Volg hier GP Le Samyn 2015
woensdag 4 maart 2015 om 11:59 Volg in Google

Volg hier GP Le Samyn 2015

Met de 47e editie van GP Le Samyn wordt vandaag het Waalse wielerseizoen op gang geschoten. In Quaregnon staan in totaal zestien Nederlanders aan de start, wat voor een groot deel te danken is aan de deelname van Roompot Oranje Peloton. Vorig jaar ging de Belg Maxime Vantomme met de overwinning aan de haal.

Hoewel Le Samyn vaak eindigt in een massasprint, wordt daar dit jaar niet op gerekend. De finale is door wegwerkzaamheden aan het traditionele parcours veel zwaarder dan normaal, met bijna veertien kilometer aan kasseistroken.

De renners worden even na 12.00 uur op gang geschoten. Na 201,2 kilometer wordt de finish in Dour tussen 16.45 en 17.15 uur verwacht. Ook de vrouwen komen in actie. Zij leggen 112 kilometer af. De koers wordt live uitgezonden op Eurosport 2 en RTBF.

Links:
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclism Revue)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
111 Reacties
1 2 3 5
04-03-2015 12:04
misschien toch interessant om ff naar te kijken :)
04-03-2015 12:28
Is er een live stream?
04-03-2015 12:30
Nou, als hier een peloton overheen moet....
https://vimeo.com/120515553
04-03-2015 12:51
Hopelijk laat Qoquard iets mooi's zien
04-03-2015 13:05
Ik lees net dat Samyn vernoemd is naar de wielrenner Jose Samyn, nooit geweten.
04-03-2015 13:06
Van der Breggen wint bij de vrouwen!!
04-03-2015 13:22
Kan ik de volgtopics in de lijstweergave ook tussen de andere nieuwsberichten krijgen op mijn PC?
Ik zie deze nu steeds over het hoofd omdat ze helemaal rechts staan...
04-03-2015 13:26
Alweer Van der Breggen. Die breekt door dit jaar. Knap!
04-03-2015 13:27
@Zjoske: dat topic verschijnt toch ook in de lijstweergave? Althans bij mij....
Maar wel enkel als je "lijstweergave" kiest, en niet bij "uitgebreid".
04-03-2015 13:39
het lijkt me sterk dat de vrouwen al binnen zijn, vlg mij zijn ze om 11:00 gestart
nog ietwat geduld
04-03-2015 13:47
vrouwen: laatste 10 km
6 rensters voorop, voorsprong 1.10 o.a. Johansson
(was 5 min.geleden)

edit: met 5 km te gaan alles weer bijeen, wordt waarschijnlijk een sprint
04-03-2015 13:50
Mensen van België, de koers is live te volgen op La Une vanaf 15u20...
04-03-2015 13:54
Thomas Van Gendt op pad met Gratis Smukulis en Ludwig In Dewinter. 4min nu al. Hup hup Thomas!!
04-03-2015 13:58
Goed nieuws voor Lotto - Soudal dat De Gendt meezit.. Kan het afmaken als het moet en nu moet hun concurrent Etixx zich leegrijden!
04-03-2015 14:00
@Sporzy: het is wat je leegrijden noemt. Een kopgroep van 3 man... Die waaien vanzelf terug.
04-03-2015 14:00
bij de vrouwen heeft Chantal Blaak gewonnen
04-03-2015 14:07
@Knaljaas
Klopt, ik kwam er zojuist achter dat ik mijn favorietenlink afgelopen weekend heb aangepast naar:
www.wielerflits.nl/nieuwsoverzicht

In dat overzicht komen de volgtopics niet terug.
04-03-2015 14:11
mooie koers! 13 kasseistroken.

off: was effe zoeken naar op de site naar live volgen... via zoekfunctie heb ik het dan gedaan...
04-03-2015 14:14
op sporza.be ook een live-ticker
04-03-2015 14:27
Weet er iemand waar ik de startlijst kan vinden?
04-03-2015 14:27
Die verandering aan het parcours maakt de koers net veel aantrekkelijker :) de kasseispecialisten zullen zich onderscheiden
04-03-2015 14:34
Dit bericht is verwijderd
04-03-2015 14:35
En wederom loopt een andere sport uit op eurosport. Ze zouden eigenlijk om 14.15 beginnen met uitzenden
04-03-2015 14:37
@sk32
http://www.procyclingstats.com/race.php?id=150080&c=3

Jammer dat Cancellara niet meedoet bij Trek, ik had hem graag het duel met Niki aan zien gaan.
04-03-2015 14:38
@Robert Geezert

Neen, hoor dat is volgens het Engelse uur. Het is 15.15
1 2 3 5

Reacties zijn gesloten.