Volg hier GP Le Samyn 2015
woensdag 4 maart 2015 om 11:59 Volg in Google

Volg hier GP Le Samyn 2015

Met de 47e editie van GP Le Samyn wordt vandaag het Waalse wielerseizoen op gang geschoten. In Quaregnon staan in totaal zestien Nederlanders aan de start, wat voor een groot deel te danken is aan de deelname van Roompot Oranje Peloton. Vorig jaar ging de Belg Maxime Vantomme met de overwinning aan de haal.

Hoewel Le Samyn vaak eindigt in een massasprint, wordt daar dit jaar niet op gerekend. De finale is door wegwerkzaamheden aan het traditionele parcours veel zwaarder dan normaal, met bijna veertien kilometer aan kasseistroken.

De renners worden even na 12.00 uur op gang geschoten. Na 201,2 kilometer wordt de finish in Dour tussen 16.45 en 17.15 uur verwacht. Ook de vrouwen komen in actie. Zij leggen 112 kilometer af. De koers wordt live uitgezonden op Eurosport 2 en RTBF.

Links:
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclism Revue)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
111 Reacties
04-03-2015 14:40
ooh natuurlijk ja
sorry voor mn geklaag haha
04-03-2015 14:52
Rijdt Vanmarcke mee?
04-03-2015 14:56
@ ah-ja:
geen TLJ in deze koers.
04-03-2015 14:58
@ah-ja
Nope, LottoNL doet niet mee. Roompot wel
04-03-2015 15:07
Amai nu nog 5.45 op 90 km van het einde.. De kans zit er dik in dat de kopgroep het haalt!
04-03-2015 15:15
@Sporzy_
Zou wel leuk zijn voor ze, maar ik denk niet dat het haalbaar is. Is ook wel een typisch ontsnappingsgroepje.
04-03-2015 15:16
@Sporzy: bij lange na niet
04-03-2015 15:18
Hopelijk kan Dylan Groenewegen een resultaat neerzetten. Nog niet heel veel van hem gezien dit jaar.
04-03-2015 15:21
Ik hoop dat Danny van Poppel mag sprinten bij Trek. Bij Roompot OP gaan ze denk ik voor Raymond Kreder. Voor hem moet top 5 er in zitten, als hij de keien overleeft.
04-03-2015 15:22
@Sporzy: Als je de 10km/1min-regel in acht neemt (en die lijkt het laatste decennium trouwens ook al achterhaald) dan hebben de vluchters het absoluut nog niet voor mekaar. Integendeel. Hoewel ik De Gendt hier wel graag zou zien winnen ;) Als is het maar om zijn carrière terug een boost(je) te geven.
04-03-2015 15:32
De Gendt is gewoon slecht begeleidt bij Etixx, hij mocht er amper rijden..
04-03-2015 15:37
De voorsprong zal nu wel snel moeten dalen, anders zou het best eens voor de vluchters kunnen zijn. In dat geval ga ik voor Ludwig De Winter. Zou wel een mooie zege zijn voor de Wallonie Ploeg
04-03-2015 15:39
Zou ook mooi zijn als Bos hier wat kan laten zien voor MTN. Was al fan van zowel het team als de renner dus ik hoop dat de samenwerking gaat werken maar overtuigend is het nog niet allemaal. Vrees wel een beetje dat het parcours vandaag te pittig is voor Theo.
04-03-2015 15:39
De Gendt gaat solo
04-03-2015 15:42
Dit bericht is verwijderd
04-03-2015 15:48
Gendt solo, 5'30" met 60k te gaan. Netjes hoor.
Weet wel niet of hij ooit nog kopmanstatuut waard zal zijn, of het blijft bij het lange vluchten.
04-03-2015 15:48
De Gendt houd er niet van om in t peloton te rijden... maar met drie blijven draaien lijkt me toch niet te veel gevraagd.
04-03-2015 15:50
http://firstrowne.eu/watch/326718/2/watch-cycling:-gp-samyn.html
04-03-2015 15:50
Leuk nieuw parcours dit.
04-03-2015 15:52
Met zulke kasseien snap ik wel dat De Gendt liever alleen rijdt. Ben benieuwd wat die weg gaat aanrichten in de finale
04-03-2015 15:52
Heeft eigenlijk maar half minuutje verloren op de laatste 40k. Maar nu wel alleen. Stelvio'ke doen :)
04-03-2015 15:54
4'20" gaat plots snel
04-03-2015 15:54
kijken of hij het nog niet verleerd is. :p
04-03-2015 15:54
3 jaar geleden bij vacancoleil was De Gendt nog 3e in de Giro. Jammer dat hij niet meer bij een beter ploeg rijd
04-03-2015 15:55
die kasseienweg langs het gele transportbedrijf is wel heel ernstig

Reacties zijn gesloten.