Volg hier GP Le Samyn 2015
woensdag 4 maart 2015 om 11:59 Volg in Google

Volg hier GP Le Samyn 2015

Met de 47e editie van GP Le Samyn wordt vandaag het Waalse wielerseizoen op gang geschoten. In Quaregnon staan in totaal zestien Nederlanders aan de start, wat voor een groot deel te danken is aan de deelname van Roompot Oranje Peloton. Vorig jaar ging de Belg Maxime Vantomme met de overwinning aan de haal.

Hoewel Le Samyn vaak eindigt in een massasprint, wordt daar dit jaar niet op gerekend. De finale is door wegwerkzaamheden aan het traditionele parcours veel zwaarder dan normaal, met bijna veertien kilometer aan kasseistroken.

De renners worden even na 12.00 uur op gang geschoten. Na 201,2 kilometer wordt de finish in Dour tussen 16.45 en 17.15 uur verwacht. Ook de vrouwen komen in actie. Zij leggen 112 kilometer af. De koers wordt live uitgezonden op Eurosport 2 en RTBF.

Links:
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclism Revue)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
111 Reacties
1 3 4 5
04-03-2015 17:06
winst voor BOECKMANS klopt GIANNI MEERSMAN !!
04-03-2015 17:06
etixx weet meeste man maar weet niet winnen
04-03-2015 17:06
Mooie wedstrijd van Lotto!
04-03-2015 17:06
Etixx verliest alweer! Benoot sterk :)
04-03-2015 17:07
1. Boeckmans
2. Meersman
3. Laporte
4. Benoot
04-03-2015 17:07
Lotto is top
04-03-2015 17:07
Tactisch drama Quickstep. Alweer.

Je zal een een keer een gat laten vallen.

Toch winnen ze best veel...
04-03-2015 17:07
Goede seizoensstart voor Laporte!
04-03-2015 17:08
Lol.. Meersman, niet zijn beste sprint (tactisch).
04-03-2015 17:08
[i]edit redactie: niet anti-supporteren[/i]
04-03-2015 17:08
@sagan=hulk: Als je van een ploeg met reeds 11 overwinningen zegt dat ze "alweer verliezen", dan vind ik dat eigenlijk eerder een compliment.
1 3 4 5

Reacties zijn gesloten.