Volg hier het NK op de weg voor elite mannen 2016
zaterdag 25 juni 2016 om 08:10 Volg in Google

Volg hier het NK op de weg voor elite mannen 2016

Op een ongebruikelijke dag en op een ongebruikelijk tijdstip wordt vandaag op Goeree-Overflakkee gestreden om de Nederlandse titel op de weg. Niki Terpstra is er door een blessure niet bij, dus hij zal zichzelf niet opvolgen als kampioen. Wie treedt er in zijn voetsporen en doet vandaag met succes een gooi naar de rood-wit-blauwe trui?

Al om half 9 krijgen de profs het startschot te horen. Ze beginnen met een grote lus over het eiland en werken daarna vijf lokale rondes af. Krijgen we een massasprint, of slaat de wind op de Brouwersdam het peloton uiteen? Dat zal dan wel moeten gebeuren met slechts windkracht 3 vandaag.

Rond half twee vanmiddag weten we wie er de komende twaalf maanden in de nationale driekleur rijdt. De NOS komt met live beelden vanaf 11.30 uur op NPO1.

parcours_nk_2016

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website NK 2016
Deelnemerslijst

Liveticker (KNWU Twitter)

Pre-race interviews (WielerFlits)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
122 Reacties
1 2 3 5
25-06-2016 08:17
Ben heel benieuwd of lotto NL nu wel eens de duidelijk binnen kan halen. Groenewegen is toch topfavoriet. Of krijgen we een heel verassende winnaar zoals Bol, Stroetinga, Vermeulen of Vermeltfoort.
25-06-2016 08:21
Er is maar 1 vraag belangrijk vandaag. Hoe staat het met de wind?
25-06-2016 08:21
Ik denk dat dit jaar eindelijk het jaar wordt waarin de grootste ploeg het ook gaat afmaken: Lotto.
25-06-2016 08:32
Groenewegen de favoriet, maar het NK krijgt vaker niet dan wel de verwachte winnaar. Zou in ieder geval wel leuk zijn om de rood-wit-blauwer trui ook in de Tour te zien.
25-06-2016 08:35
Ik support vandaag Mathieu van der Poel.
25-06-2016 08:48
Ik ook van der poel
25-06-2016 08:52
Het wordt voor Danny van Poppel vandaag!
25-06-2016 08:54
Ik hoop op Groenewegen. Zou goed zijn als TLJ een of enkele renners mee vooruit stuurt, die het daar evt kunnen afmaken, zodat ze niet de hele koers hoeven te dragen. Lindeman en tankink mee in de ontsnapping lijkt me beter dan de hele dag op kop van het peloton
25-06-2016 08:54
Roompot meldt op Twitter dat ze na een valpartij 5 renners op achterstand hebben.
25-06-2016 08:55
Oei geen wind. Vrees een poepsaaie koers.
25-06-2016 08:59
Klopt het dat TLJ 14 man in koers heeft? Hoeveel heeft Roompot er?
25-06-2016 09:01
Hee Marc goos staat op de startlijst van lottonl
25-06-2016 09:04
Zou 5 man voor de trein van Groenewegen gebruiken, Hofland in het wiel van Groenewegen, twee man in de aanval en dan de rest laten controleren
25-06-2016 09:13
@Romy2007

Er is geen startlijst van LottoNL Jumbo.

Het NK rijd je op persoonlijke titel.
25-06-2016 09:16
Ik denk 13 man tlj, incl goos dan. Giant 10 (?)man en roompot het overwicht met 18/19 man !?
25-06-2016 09:18
Ben ook benieuwd naar Theo bos
25-06-2016 09:22
Bij Stellendam 1 gesloten peleton
25-06-2016 09:32
@tdola @irridic... :TLJ 14 incl. Goos.
25-06-2016 09:39
Bouwman, goos, groenewegen, keizer, lindeman, teunissen, van winden, castelijns, hofland, lammertink, roosen, van embden, leezer, tankink. 14 idd.
Missen ze gesink, kruijswijk en kelderman in de ondersteuning.
25-06-2016 09:41
Bouwman, Gesink, Goos, Groenewegen, Keizer, Lindeman, Teunissen, Van Winden, Castelijns, Hofland, Lammertink, Roosen, Van Emden, Kelderman, Tankink en Leezer. Ik tel er 16.. Of is niet iedereen gestart?
25-06-2016 09:44
Ga er ma niet vanuit dat Goos voor Lotto Jumbo rijdt. Die zal hier op persoonlijke titel rijden. Hij rijdt echter hoogstwaarschijnlijk wel in de outfit va Lotto Jumbo.
25-06-2016 09:44
Sprinttrein voor groenewegen van van emden, leezer, roosen, van winden? Rest mee in ontsnapping (teunissen, lindeman) of controle (bouwman, keizer, castelijns, lammertink, tankink) Hofland als de joker achter de hand?
25-06-2016 09:52
Tom snamsnijder van giant niet gestart meldt twitter van dat team.
25-06-2016 09:55
Rare situatie voor Goos.. erg sneu ook maar hij fietst in ieder geval!
25-06-2016 09:58
Nadeel TLJ is wel dat er niet veel afmakers in de ploeg zitten, wie moet je dan meesturen in een kopgroep, als je er niet achter gaat rijden, en wie gaat er anders achter rijden, er van uitgaande dat Roompot en Giant ook een mannetje meehebben, lastig ....
Roompot heeft behoorlijk wat renners die kunnen aankomen, zijn in het voordeel met een mannetje meesturen.

Lotto Jumbo zal de koers hard moeten maken lijkt me
1 2 3 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.