Volg hier eerste etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015
maandag 23 maart 2015 om 12:00 Volg in Google

Volg hier eerste etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015

De aandacht van de wielerwereld verschuift vandaag van Italië (Milaan-San Remo) naar Spanje voor de Volta Ciclista a Catalunya.
Liefhebbers van bergetappes komen hier zonder twijfel aan hun trekken, want het etappeschema telt maar liefst 26 gecategoriseerde bergen.

Ook het deelnemersveld is om je vingers bij af te likken. De week lange rittenkoers begint vandaag met een 185,2 kilometer lange heuvelrit met start en finish in Calella. Op het programma staan bergjes en heuvels van eerste, tweede en derde categorie. Vorig jaar ging de zege in dezelfde rit naar Luka Mezgec. Volg hier het verloop van de etappe.

catalunya etappe 1

Links
Voorbeschouwing
Informatie etappe 1
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie, Spaans)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Biciciclismo, Spaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
131 Reacties
23-03-2015 16:30
Dit bericht is verwijderd
23-03-2015 16:32
Rolland ziet er toch niet goed uit. Moest al een beurt laten, en in dat sprintje om de punten, pfoe.
23-03-2015 16:34
Thanks Purito. Ik zag gewoon dat het best geaccidenteerd is de komende dagen. Rolland zal in opbouw zijn, De Clercq stagneert de laatste jaren. Maar als je zegt dat een minuut of 4 kan volstaan neem ik de laatste winnaar op zijn woord :) Vooraan wordt het toch hinken op twee gedachten...
23-03-2015 16:38
Nog 6 minuten nu. 13 km
23-03-2015 16:39
@ah-ja
In Catalonië vindt je nauwelijks zware bergen. Het zijn vrijwel allemaal lopers. De profielen an sich zien er indrukwekkend uit, maar vertekenen. De meeste beklimmingen gaan niet boven de 4/5% gemiddeld.

Ook de rit naar de Montjuïch is vrij simpel. Althans, als het precies dezelfde rit is die Westra vorig jaar won.
23-03-2015 16:39
Paterski moet dit toch af kunnen maken. Rolland en De Clercq zijn niet bepaald snel
23-03-2015 16:41
Verschil 6 minuten. Zomenteen gaan ze nog pokeren en dan houden ze 4 min over. Algemeen klassement lijkt dan gespeeld, of er moet nog zo'n etappe komen. Wel heel leuk scenario er moet nu echt gekoerst gaan worden.
23-03-2015 16:41
Dit bericht is verwijderd
23-03-2015 16:41
Ik verwacht dan ook niet dat Rolland en De Clercq met z'n drieën naar de streep willen. Er gaat echt nog wel aangevallen worden. Als De Clerq slim is wacht hij daar zo lang mogelijk mee, Rolland leek me niet in beste doen net, dus die wordt wel teruggehaald door Paterski.
23-03-2015 16:42
Paterski gisteren ook nog knap 22e in MSR, weet niet of hij nog fris is, maar is zeker wel in een goede vorm.
23-03-2015 16:43
@ajafandennis; Ben benieuwd hoe snel Paterski is, heeft gisteren een goede MSR gereden die heeft de 300 km nog een beetje in de benen zitten lijkt mij.
23-03-2015 16:44
Dit maakt het toch wel extra zonde dat er geen Nederlandse of Lotto Jumbo-renner bij zit.
23-03-2015 16:44
Als het peloton nog een beetje gas geeft, gaat het nog onder de vier minuten. Het kan voor de eindzege, maar als er nog gekoerst gaat worden, is een goede drie minuten ook niet heel veel. Deze renners gingen echt niet in de ontsnapping omdat ze verwacht hadden voor de eindoverwinning mee te doen. Maar hierdoor wordt het nog wel een leuke week!
23-03-2015 16:49
Volgens mij krijgt Paterski kramp...
23-03-2015 16:50
4'30" in een toch niet zo erg zware ronde (ik zie hierna nog slechts 2 kansen om tijd terug te winnen) aan De Clercq en vooral Rolland geven... Niet zo verstandig
23-03-2015 16:50
Bart De Clercq lijkt me de sterkste en friste! Ik zie hem winnen en het klassement ook! Lotto - soudal, knap!
23-03-2015 16:51
Tijdsaanduiding klopt ook niet. Op 6 km 5:30 en op 4 km 4:20. Dan vliegen ze wel in het peloton
23-03-2015 16:51
Rolland in de leer geweest bij Voeckler. Niet in die smoelentrekkerij trappen, Bart.
23-03-2015 16:52
@ Sportfan, en daarna de tour ook nog zeker? Je doet of et al binnen is ;0
23-03-2015 16:53
4:00 en nog 2 km. Als ze naar elkaar gaan kijken wordt het misschien nog 3:00
23-03-2015 16:54
Opvallend dat niemand aanvalt. Lijkt me niet dat ze alle 3 zo zeker zijn van zichzelf.
23-03-2015 16:56
Paterski pakt hem.
23-03-2015 16:56
Paterski 1ste, Rolland 2de, en de Klerck.
2:40 op het Peloton.
23-03-2015 16:56
De Clerq veel te vroeg aangegaan, jammer.
23-03-2015 16:56
Paterski wint! Mooie zege voor hem.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.