Volg hier GP Le Samyn 2015
woensdag 4 maart 2015 om 11:59 Volg in Google

Volg hier GP Le Samyn 2015

Met de 47e editie van GP Le Samyn wordt vandaag het Waalse wielerseizoen op gang geschoten. In Quaregnon staan in totaal zestien Nederlanders aan de start, wat voor een groot deel te danken is aan de deelname van Roompot Oranje Peloton. Vorig jaar ging de Belg Maxime Vantomme met de overwinning aan de haal.

Hoewel Le Samyn vaak eindigt in een massasprint, wordt daar dit jaar niet op gerekend. De finale is door wegwerkzaamheden aan het traditionele parcours veel zwaarder dan normaal, met bijna veertien kilometer aan kasseistroken.

De renners worden even na 12.00 uur op gang geschoten. Na 201,2 kilometer wordt de finish in Dour tussen 16.45 en 17.15 uur verwacht. Ook de vrouwen komen in actie. Zij leggen 112 kilometer af. De koers wordt live uitgezonden op Eurosport 2 en RTBF.

Links:
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclism Revue)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
111 Reacties
04-03-2015 15:56
Er bestaat natuurlijk wel een redelijke kans dat het complete achtervolgende peloton tegen de vlakte klettert. Dan rijdt Thomas er wel lekker voor natuurlijk.
04-03-2015 15:57
Nog 3.40
04-03-2015 15:57
etixx controleert
04-03-2015 15:58
Dit gaat straks een slagveld worden in de finale als je ziet hoeveel mannen er nu al afgereden worden. Wie in dit veld kan Terpstra nog een beetje volgen als hij in de laatste ronde aangaat?
04-03-2015 15:58
etixx gaat er met drie man naartoe rijden :)
04-03-2015 16:00
Dit bericht is verwijderd
04-03-2015 16:02
Begint te regenen
04-03-2015 16:02
Vandenbergh of Devolder? Die laatste zag ik een tijdje terug wel al op kop van het peloton rijden.
04-03-2015 16:04
Nog 3.00min
04-03-2015 16:04
Vandenbergh strafkamp voor het terug halen van terpstra tijdens de omloop. ;)
04-03-2015 16:06
Dit bericht is verwijderd
04-03-2015 16:09
Mooi om De Gendt te zien doen wat hij graag doet. Een gemotiveerde De Gendt kan veel.
04-03-2015 16:10
Nog 2.30 0p 39km
04-03-2015 16:12
Danny van Poppel hard gevallen zo te zien. gelezen Klootje
04-03-2015 16:13
Dit is toch een volslagen kansloze onderneming van De Gendt.
Een Hoogerlandje...
04-03-2015 16:15
Trek sleurt aan kop
04-03-2015 16:17
Inderdaad kansloos maar dat is ook leuk om te zien. Ook de sponsors zullen niet klagen.
04-03-2015 16:21
Het is wel een mooie manier om aan je vorm te werken en soms pakt het nog goed uit ook. Als iemand daar een voorbeeld van is is het De Gendt wel.
04-03-2015 16:32
Er rijden hier toch wel een paar renners op het tandvlees aan de achterkant van het peloton. De wind zal dan toch een invloed hebben op de koers.
04-03-2015 16:36
Nog meer dan 20 km te gaan en De Gendt laat zich afzakken. Ik zag een groepje van een man of 7 zich wel afscheiden van het peloton.
04-03-2015 16:39
Trek en Etixx hebben zich toch wat laten verrassen zo te zien.
04-03-2015 16:43
Volledige controle van Etixx en gaat weldra het zevental weer inrekenen.
04-03-2015 16:43
Mooie koers. Een sterk groepje weg nu. Ik denk niet dat Etixx kan blijven controleren.
04-03-2015 16:43
Ik denk dat Lefevre het laatste kwartier even niet met de bril van een connaisseur naar deze koers heeft gekeken..
04-03-2015 16:44
Hey!

Heeft iemand een streampje? :)

Reacties zijn gesloten.