Volg hier het NK op de weg voor elite mannen 2016
Op een ongebruikelijke dag en op een ongebruikelijk tijdstip wordt vandaag op Goeree-Overflakkee gestreden om de Nederlandse titel op de weg. Niki Terpstra is er door een blessure niet bij, dus hij zal zichzelf niet opvolgen als kampioen. Wie treedt er in zijn voetsporen en doet vandaag met succes een gooi naar de rood-wit-blauwe trui?
Al om half 9 krijgen de profs het startschot te horen. Ze beginnen met een grote lus over het eiland en werken daarna vijf lokale rondes af. Krijgen we een massasprint, of slaat de wind op de Brouwersdam het peloton uiteen? Dat zal dan wel moeten gebeuren met slechts windkracht 3 vandaag.
Rond half twee vanmiddag weten we wie er de komende twaalf maanden in de nationale driekleur rijdt. De NOS komt met live beelden vanaf 11.30 uur op NPO1.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website NK 2016
Deelnemerslijst
Liveticker (KNWU Twitter)
Pre-race interviews (WielerFlits)
- Dylan Groenewegen: “Rood-wit-blauw zou een heel mooie beloning zijn”
- Wouter Wippert: “Vandaag mooie kans op een massasprint”
- Raymond Kreder: “Eerste Nederlandse titel voor Roompot zou heel mooi zijn”
- Ramon Sinkeldam: “Ben vandaag niet de topfavoriet”
- Van der Poel: “Zou wel eens kunnen dat de koers redelijk gesloten blijft”
- Moreno Hofland bij de start van NK Wielrennen
Jammer, met een stevige bries had het wel leuk geworden.
In NL en zeker in Zeeland waait het 80% van het jaar hard genoeg voor waaiers, maar nu niet en die kans is natuurlijk ook het kleinst in deze periode van het jaar.
Het probleem van een parcours als dit is dat als het niet waait het ook gewoon oersaai is.
Daarnaast is het tijdstip en de 200km natuurlijk een aanfluiting.
Edit: inmiddels verwijderd
De kleur dan misschien even niet, maar de extra aandacht maakt dat natuurlijk dubbel goed.
Het is ronduit schandalig zoveel fouten. Parkhotel en Cannondale niet uit elkaar kunnen houden ook...