Volg hier eerste etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015
maandag 23 maart 2015 om 12:00 Volg in Google

Volg hier eerste etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015

De aandacht van de wielerwereld verschuift vandaag van Italië (Milaan-San Remo) naar Spanje voor de Volta Ciclista a Catalunya.
Liefhebbers van bergetappes komen hier zonder twijfel aan hun trekken, want het etappeschema telt maar liefst 26 gecategoriseerde bergen.

Ook het deelnemersveld is om je vingers bij af te likken. De week lange rittenkoers begint vandaag met een 185,2 kilometer lange heuvelrit met start en finish in Calella. Op het programma staan bergjes en heuvels van eerste, tweede en derde categorie. Vorig jaar ging de zege in dezelfde rit naar Luka Mezgec. Volg hier het verloop van de etappe.

catalunya etappe 1

Links
Voorbeschouwing
Informatie etappe 1
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie, Spaans)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Biciciclismo, Spaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
131 Reacties
23-03-2015 15:28
@r525

Dat is idd zo, maar hij heeft vooral in dienst moeten rijden. Nu mag hij voor zichzelf rijden..
23-03-2015 15:31
Hey, dit was de aankosmt waar we vorig jaar geen finish zagen!
23-03-2015 15:33
Geweldig weer daar altijd in spanje. Zin in de wedstrijd.
23-03-2015 15:35
De aankomst is wel op het vlakke, wie weet loopt de derde vluchter paterski wel met de ritzege heen!
23-03-2015 15:36
@Sportfan
Hij heeft in ieder geval ook een goede kans op de ritzege nu. Dat zou een mooi vervolg zijn aan alle successen die zijn ploeg dit jaar al behaald heeft.
Ze zijn alle drie niet uitgesproken vlot aan de finish, ik zou niet durven zeggen wie het wordt, als ze het al halen.
23-03-2015 15:38
Benieuwd of we überhaupt beeld krijgen :-P
23-03-2015 15:40
Doordat ze alle drie geen sprint hebben, zie ik iemand eerder alleen over de finish komen, en dan geef ik Rolland toch de meeste kans (ervaren als hij is). Maar ik moet nog maar zien of ze het redden. Het wordt wel spannend en dus een mooie finale denk ik!
23-03-2015 15:42
Ze redden het wel, ze hebben nog 11 minuten voor 60 km waarvan 20 km dalen denk ik :p moet al heel erg misgaan lijkt me dan
23-03-2015 15:42
Hahaha nu al vertraging in de beelden.. Talenten daar
23-03-2015 15:42
Was het parcours vorig jaar minder zwaar? Blijkbaar reden tot nu toe ploegen op kop die alleen de achterstand in het klassement niet te groot willen hebben (Sky, Cannondale-Garmin en Etixx) en niet de ploegen met een sprinter. Hopelijk hebben ze het weerbericht goed bekeken en zitten we niet met een Albasini scenario de rest van de week.
23-03-2015 15:44
Is het mooi weer, is er nog geen beeld.
23-03-2015 15:44
@ajaxfandennis

Dit is WorldTour wedstrijd en in Spanje toch een grote wedstrijd.
23-03-2015 15:47
Ze zijn boven met 9' voor, 54k te gaan. de volgende 30 gaan ook bergaf. Ziet er niet slecht uit voor de drie.
23-03-2015 15:47
Schiet niet op zo. Denk dat dit het einde van Catalonië wordt in de WT.
23-03-2015 15:52
Hahaha dit is toch verschrikkelijk.. er komt gewoon geen beeld van de wedstrijd. World tour onwaardig.
23-03-2015 15:53
Dat is wel vaker dat het beeld in Spanje er niet is . Echt een stelletje prutsers !!
23-03-2015 15:54
Zo kun je je koers echt niet verkopen....
23-03-2015 15:56
Niks gebeurt dus op de col van eerste categorie? Ik had het wel geweten met een Valverde die gister nog in de benen heeft..
23-03-2015 15:58
Jammer. Geen beelden.
23-03-2015 16:00
Dit is toch geen niveau. Met zulke omstandigheden geen beeld kunnen laten zien... Hier moeten toch consequenties voor komen.
23-03-2015 16:01
Ik kijk uit naar de Ronde van het Baskenland.
23-03-2015 16:02
Nog 44km en nog 8 minuten.. Het klassement lijk me vast te liggen. Ze kunnen nog tot maximum 5 minuten komen..
23-03-2015 16:02
vlek +1

Zo'n Albasini-scenario vind ik echt een aanfluiting. Verder wederom brevet van onvermogen opgespeld door de redactie in Catalonie.

Geen beeld is gewoonweg genant.
23-03-2015 16:06
Dit bericht is verwijderd
23-03-2015 16:07
Sportfan met 5' voor gaat geen van hen de ronde winnen hoor..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.