Volg hier E3 Harelbeke 2017
vrijdag 24 maart 2017 om 12:00 Volg in Google

Volg hier E3 Harelbeke 2017

Na Yves Lampaerts zege in Dwars door Vlaanderen volgen de voorjaarsklassiekers elkaar in rap tempo op. Vandaag, één jaar na het overlijden van Johan Cruijff, staat de E3 Harelbeke op de agenda. In de West-Vlaamse stad liggen start en finish, met daar tussenin 206 kilometer koers. Michal Kwiatkowski zal zichzelf niet opvolgen. Wie mag zich de winnaar noemen van de zestigste editie? Volg het hier op WielerFlits.

Om 12.15 uur wordt de jubileumeditie van de Record Bank E3 Harelbeke op gang geschoten. Tussen 16.50 en 17.30 uur verwacht men de binnenkomst van de winnaar. Onderweg liggen vijftien Vlaamse klimmetjes, waarvan vijf in de laatste vijftig kilometer.

Aan de start staan liefst 27 landgenoten, waarvan Roompot-Nederlandse Loterij natuurlijk de hofleverancier is met acht. Ook bij Sunweb, LottoNL-Jumbo (allebei vijf), Cannondale-Drapac (twee), Quick-Step Floors, Lotto Soudal, BMC, Sky, Trek-Segafredo, Verandas Willems-Crelan en Wanty-Groupe Gobert staan Nederlanders op de startlijst.

Voorbeschouwing: E3 Harelbeke 2017

Sporza komt vanaf 14.15 uur met livebeelden. Eurosport is er vanaf 15.00 uur bij op het tweede kanaal.

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
222 Reacties
24-03-2017 13:34
Gezien de snelheid in het eerste uur zou je inderdaad tegenwind verwachten. Ze rijden nu naar de bevoorrading, ideaal moment om weg te rijden met een groepje.
24-03-2017 13:41
Sinds wanneer vinden we 43 per uur niet meer snel?
24-03-2017 13:45
43 is redelijk snel, niet snel. In combinatie met geen aanvallen vermoedt men dan: tegenwind.
24-03-2017 13:46
Op een vlak parcours is 43 voor een World Tour peloton niet langzaam, maar ook niet bepaald snel.
24-03-2017 13:46
@Krieger het eerste uur gaat vaak sneller in verband met het ontstaan van een ontsnapping. Volgens mij zitten ze uiteindelijk vaak rond een gemiddelde van 40-42 km/h.
24-03-2017 13:51
het is zijwind
24-03-2017 13:59
we zitten in de E3 onmiddellijk op kleinere Vlaamse wegen hé. Veel draaien en keren en positioneren. Oké, ze proberen wel wat grote wegen te zoeken in het begin maar het is toch verre van de autostrades die we in andere koersen zien. Ronde van Vlaanderen, Roubaix, Omloop etc hebben toch eenvoudiger aanlopen dan de E3.
24-03-2017 13:59
Mullen (Cannondale) en De Vries (Roompot) krijgen gezelschap van Coledan (Trek) en hebben nu 10 seconden voorsprong.
24-03-2017 14:08
Waar ik woon is het altijd tegenwind
24-03-2017 14:12
Kopgroep nog altijd niet gevormd.

[quote]Sporza komt vanaf 14.15 uur met livebeelden.[/quote]
Stellen jullie je er op in dat het eerst nog een tijdje livebeelden van vooral Carl met een microfoon voor zijn mond zullen zijn?
24-03-2017 14:14
Wie heeft er een goede link om Sporza te streamen in Nederland?
24-03-2017 14:14
@vlek in ddv was dit anders niet echt het geval. Daar waren voor half 3 livebeelden.
24-03-2017 14:15
Waar ik fiets is altijd tegenwind
24-03-2017 14:18
Maakt niet uit Vlek: live is life (zoals Opus al zong).
24-03-2017 14:21
Taco! Kopgroepje van zes met ook De Vreesse en Van Hoecke.
24-03-2017 14:21
Van hoecke
De vreese
Per
Gouegard
Masson
Van der hoorn

Sterke kopgroep hoor
24-03-2017 14:22
6 leiders met van Hoecke van TLJ
24-03-2017 14:23
Mijn held Per in de kopgroep. Ik verwacht veel van hem in de toekomst in dit werk, dit jaar een leuke test in het profpeloton. Van Hoecke en Per zijn beide getest door Jumbo vorig jaar, dus nog een leuke onderlinge strijd om te bewijzen wie van de twee nu echt de sterkste is.
24-03-2017 14:30
Van Hoecke gaat een eind komen. Goed voor TLJ dat hij mee is! Ik verwacht daarnaast ook wel wat van De Vreese eigenlijk!
24-03-2017 14:32
Gougard ook weer vooruit!
24-03-2017 14:34
Ik ben het eens met Kreiger. We zijn 50km/u in eerste uur bijna gewoon geworden, maar 43 km/u is nog altijd best hard. In het begin stond de wind ook tegen. In de finale van rechtsachter volgens deze gegevens.
[url]https://www.e3harelbeke.be/files/uploads/2017/parcours.jpg[/url]
[url]http://www.weeronline.nl/Europa/Belgie/Harelbeke/4054441[/url]
24-03-2017 14:35
[quote]Het peloton laat het verschil oplopen tot 2'30". Cannondale en FDJ sturen met Van Asbroeck en Delage een mannetje vooruit.[/quote]
24-03-2017 14:36
[quote]We zijn 50km/u in eerste uur bijna gewoon geworden, maar 43 km/u is nog altijd best hard. In het begin stond de wind ook tegen.[/quote]
Dat eerste spreekt niemand tegen. Het tweede was al een vermoeden.
24-03-2017 14:40
iemand een streampje
24-03-2017 14:47
Komop Plankaert, genoeg gezwamd

Om te reageren moet je ingelogd zijn.