Volg hier het NK op de weg voor elite mannen 2016
zaterdag 25 juni 2016 om 08:10 Volg in Google

Volg hier het NK op de weg voor elite mannen 2016

Op een ongebruikelijke dag en op een ongebruikelijk tijdstip wordt vandaag op Goeree-Overflakkee gestreden om de Nederlandse titel op de weg. Niki Terpstra is er door een blessure niet bij, dus hij zal zichzelf niet opvolgen als kampioen. Wie treedt er in zijn voetsporen en doet vandaag met succes een gooi naar de rood-wit-blauwe trui?

Al om half 9 krijgen de profs het startschot te horen. Ze beginnen met een grote lus over het eiland en werken daarna vijf lokale rondes af. Krijgen we een massasprint, of slaat de wind op de Brouwersdam het peloton uiteen? Dat zal dan wel moeten gebeuren met slechts windkracht 3 vandaag.

Rond half twee vanmiddag weten we wie er de komende twaalf maanden in de nationale driekleur rijdt. De NOS komt met live beelden vanaf 11.30 uur op NPO1.

parcours_nk_2016

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website NK 2016
Deelnemerslijst

Liveticker (KNWU Twitter)

Pre-race interviews (WielerFlits)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
122 Reacties
25-06-2016 10:16
we hebben een kopgroep van 7. TLJ heeft Lindeman mee.
25-06-2016 10:21
Er is een kopgroep van 7 man; Oomen, Hooghiemster, Hereijgers, Hamelink, Schulting, vd Lijke en Lindeman.
25-06-2016 10:27
Lindeman vast aan het oefenen voor de tour!?
25-06-2016 10:30
Ik ben gezien de wisselvalligheid van de Nederlandse sprinters nog best bang voor Stroetinga die hier Nederlands kampioen wordt. Lekker in derderangs wedstrijden de kampioenstrui showen, brr...
25-06-2016 10:35
3e rangs kampioenen; wat dacht je van Preben van Hecke vorig jaar in België!
25-06-2016 10:37
is het daar net zo windstil als hier?
25-06-2016 10:47
Als Stroetinga of een andere conti renner hier de trui wint rijdt hij vast volgend jaar bij Roompot.
25-06-2016 11:00
VanHecke rijdt ook eerste rangs wedstrijden.
25-06-2016 11:02
Vorig jaar pakte Tronet in Frankrijk ook de titel, rijdend voor Auber. Kan dus in elk land gebeuren. Inderdaad verwacht ik dat Roompot dan zo snel mogelijk die Nederlands kampioen op zal rapen, desnoods nog tijdens het seizoen.
25-06-2016 11:12
Update vanaf de Brouwersdam: weinig wind, niet super warm. Marc Goos is niet gestart, evenals Theo Bos en de reeds afgemelde renners.
25-06-2016 11:14
En compleet. Hadden beter veertig kilometer kunnen rijden en sprinten. De nk's met 5-10 jaar terug in Limburg waren een stuk mooier .
25-06-2016 11:16
Geen zuchtje wind vandaag, dus wordt het een gewone massasprint.

Jammer, met een stevige bries had het wel leuk geworden.
25-06-2016 11:21
Het is best goed om dit te proberen. Als het windkracht 4 was geweest dan heb je al waaiers in zo'n open gebied en dan wordt het echt wel een mooie koers.
In NL en zeker in Zeeland waait het 80% van het jaar hard genoeg voor waaiers, maar nu niet en die kans is natuurlijk ook het kleinst in deze periode van het jaar.
Het probleem van een parcours als dit is dat als het niet waait het ook gewoon oersaai is.

Daarnaast is het tijdstip en de 200km natuurlijk een aanfluiting.
25-06-2016 11:29
Achjo we moeten allemaal eens stoppen met klagen en gewoon genieten van het Rood-Wit-Blauw in de Tour ;).
25-06-2016 11:31
Naast Limburg was Ootmarsum ook wel een leuk nk. Dit en Emmen, 1 maal per 5 jaar en vaker niet.
25-06-2016 11:38
Is er ergens een stream?
25-06-2016 11:39
Wordt wel hard gereden. Thijs kan een mooi stukje tikken vanavond
25-06-2016 11:39
Trieste reactie nickdt

Edit: inmiddels verwijderd
25-06-2016 11:41
Wielervolgers willen natuurlijk de nationale trui in de Tour en andere grote wedstrijden. Maar het lijkt me voor een ploegsponsor nog best een dilemma. Enerzijds wil je natuurlijk graag dat iemand uit jouw ploeg Nederlands kampioen wordt. Anderzijds: die rijdt dan een jaar lang niet in het door jou duur gesponsorde tenue, maar in het rood-wit-blauw. Legt het publiek (lees: je potentiële klanten waarop je reclame is gericht) dan nog wel de link met jouw merk?
25-06-2016 11:44
@Tuubke:
De kleur dan misschien even niet, maar de extra aandacht maakt dat natuurlijk dubbel goed.
25-06-2016 11:46
@Tuubke: voor nederlandse sponsoren is er toch niks mooiers dan die kampioenstrui in je ploeg hebben. Helaas verkrachten ze de kampioenstruitjes in ploegen als Astana, Movistar, Tinkoff en Cannondale vaak. Ik doel dat vooral op die van Nibali, de spaanse kampioenen en Sagan.
25-06-2016 11:46
Haha die Johny
25-06-2016 11:47
Wat een klote commentaar zeg ik erger me nu al en betrap ducrot in 10min al op 8 fouten. (Ten Dam bijvoorbeeld in kopgroep roepen wtf)
25-06-2016 11:49
@ammim11 Ze herstelde zich nog in dezelfde adem mbt ten tam, stel je niet zo aan man
25-06-2016 11:51
@AmmiM11

Het is ronduit schandalig zoveel fouten. Parkhotel en Cannondale niet uit elkaar kunnen houden ook...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.