Volg hier het NK op de weg voor elite mannen 2016
zaterdag 25 juni 2016 om 08:10 Volg in Google

Volg hier het NK op de weg voor elite mannen 2016

Op een ongebruikelijke dag en op een ongebruikelijk tijdstip wordt vandaag op Goeree-Overflakkee gestreden om de Nederlandse titel op de weg. Niki Terpstra is er door een blessure niet bij, dus hij zal zichzelf niet opvolgen als kampioen. Wie treedt er in zijn voetsporen en doet vandaag met succes een gooi naar de rood-wit-blauwe trui?

Al om half 9 krijgen de profs het startschot te horen. Ze beginnen met een grote lus over het eiland en werken daarna vijf lokale rondes af. Krijgen we een massasprint, of slaat de wind op de Brouwersdam het peloton uiteen? Dat zal dan wel moeten gebeuren met slechts windkracht 3 vandaag.

Rond half twee vanmiddag weten we wie er de komende twaalf maanden in de nationale driekleur rijdt. De NOS komt met live beelden vanaf 11.30 uur op NPO1.

parcours_nk_2016

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website NK 2016
Deelnemerslijst

Liveticker (KNWU Twitter)

Pre-race interviews (WielerFlits)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
122 Reacties
25-06-2016 11:52
Knap weer hoe Ducrot er alweer een paar keer naast heeft gezeten.

Het NK moeten ze niet voor de Tour doen. Vervelend als een renner zoals Dumoulin geen risico gaat nemen met het oog op de Tour. En zo is het elk jaar hetzelfde liedje.

Dylan voor de driekleur hoop ik!
25-06-2016 12:00
TLJ wil niet rijden ik hoop dat een andere ploeg wint!
TLJ en NK's leidt alleen tot schandalige beelden.
25-06-2016 12:03
Manmanman.

Is er geen vertrouwen in Hofland bij TLJ.
25-06-2016 12:05
Volgens mij hebben ze mensen vooruit, dus waarom rijden?
25-06-2016 12:07
@Fernandi
Ze willen niet rijden in de kopgroep terwijl Hofland erbij zit, schandalig!
25-06-2016 12:09
Waarom zouden ze ook?
25-06-2016 12:09
Altijd lachen zo'n hoe mensen echt denken het recht hebben om boos te worden als LTJ (en alle voorgaande varianten) weer eens traditioneel een NK naar de mallemoer werkt. Ik zou zeggen > geniet ervan ! Dikke cult.

Overigens zie ik Groenenwegen uiteindelijk wel winnen, die wind gaat niet genoeg zijn,
25-06-2016 12:10
Dumoulin wilde iets terug doen voor zijn ploeg, gaat dus niet winnen, parcours nodigt niet uit voor valpartijen gelukkig.
25-06-2016 12:14
Dit is juist mooi man. Anders heb je een saaie koers met een kopgroep van +/- 7 man die door TLJ gecontroleerd wordt. Nu aanval na aanval. Veel leuker!
25-06-2016 12:17
TLJ in de kopgroep en dan alleen maar om te jagen op de tempo versnellingen.
Wat een rare wedstrijd.
Zal op een sprint uitlopen.
Ongeacht de onrust.
25-06-2016 12:25
TLJ verdient de trui niet, laf!
25-06-2016 12:27
Dumoulin - Curvers - de Kort - Sinkeldam

Ook geen onaardig treintje voor Giant.

Ook Boom en de Cannondale mannen zijn nog miet uitgeschakeld.
25-06-2016 12:28
mooi wedstrijd tot nu toe hoor. leuker als een mini AGR waar alles op de laatste klim wordt gezet
25-06-2016 12:31
Waarom zou TLJ het niet verdienen. Ze hebben de sterkste sprinter in de ploeg, dan ga je toch voor een massa sprint...
25-06-2016 12:31
Toch wel mooi om te zien dit. Klassieke NK-tactiek van TLJ.
25-06-2016 12:32
Redelijk leuke wedstrijd, maar je weet toch dat het in een sprint eindigt.
25-06-2016 12:33
TLJ zit er zo goed bij, die gaan groenewegen wel goed afzetten hoor.
25-06-2016 12:34
Lotto doet het goed. Steeds reageren op aanvallen en dan niet doorrijden, en ook Groenewegen uit de wind houden
25-06-2016 12:34
TJL heeft de koers in een ijzerengreep, iedere uitloop poging leggen ze professioneel lam.
25-06-2016 12:37
Vind het nog nog niet zo dom. Zware wedstrijd is in hun voordeel en je laat niet iedereen profiteren in je wiel.
25-06-2016 12:37
Wat haat iedereen nu oo TLJ? Ze doen he5 tot nu toe perfect. Steeds mannetjes meesturen.
25-06-2016 12:37
Brammeke!!
25-06-2016 12:38
Ik snap van Poppel ook niet helemaal. Die kan toch beter gokken op z'n sprint?
25-06-2016 12:38
Wat een domme actie van Tankink
25-06-2016 12:38
Lotto doet het prima, het is alleen tergend saai

Om te reageren moet je ingelogd zijn.