Volg hier het NK op de weg voor elite mannen 2016
zaterdag 25 juni 2016 om 08:10 Volg in Google

Volg hier het NK op de weg voor elite mannen 2016

Op een ongebruikelijke dag en op een ongebruikelijk tijdstip wordt vandaag op Goeree-Overflakkee gestreden om de Nederlandse titel op de weg. Niki Terpstra is er door een blessure niet bij, dus hij zal zichzelf niet opvolgen als kampioen. Wie treedt er in zijn voetsporen en doet vandaag met succes een gooi naar de rood-wit-blauwe trui?

Al om half 9 krijgen de profs het startschot te horen. Ze beginnen met een grote lus over het eiland en werken daarna vijf lokale rondes af. Krijgen we een massasprint, of slaat de wind op de Brouwersdam het peloton uiteen? Dat zal dan wel moeten gebeuren met slechts windkracht 3 vandaag.

Rond half twee vanmiddag weten we wie er de komende twaalf maanden in de nationale driekleur rijdt. De NOS komt met live beelden vanaf 11.30 uur op NPO1.

parcours_nk_2016

Links
Voorbeschouwing WielerFlits

Website NK 2016
Deelnemerslijst

Liveticker (KNWU Twitter)

Pre-race interviews (WielerFlits)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
122 Reacties
1 3 4 5
25-06-2016 13:00
Nou, op een foutje van Tankink na, TLJ alles goed gedaan. Nu moet Groenewegen het ook afmaken.
25-06-2016 13:02
Hoppaaaa
25-06-2016 13:02
Mooi wedstrijdje hoor.
25-06-2016 13:02
Boom een sprinter?
25-06-2016 13:02
Hij doet het gewoon, dus lotto jumbo heeft het goed gedaan.

Knap hoor, want er stond heel veel druk op.
25-06-2016 13:02
Daar hadden ze mazzel met de te vroege sprint van Boom zeg, maar mooi afgemaakt.
25-06-2016 13:03
Wie was die laatste aantrekker voor Dylan? Zeer krachtige inspanning zeg.
25-06-2016 13:03
Mooie lead-out van Boom.
25-06-2016 13:03
Stroetinga kwam nog aardig dicht, Roompot volgend jaar?
25-06-2016 13:03
Dik verdient, maar wat een flutkoers. Had graag reclame gezien voor het wielrennen na de kritiek op het wijken voor het voetballen, dat is mislukt.
25-06-2016 13:04
@Rhohan: Niet Dijkstra maar Van den Berg. Zo zie je maar, namen fout hebben kan de beste overkomen ;)
25-06-2016 13:05
Boom een nieuw contractje geregeld?
25-06-2016 13:05
Parcours is natuurlijk getekend voor TLJ. Iedereen wist dat op zon parcours alleen TLJ kans maakt.
25-06-2016 13:05
Lars Boom stuurt hier een sollicitatie naar TLJ geloof ik haha
25-06-2016 13:06
Stroetinga had iets meer geduld moeten hebben.
25-06-2016 13:06
Die is binnen maar had het wel leuker gevonden als iemand anders dan tlj had gewonnen. Wat een gezeik op ducrot weer. Ga dan solliciteren bij de NOS als je het beter kan.
25-06-2016 13:07
Wat een fantastiche koers, zoals zoveel koersen dit jaar geen traditionele kopgroep en een hels gevecht om in de kopgroep te komen. Hele dag nieuwe tactieken ingegeven door veranderende omstandigheden.
25-06-2016 13:08
Ik vond het nog best vermakelijk hoor. Er werd behoorlijk gekoerst, had totaal anders kunnen zijn.

Als er meer wind had gestaan had het echt een chaos geweest, maar helaas. Volgend jaar weer naar de heuvels van Limburd inderdaad.

Liever Zeeland dan Ootmarsum.
25-06-2016 13:10
Was dat niet Roossen als laatste man bij Groenewegen? Die deed een beste inspanning daar, trok Dylan goed op gang samen met Boom
25-06-2016 13:17
Altijd vanuit de luwte komen voor de ultieme jump, stroetinga was sterker maar ging 100m te vroeg.
25-06-2016 13:24
Hoezo Stroetinga sterker? Onzin. Groenewegen verreweg sterkste en beste leadout. Typisch Nederlands om een verliezer de sterkste te noemen.
25-06-2016 13:43
Roosen was de laatste renner voor Groenwegen. Roosen is een van de vaste renners in de Groenewegen trein en daarom ook in de tourploeg.
1 3 4 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.