Volg hier GP Le Samyn 2015
woensdag 4 maart 2015 om 11:59 Volg in Google

Volg hier GP Le Samyn 2015

Met de 47e editie van GP Le Samyn wordt vandaag het Waalse wielerseizoen op gang geschoten. In Quaregnon staan in totaal zestien Nederlanders aan de start, wat voor een groot deel te danken is aan de deelname van Roompot Oranje Peloton. Vorig jaar ging de Belg Maxime Vantomme met de overwinning aan de haal.

Hoewel Le Samyn vaak eindigt in een massasprint, wordt daar dit jaar niet op gerekend. De finale is door wegwerkzaamheden aan het traditionele parcours veel zwaarder dan normaal, met bijna veertien kilometer aan kasseistroken.

De renners worden even na 12.00 uur op gang geschoten. Na 201,2 kilometer wordt de finish in Dour tussen 16.45 en 17.15 uur verwacht. Ook de vrouwen komen in actie. Zij leggen 112 kilometer af. De koers wordt live uitgezonden op Eurosport 2 en RTBF.

Links:
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclism Revue)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
111 Reacties
04-03-2015 16:45
http://www.wielerflits.nl/volg-hier/volg-hier-gp-le-samyn/comment-page-3#comment-2645
04-03-2015 16:46
Roompot zit er nog goed bij
04-03-2015 16:47
http://firstrowne.eu/watch/326718/2/watch-cycling:-gp-samyn.html deze
04-03-2015 16:49
Vd Sande lek! Hij zat in de kopgroep. Petit alleen op kop nu.
04-03-2015 16:49
Vandensande gestraft door de wielergoden voor het slabakken achterin de groep.
04-03-2015 16:50
Genoeg mannen die een aardige sprint in de benen hebben: Meersman, Coquard, Pelluchi, Nizzolo, Sbaragli, Farrar, R. Kreder.
04-03-2015 16:50
Hopelijk pakt Benoot hem!
04-03-2015 16:51
Pelotonnetje gehalveerd.
04-03-2015 16:51
Wordt geen sprint met die strook nog aan het eind lijkt me.
04-03-2015 16:53
http://hqstream.tv/player.php?streampage=joosti43ewheka&width=600&height=500#
04-03-2015 16:53
Momenteel weinig controle meer vanuit het peloton, Farrar rijdt erg sterk.
04-03-2015 16:55
Alles gaat beslist worden op de laatste kasseistrook.
04-03-2015 16:55
Klein groepje wat vooruit in het open stuk naar de laatste strook. Twee man van Trek erbij, maar geen aanstalten om de kaart van een van de twee te trekken, dus de rest komt weer terug.
04-03-2015 16:55
Dit bericht is verwijderd
04-03-2015 16:56
Nog 7 km met een man of 70 in het peloton, Trek ment het peloton.
04-03-2015 16:56
Tosh? Wat is het idee vandaag?
04-03-2015 16:59
Mooi parcours.
04-03-2015 17:00
Die Wisniowski is wel ijzersterk.
04-03-2015 17:01
Etixx nog met 3 man op 3 km.
04-03-2015 17:03
8 man op kop na de laatste kasseienstrook, 4 Etixx, 2 Lotto en 2 Cofidis. Een gat van ongeveer 40 meter op peloton. Nog 1,4 km.
04-03-2015 17:04
Meersman vs. Boeckmans en Laporte.
04-03-2015 17:05
Boeckmans wint!
04-03-2015 17:05
Dit bericht is verwijderd
04-03-2015 17:05
Mooie treintje voor Boeckmans...
04-03-2015 17:06
Boeckmans straft een overtal van Etixx af, als Meersman niet zoveel naar rechts afwijkt kan hij hem nog winnen.

Reacties zijn gesloten.