Volg hier eerste etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015
maandag 23 maart 2015 om 12:00 Volg in Google

Volg hier eerste etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015

De aandacht van de wielerwereld verschuift vandaag van Italië (Milaan-San Remo) naar Spanje voor de Volta Ciclista a Catalunya.
Liefhebbers van bergetappes komen hier zonder twijfel aan hun trekken, want het etappeschema telt maar liefst 26 gecategoriseerde bergen.

Ook het deelnemersveld is om je vingers bij af te likken. De week lange rittenkoers begint vandaag met een 185,2 kilometer lange heuvelrit met start en finish in Calella. Op het programma staan bergjes en heuvels van eerste, tweede en derde categorie. Vorig jaar ging de zege in dezelfde rit naar Luka Mezgec. Volg hier het verloop van de etappe.

catalunya etappe 1

Links
Voorbeschouwing
Informatie etappe 1
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie, Spaans)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Biciciclismo, Spaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
131 Reacties
23-03-2015 13:37
Chetout en De Gendt aangesloten bij het groepje dat nu op 40 seconden rijdt.
23-03-2015 13:46
En alles weer bij elkaar...
23-03-2015 14:00
De Clercq, Paterski en Rolland nu weg. Rolland lijkt een soort nieuwe Voeckler te willen worden i.p.v. de klassementsman die hij toch leek te gaan worden.
23-03-2015 14:00
Nu De Clercq, Rolland en Paterski met een minuutje voorop.
23-03-2015 14:03
Nouja, vorig jaar nog 11de in de tour en 4de in de giro..
23-03-2015 14:05
Vanaf half 4 live op eurosport als ik goed opgelet heb.
23-03-2015 14:12
@ slice

Ja, hij rijdt wel een stuk beter bergop dan Voeckler. Maar in die Giro koos hij ook bergop heel vaak voor de aanval. Begrijp me niet verkeerd, dat zorgde voor de nodige actie dus ik was er heel blij mee, maar voor een klassementsman anno 2015 is dat nogal een gewaagde en zeldzame strategie. Het is toch vaak volgen, volgen, volgen en verder niks.
23-03-2015 14:21
@ciclismo92
Rolland rijdt in het voorjaar eigenlijk nooit voor de klassementen, dus daar is weinig aan veranderd denk ik.
Hij is gewoon heel erg aanvallend ingesteld in alle koersen, het maakt niet uit of hij wel of niet voor het klassement gaat.
23-03-2015 14:24
Hupla de drie koplopers hebben los 13 minuten!
23-03-2015 14:32
Dat is toch een behoorlijk gat, en het zijn ook geen slechte klimmers, wordt misschien nog een leuke finale zo. Op dat laatste klimmetje vuurwerk, met de kopgroep nog vooruit?
23-03-2015 14:32
Team Sky heeft wel een bizar sterk team voor deze ronde zeg. Sowieso een goed deelnemersveld
23-03-2015 14:35
Rolland legt hier de basis voor de eindoverwinning? 14 minuten lijkt mij toch wel heel veel, zeker gezien de klimcapaciteiten van Rolland.
23-03-2015 14:38
Als ze voorop blijven wil ik het nog zien, bart de clerck kan ook een aardig stukje klimmen :p
23-03-2015 14:44
@Kwiatistheman, dat is waar en Rolland is nog niet in grootse vorm volgens mij. Zou leuk zijn.
23-03-2015 14:47
@laurentjalabert
Ik hoop in elk geval dat hij zijn grootse vorm niet heeft, ik duim voor bart!
23-03-2015 15:10
Die 3 zien ze niet meer terug volgens mij. Zou wel eens een heel verrassende winnaar kunnen opleveren voor deze Vuelta de Catalunya.
23-03-2015 15:11
Het gat is nu inderdaad wel heel groot. Ik zou het bijzonder leuk vinden voor Rolland :)
Maarrrr, we hebben wel eens grotere gaten gezien die dicht zijn gereden, dus ik moet het allemaal nog zien...
23-03-2015 15:14
Ze moeten nog een heel stuk bergop, maar als daar flink tempo wordt gereden zullen de sprinters wel moeten lossen.
23-03-2015 15:17
Dit bericht is verwijderd
23-03-2015 15:17
Lotto maakt grote kans om deze ronde nu al op zijn naam te schrijven met Bart De Clercq.. Is toch de betere klimmer van de drie.
23-03-2015 15:18
ik wil het peloton het gat van 12min nog wel eens zien dicht reiden op dat parkoers, na de afdaling is het maar 30km meer
23-03-2015 15:20
@sportfan
Niet persoonlijk dat ik weeral tegen je reageer, ik gun bart de clerck de zege
Maar deze ronde is te zwaar voor hem, in de echte bergritten verliest hij minuten op de toppers, rolland ook maar minder. De eindwinnaar van dit rondje zit niet in de kopgroep, de winnaar van de etappe denk ik wel
23-03-2015 15:20
@ klootje k
Zeer terechte opmerking. Hij piekt meestal alleen tijdens de grote ronden en dan komt hij soms een heel eind omdat de grote jongens hem laten gaan, zoals vorig jaar in de Giro.
23-03-2015 15:26
De Clercq maakt hier zeer grote kans om deze etappe te winnen! Ze hebben nog 11 minuten voorsprong met nog zo'n 70 km te gaan, waar er een goede 20 van in dalende lijn is. Rolland heeft nog niets getoond dit jaar. De Clercq ook niet echt, maar die moest vooral in de schaduw werken, hij is wel goed en zal dit wel tonen!
23-03-2015 15:27
@Sportfan_ (op de reactie van 15.17)
Met alle respect, maar dit meen je toch niet serieus? Prima renner die De Clercq, maar hij staat qua resultaten toch nog wel op een redelijke afstand in vergelijking met Rolland.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.