Volg hier eerste etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015
maandag 23 maart 2015 om 12:00 Volg in Google

Volg hier eerste etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015

De aandacht van de wielerwereld verschuift vandaag van Italië (Milaan-San Remo) naar Spanje voor de Volta Ciclista a Catalunya.
Liefhebbers van bergetappes komen hier zonder twijfel aan hun trekken, want het etappeschema telt maar liefst 26 gecategoriseerde bergen.

Ook het deelnemersveld is om je vingers bij af te likken. De week lange rittenkoers begint vandaag met een 185,2 kilometer lange heuvelrit met start en finish in Calella. Op het programma staan bergjes en heuvels van eerste, tweede en derde categorie. Vorig jaar ging de zege in dezelfde rit naar Luka Mezgec. Volg hier het verloop van de etappe.

catalunya etappe 1

Links
Voorbeschouwing
Informatie etappe 1
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie, Spaans)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Biciciclismo, Spaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
131 Reacties
23-03-2015 16:08
BEELDDDDD!!!!!
23-03-2015 16:09
Live beelden!
23-03-2015 16:10
Paterski is normaal wel de sterkste van deze drie.

Daarbij is hij sterk en in vorm! Reed gisteren nog in Milaan - San Remo en eindigde daar in de eerste groep.
23-03-2015 16:14
Ik hoop op Declerq. Voor de overwinning van de dag dan toch. Eindwinst lijkt wel het toppunt van opportunisme.

Sky en saxo staan hier met een team waar iedereen van terugdeinst. Zij moeten het oplossen.
23-03-2015 16:15
Hahaha kadotjes voor 3 man.. jammer dat er geen Kruiswijk en Ten Dam mee zit
23-03-2015 16:15
9.30 voorsprong, Sky op kop, maar dit lijkt gespeeld.
23-03-2015 16:15
Er is één Catalaanse renner die zich op dit moment bescheurd in zijn bed ;)
23-03-2015 16:16
Heel benieuwd naar de uitleg van alle ploegleiders... 9.30 Minuut ze krijgen gewoon een wt koers kado
23-03-2015 16:16
Bizar dat het eerst meer dan een uur een strijd is tussen kopgroepjes en klassementsploegen die wat bonificatie willen pakken vroeg in de etappe, en dat ze dan vervolgens naar elkaar gaan zitten kijken en zo'n voorsprong weggeven.
23-03-2015 16:18
Leider terug 9'30"? Begint op protestactie te lijken..?
23-03-2015 16:19
Zijn er geen werkgevers ofzo, die ze verteld wat de bedoeling van zo'n wedstrijd is?
23-03-2015 16:19
was het gat langzaam gegroeid? of was er plots die 13 minuten? kan zijn dat het peleton niet eens wist dat ze op zo ver stonden, en toen was het al te laat
23-03-2015 16:20
Geweldig! Sky en Tinkoff zijn allebei met alleen maar topklimmers aan de start, maar op het vlakke kunnen ze de koers niet dragen. Goede ontwikkeling.
23-03-2015 16:22
Mannen vooraan gaan voor de dagwinst, maar Sky,Movistar, en Saxo rijden nu wel voluit.
23-03-2015 16:22
Raar verhaal dit zeg, ben erg benieuwd wat hier de reden voor is. Zeker om te bedenken dat Sky met zo'n sterk team hier gekomen is en dan een beetje gaat zitten lanterfanten.
23-03-2015 16:23
Blijf het grappig vinden.. dat dit in zo een koers kan gebeuren. Benieuwd hoeveel ze over hebben aan de meet
23-03-2015 16:23
Protest tegen wie of wat dan Ah-ja?
23-03-2015 16:24
Nog 7.56 over
23-03-2015 16:24
Goed begin van de ronde als je ambities had voor de eindwinst en niet Rolland heet.
23-03-2015 16:25
azh, tegen het feit dat er geen beeld is :) nee geen idee. nu wordt er wel gereden vergeet mijn opmerking
23-03-2015 16:26
Etixx-QS nu ook met een mannetje
23-03-2015 16:27
Gaat we rap naar beneden zo. Denk dat ze niet genoeg krijgen voor de eindwinst uiteindelijk.
23-03-2015 16:28
Vooraan gaan ze ook wel wat speculeren, ze weten dat het alleen om de rit zal gaan
23-03-2015 16:29
waar haalt iedereen beeld vandaan ?
23-03-2015 16:30
@ah-ja
Heb je het parcours wel bekeken? Als Rolland en De Clercq 4 minuten overhouden in het klassement, is de eindzege voor één van die twee zo goed als binnen. Buiten de etappe naar la Molina zijn er nauwelijks kansen om veel tijd te pakken. Zelfs op La Molina eindigden de eerste 40 renners binnen één minuut.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.