best een slimme actie van Tankink, die schakelt nu gewoon B. van Poppel én Van der Poel uit voor de massasprint.:)
25-06-2016 12:58
Pimmetje is goed hoor
25-06-2016 12:59
Best spannend slot
25-06-2016 12:59
Ducrot die het verschil tussen zwart en geel niet ziet. Fout nummero 68 staat genoteerd.
Neem gewoon ontslag Ducrot
25-06-2016 13:00
Wil niet meegaan in het idee dat het altijd maar waardeloos is bij de NOS, maar ik heb het idee dat Ducrot en Dijkstra nog niet in hun tour-vorm verkeren. Wat een krakkemikkig commentaar zeg.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.